Zwangerschapssuiker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debsje1977, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Hallo!

Afgelopen dinsdag hebben we wederom een groei echo gehad ditmaal in het ziekenhus bij de gyn daar bleek dat ons meiske de grote had van een meisje van 36 weken en omdat ik er toen 32.4 was moest ik (wederom) geprikt worden op zwangerschapssuiker omdat ze veel te groot is dus. heb na de 28 weken echo ook een curver gehad omdat ze toen al ietsje groter was en daar was mijn suiker als een zonnetje volgens de verloskundige..nuchter 4.1 en s'middags iets van 5.4.
    Gister heb ik dus weer een curver gedaan maar dit keer hoefde ik niet nuchter te prikken
    ik heb om 8.30 uur mijn ontbijt gegeten en om 9 uur moest ik prikken en mijn waarde was 6.9 ze mochten me niet zeggen of dit (te) hoog was of niet..ik dacht zelf van wel maar goed...ik heb toen s'middags om 12.00 uur mijn lunch gegeten en moest toen om 14.00 uur werderom prikken...toen was mijn waarde 3.9 ook nu mochten ze niks zeggen maar ik vond deze waarde wel weer erg laag ( te laag naar mijn mening)
    ik hoor echter niks over deze uitslagen dus neem aan dat mijn suiker goed is ( de gyn zou mijn direct bellen als het geen goede uitslag was)
    mijn vraag is: klopt het dat ze waardes gister wel erg vreemd waren of juist niet en kan dit ook duiden op zwangerschapssuiker of niet?..en waardoor zou het dan kunnen zijn dat onze kleine meid al zo groot is?

Alvast vriendelijk dank voor jullie informatie!

Groetjes Debs

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOI debs,

Je suikerwaarden zijn netjes en kunnen inderdaad verschillen, ligt ook aan wat je hebt gegeten! Geen zorgen je hebt geen zwangerschapdiabetes.
    Weet dat dit gewicht geschat is, een schatting! We zien regelmatig dat het niet helemaal klopt.
    Laat je niet gek maken, jou kindje krijgt precies het maatje wat het moet hebben!

Imke

Deel Deze Pagina