Zorgverzekering en icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Help85, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meiden

Morgen gesprek met gyn over icsi behandeling. Ik wil dus ook mijn zorgverzekering op aanpassen. Hebben jullie advies welke een goede optie kan zijn?

2. voetstap

voetstap Niet meer actief

UMC zorgverzekering uitgebreidste pakket dekt 5 icsi/ ivf behandelingen

3. Moess

Moess Niet meer actief

Ik.meen dat je bij UMC wel werkzaam moet zijn in een universitair ziekenhuis..? Of ben ik nou in de war met iets anders?

4. Kleinekat

Kleinekat Lid

7 dec 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar!!
    In de basis standaard 3.... Zijn er verzekeringen die dit verder uitbreiden met ren aanvullend pakket?

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Nee hoor, je mag er gewoon een verzekering nemen, hebben wij ook en werk er echt niet ;)

Hier ook UMC met duurste aanvullende pakket (voor 4de en 5de icsi vergoeding)

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Klopt, verzekering is voor iedereen. Ook speciaal genomen voor de ivf behandelingen. Kost wat, pakket 5, maar altijd nog goedkoper dan zelf betalen en het is maar 'tijdelijk' .

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vraagje voor TS, maar dat moeten de dames hier met deze ervaring maar beantwoorden: Is het niet zo dat er toch wel minimaal 3 maanden tussen twee icsi pogingen inzitten?

En dan zijn complicaties en extra terugplaatsingen nog niet eens meegerekend.

Dus als je in januari zou mogen starten, dan zou je derde poging (die je natuurlijk niet hoopt nodig te hebben) pas in het najaar zijn.

Dan kom je dus niet eens toe aan de vijfde poging in het komende verzekeringsjaar.

Maar ik weet niet of je niet meer geaccepteerd wordt als je al 3 pogingen hebt gehad.

Nogmaals, ik hoop dat de ervaren dames deze vragen voor TS kunnen beantwoorden, want het is zonde om je voor poging 4 en 5 te verzekeren, als je ze pas op zijn vroegst in 2017 nodig zult hebben.

8. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Toevallig heb ik gisteren met het UMC gebeld over deze verzekering.
    Of er een paar maanden tussen moet zitten durf ik niet te zeggen, zo ver ben ik nog niet. Ik ben alleen wel aan het oriënteren omdat er een kans is dat mijn vriend en ik in 2016 gaan beginnen met icsi.
    De eerste 3 behandelingen mag je waar dan ook eerst doen, zonder dat je dus al bij het UMC verzekerd bent. Als het helaas niet gelukt zou zijn bij de eerste 3 pogingen, kun je je aanvullend verzekeren voor de 4e en 5e poging. Maar dit kan niet in het midden van een jaar, dus moet wel weer aan het begin van het nieuwe jaar.

Dit is wat ze mij gister verteld hebben. Je hoeft je dus niet al aanvullend te verzekeren als je er nog aan moet beginnen, en ze vinden het geen enkel probleem als je ergens anders verzekerd bent en na 3 pogingen bij hun aanvullend verzekerd. Je word ook niet gekeurd oid, de verzekering is voor iedereen.
    Scheelt een hoop in de kosten. Is even een dure verzekering inderdaad, maar liever dat dan meteen zelf icsi betalen:)

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Berte, goede vraag hoor!

Ja het is een risico dat je je te vroeg verzekerd of als je in jan zwanger wordt heb je ook een dure verzekering, maar dat is het risico van verzekeren ook natuurlijk.

Momenteel is het zo dat UMC nog geen medische selectie doet voor aanvullende verzekeringen, maar dat kan elk jaar veranderen, pno heeft dat vorig jaar ingevoerd en dan kan je je niet meer aanvullend verzekeren als je al in het traject zit.

Dus ja, je zou kunnen zeggen, wacht tot volgend jaar, want waarschijnlijk ga je niet meer dan 3 pogingen opmaken dit jaar of ben je al zwanger , maar dan neem je een risico dat je je niet meer bij kan verzekeren.

Wij hebben ons vorig jaar al zo verzekerd , onnodig achteraf, want en er is nog steeds geen medische selectie en we zitten nog in poging 1, maar het heeft me zo ontzettend veel rust gegeven, de wetenschap dat we er 5 kunnen doen.. En ook al gaan we de 5 niet halen komend jaar, ga m'n verzekering echt niet aanpassen. Vind het een fijn idee. En als ik zwanger mag worden volgend jaar kijken we dan wel weer opnieuw :)

Je kan je ook voor een iets goedkopere aanvullende aanmelden natuurlijk, die vergoeden alleen een extra 4de poging.

10. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Dank je wel dames voor jullie uitgebreide antwoorden!

@Berte: het is niet jaarlijks dat je 3 pogingen hebt. Geld voor hele looptijd. Pas als je kindje hebt gehad begin je weer bij poging 1.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Weet ik, maar meer dan 3 pogingen per jaar lijkt me zeer lastig in te plannen. En een eventuele poging 4 en 5 zou je dan pas in 2017 hebben.

12. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja precies. Maar dacht dus dat je dan al wel vanaf begin aanvullend verzekerd moest zijn om jn aanmerking te komen voor poging 4/5. Omdat ik hoorde dat je vaak niet meer aanvullend kan verzekeren als je al in traject zit. Maar hoorde van de gyn ook dat de kans klein(er) is dat een 4e of 5e poging wel lukt....

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt je over het algemeen niet pas verzekeren als je aan een 4e ICSI toe bent. De meeste verzekeraars doen sowieso moeilijk als je al onder behandeling bij de gyn bent en je pakket vervolgens wilt aanpassen.

Zoek het dus eerst goed uit, voordat je je verzekering opzegt en overstapt. Voor een aanvullend pakket kan er medische selectie plaatsvinden.

14. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Aangezien ons traject in januari startte vond ik deze verzekering voor ons ideaal. Je weet immers niet hoeveel en of je überhaupt cryo's hebt. Stel dat je net als wij in mei start, dan ben je misschien in juli al door je pogingen heen. Doemscenario natuurlijk, maar deze verzekering gaf mij wel rust!

( uiteindelijk zwanger geraakt van 2e en laatste cryo uit de eerste poging, dus na dit jaar stap ik weer snel over naar een goedkoper alternatief )

15. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ik start in januari, dus goed getimed. Welke verzekering heb jij chiaraa?

16. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Zit nu nog bij UMC, het duurste pakket. Succes !!

Deel Deze Pagina