Zwangerschapsduur berekenen vroege innesteling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SD6, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD6

SD6 Bekend lid

15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi dames!

Toen ik in verwachting raakte van mijn dochtertje had ik een perfecte cyclus van 28 dagen met mijn eisprong op exact dag 14 en een LF van 14 dagen, en testte daarbij op 13DPO positief (ik gok dat ik rond 10DPO op zijn vroegst licht positief had kunnen testen).
    De duur van de zwangerschap was dan ook precies zoals ik verwacht had en kon daarbij ook gewoon tellen vanaf de eerste dag van de menstruatie.

Nu heb ik een cyclus van 30 dagen met een eisprong op dag 17 en een LF van 13 dagen. Deze keer testte ik op 8DPO al positief en had ik 3 dagen ervoor al klachten waardoor ik testte. Mijn 1e dag van de menstruatie was 19 april. Mijn vermoeden is dus dat mijn eitje enorm vroeg is ingenesteld (5DPO).
    Mijn eisprong stel ik trouwens vast door te temperaturen, dus daar is geen twijfel over.

Weet iemand hoe je in dit geval de duur van de zwangerschap berekend? Ik tel momenteel vanaf de dag van de eisprong en kom ik uit op 4+6, maar verschilt dit bij een vroege innesteling en kan ik 5+1 zijn, of maakt dat geen verschil? Het klinkt logisch dat dat geen verschil maakt omdat de deling hetzelfde zou moeten verlopen?

Uiteindelijk word dit natuurlijk duidelijk met een echo, maar ik ben heel benieuwd of iemand toevallig weet hoe dit zit of dit meegemaakt heeft.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #2 RoGiJuLi, 25 mei 2020
    Laatst bewerkt: 25 mei 2020
    Tellen vanaf je eisprong idd.
    Een vroege innesteling geeft geen langere zwangerschapsduur ;)

Je eisprong was op 5 mei en dus ben je vandaag 4+6 weken zwanger.

SD6 vindt dit leuk.
  3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dag van de eisprong + 38 weken = uitgerekende datum
    Terugrekenen naar de dag van de eisprong + twee weken = zwangerschapsduur

SD6 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina