Herkenning weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope123, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Hoi, nu komt de bevalling zo dichtbij en de eerste is door een geplande kz gehaald en heb geen (voor)weeen gehad. Nu zeu de vk gisteren dat ik bij het breken van vliezn of weeen gelijk moest bellen en komen en niet wachten tot om de 5 min wat ik dacht.
    Tuurlijk gaf ze het anteoord op de vraag hoe een wee voelt "dat voel je vanzelf wel"...maar nu dacht ik er net één te hebben alleen denk ik iets later toch weer dt het mn darmen waren, ik heb zo geen idee, wie heeft een beter omschrijving hahaha...

En beweegt een beebie gewoon tijdens weeen/bevalling?

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hihi snap je ongerustheid, maar ik heb geen ander advies dan je vk helaas haha:p
    Geloof me, als je echt weeen hebt dan weet je dat!
    Ik zat bij mijn vorige bevalling te wachten op weeen, had toen voorweeen en dacht steeds, hmm zal dit het dan zijn, gaat het nu echt beginnen, doet toch wel een beetje pijn hmm.... naar bed gegaan en snachts om 3uur braken mijn vliezen, nog geen weeen, alleen ma voorweeen, weer terug naar bed gegaan en werd in de ochtend wakker van de weeen en toen twijfelde ik absoluut niet meer of het voorweeen waren of echte weeen, ik wist het meteen DIT ZIJN WEEEN! Dus ik kan helaas niet anders zeggen: Als het weeen zijn, dan weet je dat;)

Succes met de laatste loodjes!
    xxx Adorable

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Sluit me bij Adorable aan... ik dacht ook steeds de weken voor de bevalling, 'zijn dit nou weeën misschien?!!?' Maar toen het circus echt van start ging dacht ik: 'ooooow, DIT zijn dus weeën...' :$

4. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Oke bedankt tot zover ;) we gaan het gewoon afwachte tot "de echte weeen" komen. Zullen dan vast een stuk pijnlijker zijn. Ik heb idd een harde buik en beetje onbestemde kramp waardoor ik bijna niet kan lopen soms. Nu trekt het weer even weg gelukkig...

5. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    haha ja zoals de anderen al zeggen "die voel je wel" haha dan weet je t echt wel hoor. Succes.

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    De variant van mijn vk was: als je denk "Zouden dit weeën zijn?", dan zijn het geen weeën. ;)

7. Chai

Chai Niet meer actief

Dat geklets van als je twijfelt zijn het geen weeen is echt onzin hoor. (zonder iemands hoofd te stoten..)
    Ik twijfelde tot aan de laaste fase van me bevalling of het wel weeen waren en of ze wel erg genoeg waren!
    Het voelt trouwens als een soort kramp, ik kon ook me buik helemaal voelen aanspannen..
    En ze komen en gaan heel duidelijk.
    Het is maar net hoe hoog je pijngrens is en ik denk ook dat weeen niet voor iedereen hetzelfde aanvoelen.

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik kreeg nadat mijn vliezen waren gebroken wat last van mijn rug, en dat kwam en ging.. En werd steeds erger.. Rugweeën dus! (niet aan te raden :))
    Ik voelde mijn beeb nog wel bewegen tijdens de weeën, hoewel je daar dan niet echt bewust mee bezig bent of je haar/hem nog voelt..
    Succes meiden!!

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Toen het bij mij echt begonnen was twijfelde ik niet meer, maar wat ook heel duidelijk was, was dat het een pijn die kwam, erger werd, weer ging en weer kwam etc. Bij voorweeen heb ik dat niet zo duidelijk. Bovendien voelde ik onderin mn buik en rug een trekkend en beurs gevoel, die uitstraalde naar mijn hele buik, rug en benen. Onder de douche werd de pijn bovendien niet minder.

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Het echte werk is heel wat heftiger dan de voorweeen die kunnen flink pijnlijk wezen dat klopt.
    Ik had tijdens de voorweeen idd dat ik me buik voelde spannen totdat ik dacht van jee en dan ging t weer weg.
    Tijdens de weeen heb ik me hele buik niet gevoeld alleen steken in me onderrug.
    Zag de beeb wel bewegen (golven die me buik maakte) maar door de rugpijn voelde ik dat dus niet!
    wens je een goede en krachtige bevalling toe!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik dacht na de eerste ook, weeen herken je. Maar bij de vorige bevalling had ik enkel krampen, alleen kwamen die wel om de 5 minuten. Bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Dus het kan heel erg verschillen.

