Kun je het tijdstip van geboorte psychisch beinvloeden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik hoopte heel erg dat mijn zoontje eind juli geboren zou worden en liever niet eerder (om verschillende redenen, maar doet er niet toe). Ik was de 29e juli uitgerekend. Ik had totaal geen bevallings symtomen ofzo.
    Toen ik de 26e dacht: Ok laat maar komen, komende tijd. Is hij de 27e geboren!
    Is dat nou toeval?
    Zo heb ik ook gehoord dat mijn tante de bevalling een paar dagen heeft "opgehouden" omdat na het weekend weer haar lievelings verloskundige van verlof terug was. Zij had wel al lichte ontsluiting.
    Ik weet het niet hoor, wat denken jullie?

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn vk zei vorige week woensdag toen ik aardige voorweeen had dat als ik me goed zou ontspannen het wel eens door kon zetten. En dat het ook kon dat ik er psygisch nog niet aan toe was en het daardoor zou kunnen tegengaan met mijn angst zeg maar.... Tot nu toe wel steeds voorweeen maar nog geen baby helaas......
    maar of dit echt in verband staat met elkaar, zou het niet weten?!

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Nou ja, als je de 29e bent uitgerekend dan is de 27e bevalling niet echt toevallig hè? En dat je de 26e denkt 'laat maar eens komen' lijkt me niet meer dan normaal.. maar wie weet.. je kan het niet weten hè?

4. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik geloof daar wel in hoor, ben dan ook een grote fan van het boek the secret..natuurlijk heb je het onmogelijk niet in de hand maar bij dit soort dingen geloof ik er wel in dat het kan gebeuren hoor!

ik denk dat mijn kleine ook eerder geboren wordt, ik denk over 4 weken dus we'll see, misschien loop ik over 7/8 weken met een bolle buik en vervloek ik het boek the secret :p

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk wel dat het enige invloed kan hebben, maar bij je tante had het net zo goed ook precies zo kunnen gaan als die VK wel beschikbaar was geweest...
    Achteraf, als het dan gegaan is zoals je hoopte, is het nogal gemakkelijk om te zeggen dat dat komt door jouw invloed, maar dat lijkt me bepaald geen empirisch bewijs... ;)
    En The Secret? Ik vind het bijna mensonterend om te zeggen dat je overal invloed op hebt. Moet je in Afrika bij de mensen die honger hebben mee aankomen... Of bij mensen die een miskraam gehad hebben.... Maar goed, erger me over het algemeen wel aan mensen die menen overal invloed op te hebben en alles te ook zo graag willen beinvloeden. Zo is het leven niet: voor een deel heb je invloed, voor een deel niet en voor dat laatste deel geldt dan: Je hebt wel een keuze hoe je er dan vervolgens mee omgaat.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben 6 december uitgerekend. Nu hoop ik dat ik eind november beval. Vindt december zo'n rotmaand om jarig te zijn.
    Dus als ons meisje een weekje eerder zou komen, graag!

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik ben 3 dec uitgerekend....
    Hoop ook eerlijk gezegt dat het in nov komt. Maar ja helaas kan je het niet plannen een geboorte.
    We zien het wel wanneer het komt.
    Mijn pa denkt dat hij komt op 10 dec omdat dan ook mijn opa jarig zou zijn geweest.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hoi hoi,

hmm zoals ik al zei, je kunt natuurlijk niet op het onmogelijk invloed hebben, dat is ook niet het doel van het boek the secret..het gaat om geloven in je eigen kunnen en doen..niet over honger in afrika want dan trek je het meteen een beetje in het belachelijke dat was niet de bedoeling van mijn antwoord en volgens mij ook niet van het boek..

kort en krachtig: ieder doet alles op zijn eigen manier, zowel geloven als leven we kunnen het helaas niet altijd met elkaar eens zijn ;)

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Geloof er gedeeltelijk in....

Dat het eerder komt omdat jij wil.... NEE dat geloof ik niet.... kijk maar eens hoeveel vrouwen "over tijd" lopen en dit toch echt niet willen...!

Het ophouden....
    Ja dat geloof ik wel.... en dit zou ook biologisch te verklaren zijn...
    Een moeder laat haar kind bijvoorbeeld niet geboren worden als er gevaar dreigt... en zoekt eerst een veilige plek op....

Mijn moeder heeft mij trouwens ook een dag "opgehouden"... terwijl ze al persweeen had..
    Gevaar...? Nee, een vent die gewoon een hele dag wegging... (terwijl mn moeder al dik overtijd was...) en niet bereikbaar zijn...

LEVE DE MOBIELE TELEFOONS!

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik denk dat je de bevalling wel psychisch uit kunt stellen, bijvoorbeeld door te wachten tot je partner er is, maar niet beinvloeden wanneer het komt, de baby bepaald met een bepaald hormoon wanneer de bevalling begint.
    Je kunt wel door stress de bevalling tegenhouden, komt door adrenaline

11. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Ik heb geen idee of het kan.
    Ben zelf 1e kerstdag uitgerekend en ben zelf een 6 weken te vroeg geboren. Nou zegt dat niets maar denk zelf ook dat ik wel eens vroeger kan bevallen. Denk zo rond de 10 december zelf. Maar ja moet er niet te veel op hopen he.

sterkte allemaal

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    kon dat maar! ik loop al een hele week te denken laat maar komen! tot nu toe nog niks!

13. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Ik ben op 30 november uitgerekend, maar heb de hele tijd het gevoel dat het de 24e komt. Er een bepaald gevoel bij hebben, is natuurlijk wat anders dan er invloed op hebben.
    Het schijnt toch zo te zijn dat het baby'tje zelf bepaald wanneer het komt. Zo klein en dan al zo'n eigen willetje ;)

14. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik denk ook dat eerder laten komen niet mogelijk is. Uitstellen wel. Ik had bij mijn 1e bevalling een hele vervelende (vervangende) huisarts. Toen ik mocht gaan persen, had ik echt helemaal geen weeen meer. Ik denk zelf omdat ik me totaal niet op mijn gemak bij hem voelde. Toen mocht/moest ik van hem naar het ziekenhuis met de VK daar en toen kwam het weer wat op gang (niet genoeg, moest wel weeenopwekkers).

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik denk het ook niet helaas. Heb nu een week voorweeen, de ene dag meerals de andere maar soms ook heel heftig. Hier is alles klaar en van mij mag het echtkomen, de andere 2 kids zijn ook op van de zenuwen vandaar. Ik had de hoop rdat het in de herfstvakantie geboren zou worden, mijn moeder s vanaf nu 2 weken vrij en de kids zijn thuis zodat ze op hun gemak aan de nieuwe baby kunnen wennen. Ik had al weken de hoop op vandaag. Maar nee hoor nog helemaal niks.

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat dat wel kan. Maar dan alleen in negatieve zin. Dus dat je de bevalling tegenhoudt als je er erg tegenop ziet. Ik denk echter niet dat je eerder kunt bevallen omdat je dat zo graag wil, want dan was ik 4 weken geleden al bevallen.

17. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Nou van mij mag het ook al dagen komen, misschien moet er er harder aan denken iedere avond ofzo, hahahaha.....nee ik geloof niet dat je daar invloed op hebt. Ze zeggen toch dat de baby de bevalling in gang zet?

En wat dacht je dan van vrouwen die bevallen in een supermarkt of ergens anders buiten...onderweg naar het ziekenhuis....lijkt me niet echt de ideale situatie....

Deel Deze Pagina