Ik heb afgelopen donderdag een inwendige echo gehad omdat ze dachten dat ik een cyste had omdat ik heel erg pijn in mn buik had. Dat bleek niet zo te zijn, alles zag er goed uit. Ze zei ook dat ze geen eiblaasjes hadden gezien. Nou had ik gisteravond het idee dat ik vruchtbaar slijm had. Maar dat kan dan niet van mijn eisprong komen denk ik? Want dan hadden ze donderdag al eiblaasjes moeten zien lijkt me toch? En als ze geen eiblaasjes zagen, betekent dat dan dat mijn eisprong al geweest was?
Huh, ik heb gister een inwendige echo gehad. En ze liet zien, en ik zag dat ik bij mijn beide eierstokken eiblaasjes had. En ik heb mijn eisprong al gehad. Ik zit zelfs op 7 dagen na mijn ei (gister tijdens de echo dus op 6). Dus ik denk dat je eisprong nog niet geweest was.. Anders waren er toch wel eiblaasjes te zien? (verder heb ik er niet zo heel veel verstand van, maar hopelijk kan ik je een beetje helpen met mijn ervaring van gister)
Als er donderdag nog geen grote follikel te zien was, dan heb je gisteren hoogstwaarschijnlijk geen eisprong gehad. Dan had er donderdag wat te zien moeten zijn, in een paar dagen kan een eiblaasje niet uitgroeien van niks tot 2 cm. Daar is meestal wat meer tijd voor nodig. Het kan wel zijn dat er iets aan het groeien is en dat je over een paar dagen je eisprong hebt. En dat je daarom ook wat last van slijmverlies hebt. Als er geen follikels te zien zijn, kan dat twee dingen betekenen: *Je zit in de eerste helft van je cylus en je eisprong moet nog komen *Je zit na je eisprong. Maar vaak kunnen ze dat nog wel zien aan achtergebleven vocht in je eierstok of aan je baarmoederslijmvlies. Ik denk zelf dat je eisprong nog moet komen. Dat zou op zich ook het meest logische zijn, omdat je steeds een langere cyclus hebt. Je zou ovulatietesten kunnen doen om te kijken of en wanneer je de eisprong hebt. Of gewoon afwachten of je over een week of 2-3 ongesteld wordt. Succes!
Hoe lang duurt dat groeien? Ik heb daar echt geen idee van. Zou ik bijvoorbeeld vandaag mn eisprong kunnen hebben dan? Ik word altijd 16 dagen na dat slijmverlies ongesteld. Ik dacht altijd dat ik dan mn eisprong had. Maar misschien is het gewoon altijd een paar dagen later dan ik dacht.
Een eiblaasje groeit tot 12-14 mm vrij langzaam, ongeveer een mm of minder per dag. Als ze eenmaal op 14 mm zitten, gaat het wat sneller met 2 mm per dag. Als een follikel rond de 20 mm zit, heb je je eisprong. Je zit nu bijna een week na je meting, dus het kan best zo zijn dat er in de tussentijd wel wat gegroeid is en dat je nu tegen je eisprong aan zit. Misschien zat er vorige week wel een eiblaasje, maar was hij nog vrij klein. Gyn's hebben dan nog wel eens de neiging om te zeggen dat er niks zit, terwijl dat wel zo is. Alleen beschouwen zij dat als "niks". Slijmverlies kan inderdaad ook een paar dagen voor je eisprong beginnen. Het hoeft niet te betekenen dat je precies op die dag je eisprong hebt. Twee dagen later kan ook. Misschien toch een idee om de volgende cyclus ovulatietesten te doen, dan kun je precies zien wanneer je de eisprong hebt in combinatie met het slijmverlies. Succes!
Ik sluit me aan bij Jippie (heb ook al wel eens meegemaakt dat ze zeggen er zit 'niks' om een week later op de echo een bijna springende ei te zien) en inderdaad slijmverlies kun je al dagen voor je eisprong hebben. Zelf heb ik het bijv. al 3 á 4 dagen voor mijn eisprong.
Mag ik dan nog wat vragen? Waarom waren er bij mij eiblaasjes te zien ná mijn eisprong? Hoe kan dat? Ik zat 6 dagen na mijn eisprong op het moment van de echo..
misschien omdat bij sommige vrouwen meer eitjes ontwikkelen tijdens de cyclus.. of omdat wat ze eerst aangaf dat ze pas zeggen dat ze hem zien als hij rond e 15mm is en daarvoor het niet vertellen??? dan zou het logies zijn als het eiblaasjes waren die kleiner waren bv 4 tot 8 mm?? ik gok maar wat hoor verveel me in me nachtdienst hihi
Dat zou ook kunnen! We zagen er best veel aan beide kanten.. Dus misschien wel wat kleiner ofzo. Bedankt voor je antwoord.
Bij mij zijn altijd eiblaasjes zichtbaar, waar ik ook in mijn cyclus zit. Dat komt doordat ik PCOS heb. Aan jouw cyclus-lijstje te zien, heb jij dat niet. Je hebt een vrij regelmatige cyclus. Het kan inderdaad zo zijn dat er meerdere eiblaasjes meegroeien, maar dat ze niet meedoen met de eisprong. Na je eisprong krimpen ze weer, maar zijn ze misschien nog wel zichtbaar op een echo.
Ik ben net terug van de echo. Ik had heeeel veeeel eiblaasjes, maar ik zou de komende week geen eisprong krijgen.