Maar als de krampen wat langer aanhouden en met een regelmaat terug komen, kunnen dat heel goed weeen zijn. En ik vond voorweeen trouwens veel pijnlijker dan de gewone weeen.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik dacht na de eerste ook, weeen herken je. Maar bij de vorige bevalling had ik enkel krampen, alleen kwamen die wel om de 5 minuten. Bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Dus het kan heel erg verschillen.

Maar als de krampen wat langer aanhouden en met een regelmaat terug komen, kunnen dat heel goed weeen zijn. En ik vond voorweeen trouwens veel pijnlijker dan de gewone weeen.

13. LiesHeems

LiesHeems Lid

23 mrt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt....zodra je een wee hebt voel je het wel!!!

14. Chai

Chai Niet meer actief

Als ik uit had gegaan van een echte wee voel je wel had ze hier op de tiolet thuis eruit geplopt hoor.
    Toen het echt pijn begon te doen bij mij lag ze 30mi later op mijn buik.
    Het meest herkenbare en nog nooit eerder gevoeld, was het samen trekken van me spieren bij mijn buik.
    Ik kon ze echt van buiten naar binnen naar elkaar voelen samen trekken in die minuut elke keer als een soort band.
    Maar ik denk dat iedereen anders is, ga vooral op je gevoel af.. beter te vroeg een keer bellen dan te laat geloof me.

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nou ik herkende de weeen niet tot ik 3 cm had. Toen brak de vk de vliezen en toen ging het pas pijn doen ;)

16. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik zat al 13 uur met gebroken vliezen te wachten op een echte wee..je denkt dan bij elk pijntje dat het begint. Totdat ik maar gewoon naar bed ging en opeens uit mijn bed sprong van de pijn in mijn rug..auwi o dat zijn weeen!

17. Hierom ben ik zo bang dat ik het niet (op tijd) herken.. Pijnlijke (voor)weeen heb ik al weken, dus ik zal niet zo snel het zh bellen als het weer wat rommelt voor mijn gevoel.. Maar stel dat het dan inderdaad al echt begonnen is :$ Dan ligt ze straks hier echt in de wc :) Zit nu ook al aan 1cm ontsluiting enkel door de voorweeen.

Ik ga er nu maar vanuit dat het inderdaad meteen te herkennen valt als het echt begonnen is.. maar als ik dit dan zo lees stelt me dat niet bepaald gerust..

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het geluk hebben dat ze de weeen niet herkennen omdat ze niet genoeg pijn doen ;).

Herkenbaar aan een wee vond ik dat het heftiger werd en weer afzwakte tot helemala geen pijn en hup....daar ging hij weer langzaam omhoog en daalde weer. Verder een erg harde/gespannen buik. Ik heb 3 kindjes gekregen maar geen van 3'en bewogen echt tijdens te geboorte. Ze hadden al niet veel ruimte maar omdat de baarmoeder erg gespannen stond kon het volgens mij niet eens meer.

Maar voor mij gold ook, bij twijfel is het geen echte wee. Zodra het echt zo ver is, dacht ik ohja dit is het! Zelfs bij nr 2 en 3.

19. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had tijdens mijn weeën een hele scherpe pijn in mijn onderbuik. De wee komt inderdaad als een golf. Je voelt je buik stilletjes aan hard worden, dan wordt de pijn steeds intenser en vervolgens zwakt het weer af. Ik was ook heel bang dat ik mijn weeën niet zou herkennen, vooral omdat ik al 5 cm ontsluiting had voor de bevalling goed en wel was begonnen maar zodra ik mijn 1e echte wee had, wist ik het meteen: dit is het echte werk!
    Eerlijk gezegd weet ik net meer of mijn baby bewoog tijdens de bevalling.... Waarschijnlijk wel maar ik was te veel bezig met weeën en pijn dat ik er niet echt op heb gelet :)

20. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Bij mijn eerste wee, die ik me nog goed kan herinneren wist ik het direct, dit is een wee. Ze komen in het begin niet echt regelmatig .....Maar trust me je herkent ze. Het leek er bij mij op dat ze van achter mijn rug naar voren trokken. Ik heb mijn kleine niet gevoeld tijdens de bevallig, hier heb ik nog extra op gelet.

Deel Deze Pagina