Licht in mn hoofd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Jeetje het lijkt wel of t zo blijft, sinds het zo warm is ben ik duizelig en licht in mn hoofd.
    Ging gisteren bijna van mn stokkie, nu zit ik achter de pc en ik zit te zweten alsof ik een kilometer of 10 heb gelopen, voel me ook echt heel gek, alsof ik zo ga flauwvallen!!
    Is dit normaal??? ik heb dit nog nooit gehad ook niet voor mn zwangerschap..
    Ben nu bijna 25 weken, heeft dat er wat mee te maken??
    De baby is ook erg rustig de afgelopen 3 dagen, in vergelijking met andere weken. Voel m bijna niet.. lijkt wel als of ik weer een week of 17 ben, alleen dat gerommel voel ik, meer niet. Terwijl hij vorige week nog de afstandsbediening van mn buik af schopte...

Hoop dat iemand antwoord heeft..

Liefs

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Angel,

Dat licht in het hoofd zijn herken ik wel.
    Op mijn werk kreeg ik er plotseling last van. Ik doe voornamelijk staand werk, wat best vermoeiend is, dus ik wijt het meer daar aan.
    Toen ik even ging zitten zakte het gelukkig wel af.
    Ik voel de baby ook niet de hele dag door, af en toe wel stevige schopjes en van tijd tot merk ik dat hij aan het verschuiven is van positie. Maar juist in deze tijd slapen ze heel veel om goed te groeien en vet aan te maken. Dus je moet je niet teveel zorgen maken.

Grt Vanilia

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Drink je genoeg water met dit warme weer? Ikzelf dronk niet zoveel en omdat je toch voor "2" moet drinken zakte het daarna wel.

Toen ik aan het eiond van mijn zwangerschap ook een erg hoge bloeddruk kreeg kwam het even hard weer terug. Als je je zorgen maakt kun je maandag gewoon even de verloskundige bellen en even je bloeddruk op laten meten en eventueel bloed laten prikken. Beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig denk ik altijd.... Buiten dat, als het niet over gaat is het ook nog eens gevaarlijk want stel dat je echt flauw valt op straat en op je buik terecht komt.

4. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Hier ook last van maar ook door een lage bloeddruk. Ik heb ook het idee dat mijn baby wat rustiger is met het warme weer. Gister legde ik een koud washandje op m'n buik en kreeg meteen een paar rake schoppen :)

5. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je je bloed al laten controleren? Dat zouden ze rond deze periode wel weer moeten doen. Kan zijn dat je bloedarmoede hebt of een verhoogde bloeddruk. (ivm dat flauwvallen en evt sterren zien) Dat is bij mij wel het geval. En ja dat zweten hartbonken en warmteaanvallen is normaal in deze periode. Doe maar gewoon lekker rustig aan, als zwangere heb je t al bloedheet en nu met dit weer............pfffff. Vergeet niet dat je meer dan een liter bloed extra hebt rond te pompen! En als je de kleine minder voelt zou ik zeker de vk of gynae even bellen, maken ze zo zonder probleem een ctg voor je! Leven blijven voelen is belangrijk! Bij mij hebben ze het al drie keer gedaan omdat ik minder leven voelde en echt ze maken er totaal geen problemen over, kreeg de laatste keer zelfs een compliment van de gynae dat ik had gebeld. Hij zei: Er komen zo ongv. 200 vrouwen per jr voor een ctg en maar hooguit tien keer is er echt wat aan de hand, maar zorgen maken is niet goed, het is beter dat je langs komt! Maar waarschijnlijk slaapt ie idd gewoon lekker!

Zorg goed voor jezelf en de kleine!

6. Marleen2

Marleen2 Lid

19 jun 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ijzertekort kan een oorzaak zijn die veel voorkomt bij zwangere vrouwen. De verloskundige kan hier meer informatie over geven.

Je kunt wat extra spinazi eten of een ijzertabletje nemen

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Als je denkt dat het door het weer komt, zou wat extra water drinken genoeg moeten zijn. Maar als je ook moe bent e.d. kan het inderdaad ook ijzer zijn. Als het goed is krijg je bij je eerstvolgende VK bezoek weer verwijzing om bloed te laten prikken. Vind je dat te lang duren, zou ik ze gewoon even bellen.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb het ook maar ben nog niet zo lang zwanger.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Met 25 weken zit je nog in de middelste lage bloeddruk-periode, dus daar zou je je ook slap door kunnen voelen.
    Ik kreeg met 30 weken een ijzertest met een vingerprik, gewoon bij de vlos. Ik weet niet of ze dat apparaatje in jouw praktijk ook hebben, maar je kan altijd vragen of ze dat wat eerder willen doen.
    En over het bewegen zou ik me geen zorgen maken, je hoeft pas met 28 weken je baby elke dag te voelen. Maar bellen kan natuurlijk nooit kwaad en zoals jobijntje al zei: beter een keer teveel bellen dan je onnodig zorgen maken.

Dit weekend wordt de hitte al weer wat minder, maar vooral morgen is het nog even afzien. Dus succes iedereen!

10. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik heb er ook last van. Probeer goed te drinken (koud) en zoek de verkoeling op, blijf uit de zon en doe NIKS! :D

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    fijn te horen dat er toch meer zijn in deze tijd die dit ook hebben. was het ook ff ant doorlezen hier en heb dus bijna alles behalve het wazige bijna flauwvallen gevoel.

ook ons kleintje laat weinig tot niks van zich horen maar dat is dus normaal met dit weer en in deze tijd van de zwangerschap pff. gelukkig maar begon ook al wat zorgen te kweken maar nergens voor nodig dus. hij liet zich ook net ff flink voelen 2 keer en erna is het weer stil.

12. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Het ligt bij mij in ieder geval ook aan het (te?) weinig eten. Krijg geen warm eten door mijn keel met dit weer, maar ik merk wel dat als ik goed blijf eten (dan dus maar een extra boterham ipv aardappelen en groenten) het dan een stuk minder wordt!!

Succes iedereen vandaag en doe vooral zo weinig mogelijk (behalve naar de koelkast op en neer lopen :D)

13. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ik heb dit ook, en word ooit ook ineens heel trillerig dan moet ik echt iets zoets eten wil dit gevoel weg gaan...

Deel Deze Pagina