Hallo, Ik heb voor mijn dochter (begin 2013 geboren) drie miskramen gehad. Ik heb toen nooit onderzocht waarom dit gebeurde. Nu heb ik een vermoedde hoe het kan. Bij mijn dochter testte ik pas laat positief. Bij de verloskundige werd ik minimaal 1 week terug gezet uitgaande van mijn menstruatie. Nu heb ik sinds ik weer ongesteld ben, nu 1 jaar, elke cyclus 1 dag een slijmdraad tot in de wc pot hangen. Ik had een vermoedde dat dat mijn eisprong teken wel eens kon zijn. Ik ben nu voor het laatst 12 februari ongesteld geweest en zou afgelopen weekend ongesteld moeten worden. 10 maart had ik echter weer die slijmdraad. Ik vond dat erg laat en dacht dat dat dan toch niet mijn eisprong kon zijn. Nu heb ik echter lichte, maar aanwezige krampen vanaf zaterdagochtend. Ik dacht ik wordt ongesteld. Maar het blijft zo. Ik merk het vooral smorgens als ik wakker wordt en savonds als ik naar bed ga. Ik vroeg me af of dat dan toch een zwangerschap voorteken zou kunnen zijn. En wat ik mij vooral afvraag; kan het dan wel goed gaan als het eigenlijk maar zo kort van te voren een eisprong was? Stoot mijn bm dan niet al het slijmvlies af voor het kan innestelen? en ging het daarom dus steeds mis? Wat kan ik hieraan/mee doen? Bedankt alvast voor het antwoord.
Hoi Zolief, normaal gesproken heb je 14 dagen voor je menstruatie je eisprong. Echter is dit bij veel vrouwen langer of korter voor de menstruatie. Het kan wel tot een week voor de menstruatie gebeuren. De week na de eisprong daalt het progesteronlevel indien er geen zwangerschap is, waardoor de menstruatie opgang zal komen. Dit hele systeem werkt bij het gros van de vrouwen zo. Maar er zijn ook vrouwen bij wie het systeem gestoord is en en die kunnen moeite hebben met zwanger worden of zwanger blijven. De oorzaak kan verschillen per vrouw en ik ken niet alle afwijkende cycli. Dat is echt iets voor een gynaecoloog. Jouw vraag overigens ook. Ik weet niet beter dan dat je met een korte luteale fase prima zwanger kunt worden. Maar er kan bij jou toch een probleem zitten, maar dat kan ik onmogelijk zo beantwoorden helaas. Je kunt er verder niets aan doen zelf. Goed van je dat je je eigen cyclus in beeld brengt hoor, dat kan voor eventuele hulp bij zwanger worden alleen maar nuttig zijn. Maar ook het slijm en de klachtjes die je ervaart geven geen zekerheid over je eisprong of een eventuele zwangerschap helaas. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoord. Ik ben nog niet ongesteld, verlies wel minimaal wat bloed, dus hou maar 14 dagen later aan om een testje te doen, volgende week dinsdag. Als het weer lastig wordt zwanger te raken zal ik toch eens met een gynaecoloog moeten praten dus.