Sinds ik een week of 12 zwanger ben, slaap ik echt slecht! Ik trek dat wel een aantal nachten, maar het begint nu toch wel echt vervelend te worden. Ik ga steeds op tijd naar bed omdat ik dan ook echt bekaf ben (22:30 ongeveer). Vantevoren heb ik al van die rust-ritueeltjes ingevoerd, zoals warm badje, ontspannend blaadje, muziekje. Ik slaap wel snel in, maar om 01:30 begint het gedonder. Dan moet ik plassen, en kan niet meer inslapen van de rugpijn/rusteloze benen/nog meer moeten plassen. Dan lig ik dus uren te woelen, zuchten en kreunen... Om 05:00 val ik meestal weer in slaap, maar dan gaat de wekker weer om 07:00. Ik lig niet te piekeren ofzo, voel me zelfs heel ontspannen. Wel wordt ik er gestresst van als ik de tijd voorbij zie tikken en ik weet dat er de volgende dag weer een lange dag gewerkt moet worden terwijl ik niet genoeg slaap. Heb naar mijn weten al van alles erbij gesleept om beter te slapen (kersenpitten, voedingskussen om lekker te liggen), maar het lijkt allemaal weinig te helpen. Hebben jullie dit ook, en heeft iemand nog meer tips? Liefs, Monique
Vervelend voor je! Ik mag niet klagen als ik jou lees maar herken wel dat ik moet plassen vroeg in de ochtend en dan ook niet meer kan slapen....
Hey moontje! Hoe zit het dan met dromen bij jou? Ik val in slaap, moet plassen, droom, wordt weer wakker, woel, droom, moet plassen woel en dan gaat de wekker! Heb van mijn mannetje ook een voedingskussen gekregen, helpt iets tegen de rugpijn en lig nu met mijn voeten op een kussen, waarom weet ik eigenlijk niet, ben er mee begonnen en nu lig ik elke nacht zo. Daarnaast zei iemand tegen mij dat je zo licht slaapt door de hormonen omdat je straks als de kleine er is ook licht moet slapen om hem goed te kunnen horen, soort biologische mama klok.. klopt bij mij met wakker worden ook wel zo'n beetje.. om de drie uur of zo.. andere tips die ik heb gekregen zijn: zorgen voor goede doorluchting, niet lezen of tv kijken in bed.. enneh.. dutjes doen overdag om het in te halen! Oja en ook al slaap je niet, je lichaam rust toch uit.. ook zo'n dooddoener! succes!
Ik heb het sinds kort ook. Ik val als een blok in slaap en rond 4:00 uur wordt ik wakker. Plassen, heel erg honger, dus eruit om wat te eten, dan weer dorst... bah.. En ik ben al zo moe. Maarja. Tips... Ik zet zelf m'n ipod maar op e dan doezel ik langzaam aan wel weer in
Dromen valt op zich wel mee... eens in de paar dagen een levensechte droom, soms over akelige dingen en soms over de baby! Dat van een lichte slaap door hormonen als voorbereiding op de baby straks heb ik ook eens ergens gelezen. Op zich zou dat aardig kloppen met de tijden waarop ik wakker lig! Ik probeer het maar positief te zien, dat ik dan straks minder moeite heb met wakker worden als de baby gevoed moet worden . Dutjes overdag, daar kom ik op m'n werk niet mee weg haha! Doe ik in het weekend zeker wel hoor, heb ik echt nodig! Als ik wakker lig, ga ik maar een beetje leuke dingen liggen denken. Soms moet ik er echt ff uit met die rottige rusteloze benen en onderrugpijn, dan ga ik maar ff Discovery kijken (of onze echo DVD 8) ). Even resetten zeg maar. En inderdaad drinken, want door al dat geplas (ook al zijn het steeds muizeplasjes) heb ik ook midden in de nacht dorst! Liefs Monique
Ja sinds enkele nachten word ik rond 01.00 wakker, om de eerste keer te plassen (ja moet toch wel zo'n 3 keer per nacht) en erna lig ik gewoon wakker, soms wel 4 uur en dan dommel ik weer in maar om 8u ben ik klaarwakker...Lastig, en zeggen dat dit de laatste maanden zijn waarin we kunnen doorslapen :-D
Ik herken het ook. ik slaap goed in, maar word om 01.00 voor het eerst wakker...plassen, woelen, dromen en plassen. Woelen, dromen en plassen. Zo gaat het vanaf 01.00 tot 06.30 en dan ga ik eruit. Merk dat ik echt moe wakker word en dat ik aan het einde van de middag kapot ben. Ook niet leuk voor mijn vriend, want ik ga meestal rond 21.00-21.30 al weer naar bed toe, want dan ben ik zo moe. Had nog niet gehoord van het lichte slapen door mijn hormonen. Maar vind het niet heel gek... wel heel irritant.
ik droomde vannacht weer zo stom.. ik was op een groot plein en daar was een voetbal feest, dus ik wilde een handtekening, maar in plaats daarvan ging ik het met die voetballer hebben over het moederschap! Trots hand op buik, haha.. en ik heb echt totaal niets met voetballen! Wordt het toch een jongetje? vannacht ook weer slecht geslapen, wel 5x eruit geweest, gelukkig heb ik deze week vakantie, ga nu dus dutje doen! x
ik heb t ook en al een aantal weekjes erg vermoeiens..........en trek t af en toe niet meer dan komen die hormoontjes er nog ff lekker bij! het enige wat bij mij help is idd uit t werk ff een uurtje te slapen en ik ga vaak in het weekend een paar extra uurtjes liggen zo heeft niemand er last van! succes!
