bruinverlies en wat de mmm hiervan vindt?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dame82, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij endometriose hoef je inderdaad niet krom te liggen vd pijn. Toen het bij mij ontdekt werd had ik ook alleen op dag 1 wat pijn maar ik zit toch in categorie 4.
    Bruinverlies/spotting is ook echt een endometriose kwaal. Ik hen er ook altijd last van.
    Helaas zie je op echo's endometriose niet (tenzij cyste), echt alleen bij kijkoperatie en (soms) op een mri.

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb in maart een orienterend fertiliteitsonderzoek gehad met oa een hsg! Maar die was helemaal in orde! Verder geen kijkoperatie ofzo! Maar ik neem aan dat ze dit toch checken tijdens die orienterende onderzoeken?! Stel je voor dat ik endometriose heb al die tijd al.... waar kun je dat nog aan merken dan?

3. limburger

limburger Niet meer actief

Ik heb hetzelfde gehad ongeveer
    ook snel na de iui's ongesteld. 8 dagen of 10 dagen.
    ziekenhuis wilde hieraan niets doen of onderzoeken.
    ben toen overgestapt naar ander ziekenhuis mede om deze reden.
    Gevoel dat niet alles eraan werd gedaan.
    nu utrogestan bolletjes

4. MAO

MAO Lid

20 jan 2016
    81
    0
    0
    'T Gooi

Hi,
    Ik sluit me daarbij aan! Ik had ook geen idee dat ik endometriose had in het begin maar de klachten werden welke maand erger. Met daarbij elke maand langere periode van bruinverlies! Bij mij pas geconstateerd na kijkoperatie overigens en liep al 1,5 jaar in de MMM.
    Niet erg motiverend maar wel een optie hoor!

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eens! Bespreek het zeker eens met je gyn. Iedere menstruatie is nl voor endometriose eentje te veel..

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh jee nu word ik wel een beetje bang! Ik ga een afspraak inplannen met de gynaecoloog om alles eens te bespreken en heb me voorgenomen dat als ik het gevoel krijg weer afgewimpeld te worden ik voor een second opinion ga!
    Bedankt in ieder geval voor al jullie reacties!

7. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het hoeft natuurlijk niet hè! Maar de mogelijkheid is er natuurlijk wel. Maar bruinverlies is niet een reden waarom zwanger worden niet lukt. Het is puur een symptoom wat vaak bij endo patiënten voorkomt. Ik heb het overigens juist na mn menstruatie. Menstruatie stopt, dan twee dgn helemaal niets en dan komt het bruinverlies.

Ik kon het twee jaar geleden ook amper geloven dat ik endo had. Ik had immers ook voor ogen dat je met endo krom ligt van de pijn. Als ik ongesteld werd nam ik twee aleves feminax en dan was er niets meer aan de hand. Ik heb pas halverwege 2015 echt veel pijn gekregen. De beste oplossing is... een zwangerschap! ;)

8. limburger

limburger Niet meer actief

Net zoals Willeke86 zegt; het hoeft niet endo te zijn.

Ik heb, voor zover ik weet, ook geen endometriose maar wel altijd bruinverlies (en ik ken veel dames die ook gewoon bruinverlies voor menstruatie hebben).

Ik ben met IUI zwanger geworden (helaas wel miskraam) maar als ik endometriose zou hebben, dan was deze zwangerschap (denk ik) ook niet tot stand kunnen komen.

Ook ik heb in het verleden wel eens gedacht aan de optie Endometriose omdat er bij ons ook geen duidelijke oorzaak gevonden is. Echter een kijkoperatie kán ook weer voor verklevingen zorgen die er misschien eerst niet waren.

Ik zou in elk geval zeker voor utrogestan vragen!

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nee ik weet dat het dat natuurlijk niet hoeft te zijn, maar eerlijk gezegd dacht ik dat het tijdens die onderzoeken anders wel aan het licht gekomen was. En dat blijkt dus niet zo! Ik ga er in ieder geval naar vragen en ook naar de utro!
    Dat bruinverlies maakt me zo onzeker doordat het precies voor/rond innestelperiode is! Ik zie het echt al als een eerste afbraak vh baarmoederslijmvlies! Als je het na de menstruatie hebt dan weet je in ieder geval al zeker dat er niets is ingenesteld. Bij mij vraag ik me dus af, als er al iets bevrucht is, het überhaupt wel een kans krijgt?!

10. MAO

MAO Lid

20 jan 2016
    81
    0
    0
    'T Gooi
    Hi! Het was niet de bedoeling om je nu ongerust te maken hoor!!! Maar endo is iets wat 1 op de 10 vrouwen heeft en velen hebben inderdaad geen klachten het houd ook niet direct voor al die 10% vrouwen in dat zwanger raken niet lukt. Dat ligt eraan waar de verklevingen zitten. De operatie was geen geintje ben er 2 weken door uit de roulatie geweest.

Heel veel succes en ik hoop dat de gyn je een goed gevoel kan geven want die onzekerheid is natuurlijk super vervelend!
    TOI TOI TOI

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Misschien kunnen ze een cyclus bij je monitoren? Dan kunnen ze met de echo's ook kijken wat er na je eisprong met je baarmoederslijmvlies gebeurd? Dan weet je of dat mooi op dikte blijft of juist al snel dunner wordt... wellicht een idee!

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dank je voor de tip! Ik heb 11 febr de afspraak staan...ga me goed voorbereiden in de hoop serieus genomen te worden!

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mocht jouw gyn je geen utro willen voorschrijven, dan mij even een pb sturen. ;)

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik zal het onthouden ;)

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde in NL nooit op gereageerd en ook niet zwanger geweest. In DD kreeg ik suprefact neusspray vanaf dag 4 na de tp tot 7 wkn zwanger en nu wel zwanger.
    Gebruikte alle pogingen utro

16. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ok nog nooit van deze neusspray gehoord... heb het even gegoogled...het legt je cyclus plat! Het wordt mn gebruikt voorafgaande aan IVF, maar bij jou dus ook na de terugplaatsing!? Ik sta overal open voor, maar dan moeten artsen me wel helpen! Dit zou ik niet zomaar op eigen houtje durven te gebruiken!
    Ik zit er over te denken om een eventuele second opinion in het buitenland (belgie/duitsland) te laten uitvoeren! Maar eerst ook even goed uitzoeken hoe dat verzekeringstechnisch eruit gaat zien!

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nou dames utro in the pocket!!! Zo blij! En eigenlijk ging het nog makkelijk ook, was helemaal verbaasd! Nu fingers crossed! Had vanochtend een mooie inseminatie met 10 miljoen zaadcellen, eindelijk weer na twee keer slecht(er) zaad! Mijn dag kan niet meer stuk!
    Wilde ik jullie toch even laten weten! Bedankt voor het meedenken!

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat fijn dame82!
    Nu hopen op een mooi wondertje voor jullie!

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Succes op het wachtbankje! Duim voor een mooie test over twee weken!

20. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Hier iemand met bruinverlies ruim voor menstruatie werd mij verteld dat dit geen problemen zou geven met zwanger worden en dat was t uiteindelijk ook niet iui zonder hormonen gedaan dus gewoon met ovulatietesten en jawel ronde 3 zwanger van een prachtige dochtee die nu 6 maanden is overigens ook geen utro gebruikt succes !

Deel Deze Pagina