Hallo, Ik heb al eens eerder gevraagd of het kwaad kan om op de rug te slapen. Zolang ik er zelf geen last van heb schijnt het geen kwaad te kunnen. Gelukkig maar. Want ik draai in mijn slaap vaak naar mijn rug en wordt dan de volgende ochtend zo wakker. Maar nu komt het, ik heb van iemand gehoord dat bij haar de hartslag van de baby heel erg daalde als zij op haar rug lag en dat dit volgens haar vlos wel kwaad kon. Het kindje werd verdrukt en dat had zij niet in de gaten. Komt dat vaak voor? En hoe kan dat? Mijn placenta ligt aan de voorzijde en dat was bij haar ook.
Hoi Mammie82, soms merken we dat als we een zwnager vrouw op de bank hebben liggen dat het hartje van het kindje inderdaad iets daalt. Dat komt dan door het dichtdrukken van de holle ader. Dit is vaak van korte duur en gaat vanzelf oer. Maar wij vragen dan altijd voor de zekerheid om even op de zij te gaan liggen om te horen of het dan beter klopt. Dan weten we dat het niet kwaad kan, maar gewoon even het dichtdrukken van jouw holle ader is. Nogmaals, je kunt niet voorkomen dat je op je rug ligt en een kindje kan heel wat hebben, maar vaak vinden kindje het wel fijner als mama op haar zij ligt. Groetjes Brigitte