Ik herken het ook helemaal. Meestal gaat het inslapen goed, tenzij ik last heb van rusteloze benen. Maar dan word ik ergens tussen 3:00 en 6:00 wakker omdat ik moet plassen of het te warm heb gekregen. En 9 van de 10 keer kom ik dan dus niet of nauwelijks meer fatsoenlijk in slaap. Dus tips heb ik niet (hoor ik wel graag), alleen een beetje gedeelde smart
Nou, gedeelde smart helpt ook hoor 8) Vooral die rusteloze benen, daar wordt ik echt gillend gek van. Ik hoop niet dat dat nog erger gaat worden...! @anael2009: woehaha, wat een bizarre droom! Mijn vriend zou denken dat het een onmiskenbaar voorteken voor een jongetje is! Ik had een paar dagen voor onze pretecho van vorige week (wanneer we dus het geslacht zouden horen) ook zo'n rare droom. De wachtkamer van BabyView was in mijn droom echt knal- en knalroze! Echt alles in zuurstokkleur. Hmzzzz Liefs Monique
hier lig ik om half 9 al lekker op bed tv kijken en lezen enzo en tussen half 10 en half 11 val ik in slaap. Met kussen, met kruik etc. Ergens midden in de nacht word ik wakker om te plassen en slaap dan zo weer verder maar om 5 uur, als de wekker van mijn man gaat, ben ik vaak al even wakker, moet ik weer plassen en heb ik verschrikkelijke honger, dus eruit, eten, weer even lezen en dan slaap ik meestal nog wel ff verder en anders doe ik 's middags een tukkie, en na het eten wil dat ook nog wel eens gebeuren! gelukkig heb ik de tijd en ruimte om ook overdag slaapjes te doen!
Ik slaap ook erg slecht nu ik zwanger ben, maar gebruik sinds een week valeriaan (zo'n beetje enige middel dat volkomen veilig gebruikt kan worden in de zwangerschap). En dat gaat nu stukken beter. Dus dat is wel een aanrader! Mijn man heeft het gewoon gevraagd in de apotheek en kreeg dat dus mee.
Wat ben ik blij met dit topic! Sinds ik zwanger ben slaap ik 's nachts zo vrezelijk slecht! De tijd dat ik naar bed ga maakt niks uit ik word elke nacht tussen 2.00 en 6.00 wakker De eerste keer om te plassen..........ik word dan wakker omdat mn blaas zo vol zit dat het pijn doet De twee de keer word ik gewoon wakker en kan ik niet meer inslaap komen. Het is om gek van te worden! Overdag val ik continu in slaap omdat ik zo verschrikkelijk moe ben.......en 's nachts slaap ik niet! Ik heb ook echte nachtmeries over mn zwangerschap! Als ik ga slapen dan val ik wel heel snel in slaap omdat ik ook echt moe ben. Maar als ik zo jullie berichten lees hoor dit dus bij de eerste symtomen
Ik herken het ook! Ik ga ook rond 10 uur/ half 11 richting dromenland om vervolgens als eerst rond een uurtje of half 2 wakker te worden.. Dan moet ik soms naar de WC (soms ook niet) en zie dan maar weer eens in slaap te komen.. Voor ik weer slapen lig ik eerst wat te woelen en word ik ontiegelijk chagerijnig omdat ik de volgende ochtend weer vroeg eruit moet.. Vervolgens word ik rond 6 uur weer wakker.. Eer ik weer lig te slapen gaat de wekker en dan kan ik ineens niet wakker worden en ben ik te moe om op te staan.. Gek word je ervan :x
Dit is wel heel erg toevallig! Had net in een ander topic gevraagd of er meiden zijn die ook zo naar of vreemd dromen s`nachts..en opeens kom ik dit topic tegen.. Ik ben ook vaak s`morgens tegen een uur of 6 wakker om te plassen. Op zich vind ik dit nog niet zo heel erg..wat ik veel erger vind is het dromen. Vannacht ook weer zoiets: droomde dat ik heel hevig aan het bloeden was...en het leek zo realistisch dat ik zelfs gekeken en gevoeld heb of het niet echt zo was...pffff
Hier idem hetzelfde, echter liggen mijn man en ik nu zelfs apart, ik slaap tegenwoordig op zolder....als ik steeds eruit moet om te plassen, val ik op een gegeven moment niet meer in slaap, dan luister ik naar het harde ademen van mijn man en dan lukt slapen gewoon niet meer. Alhoewel ik de afgelopen twee nachten op zolder ook niet fijn mer slaap. 2 x eruit om te plassen, zo nu en dan levendige dromen, altijd over mijn man. (geen leuke dromen trouwens) en standaard wakker worden om 2 uur, half 4 en 6 uur. (Wel weer die 6 uur inderdaad...zou dat dan onze klok zijn..die ons laat wennen, haha....en ik maar denknen dat ik deze maanden nog lekker zou kunnen slapen voordat de kleine er straks is, forget it!
Mijn dromen gaan ook echt over hevige bloedingen en raar gevormde baby's........zou er wel mee te maken hebben dat ik heel erg bang ben dat het beebje kwijt raak! Maar dit is denk ik ook normaal als je nog zo kort zwanger bent!