Hallo dames, Ik ben nu 16 weken zwanger en had het idee sinds een week ongeveer af en toe mijn kindje te voelen, sinds ik afgelopen vrijdag het hartje heb gehoord, ik kan niet goed beschrijven wat ik voelde, soms leken het luchtbelletjes en soms leek ik een soort hele kleine mini schokjes te voelen zoals een vlindertje tussen je handen zoals sommige vrouwen ook beschrijven. Maar nu voel ik al een aantal dagen NIKS, als ik 's avonds of 's ochtends in bed lig probeer ik te concentreren op mijn onderbuik maar niks. Is dit normaal of is dit reden voor ongerustheid?? Tja ik ben echt tot nu toe alleen maar overal ongerust over geweest en ik word soms gek van mezelf, en ik denk mijn omgeving ook..
Maak je niet ongerust als je op deze termijn nog niet dagelijks wat voelt! Rond die termijn voelde ik misschien eens per week iets waarvan ik dacht dat het de baby kon zijn! Maak je niet druk, je hebt toch het hartje gehoord? Dat stopt echt niet zomaar hoor! Liefs
Dit is normaal hoor... Pas vanaf 28 weken (ongeveer) moet je je kindjes dagelijks voelen. Zo niet, dan is er reden voor ongerustheid. Ik had zelf met 9 weken met de Angelsound het hartje gehoord, daarna een week niet.. en toen weer wel. En qua bewegen, had ik datzelfde ook rond de 21/22 weken. Ik voelde haar vanaf 20 weken. Je kindje is ook nog zo klein en kan zich nog prima verstoppen waar jij het niet voelt.
Thx ik ben echt opgelucht dit te horen!! Een collega zei dat ze vanaf 16 weken constant het kindje voelde fladderen en daardoor werd ik ongerust..
Als je overweegt een Angelsound te kopen, denk ik dat je jezelf alleen maar vaker ongerust zult maken. En aangezien dat al een tic van je is.... Vertrouw op je lichaam!! Je bent al 16 weken, dat betekent dat je lichaam er al in geslaagd is het vruchtje bij zich te houden en dat je kindje in principe 'goed' is, anders had het niet vastgezeten. Met die wetenschap zou je jezelf gerust moeten stellen! Als je dan over een paar weken weer een afspraak hebt met je vk, dan heb je ook echt iets om naar uit te zien, namelijk naar het hartje luisteren! Maak jezelf niet onnodig gek! Je kunt er toch niets aan doen als het mis gaat....
Thanks Poppedopje, dit heeft me allemaal al gerustgesteld van 2 ervaren vrouwen te lezen dat ze niet elke dag wat voelde in zo'n vroeg stadium of helemaal niks voelde. Ik moet nu leren mijn zorgen een beetje onder controle te houden, ik ben gewoon te blij met dit kindje en daardoor te bang
ik ben gewoon te blij met dit kindje en daardoor te bang[/QUOTE] Te blij klinkt een beetje gek, maar ikd enk dat jullie begrijpen wat ik bedoel, ben gewoon zo gelukkig ermee
Meid, al zou je diep ongelukkig zijn, dan laat het nog niet zomaar los in je buik..... Geniet er maar lekker van!
niets aan de hand , hier ook zo'n grapjas.. ligt graag tegen mijn rug kant aan en nu een ruime week geleden had ik echt zoiets van dar is de kleine 3 x gevoeld en nu niets meer. Het is nog zo mini en als het met het ruggetje naar jou buik draait, voel je niets meer. niet druk om maken. Het hartje doet het, jij bent zwanger en dat gaat allemaal prima.. Over 20 weken denk je terug aan deze tijd en heb je zoiets van goh kan je niet even net zo lekker rustig zijn als toen. In jouw geval zou ik GEEN angelsound kopen. Nog 4 a 6 weken en dan voel je je kindje regelmatig(Hoeft ook nog niet dagelijks) en anders ga je je zelf alleen maar gek maken. Zet het van je af en probeer te genieten. Je lichaam is hiervoor gemaakt, je hebt de controle niet(moeilijk he), probeer dat dus ook niet . Luister naar je lichaam en die regelt het verder.
Hoi, heb ik ook gehad hoor. Eerst voelde ik een aantal keer wat en toen ineens een paar weken niet meer. Toen kreeg ik ook nog het bericht dat een vriend van mij zijn kindje is verloren met 20 weken. Toen toch maar de verloskundige gebeld dat ik last had van onzekerheid tussen de oren en toen mocht ik naar het hartje komen luisteren. Maar nu voel ik ons kindje iedere dag.
Geen zorgen maken! Nergens voor nodig! Pas vanaf 28 weken moet je je kindje elke dag voelen. De eerste keer voelde ik de kleine met 17 weken, daarna pas weer met 18,5 week!! En nu heeeel vaak! haha!
Thanks Jois, dat is echt een geruststelling! Ik ga nu echt proberen wat positiever te zijn, het glas is halfvol niet halfleeg
Precies! Goed zo! Het gaat vaker goed dan fout. Al lees je op internet misschien hele anders verhalen: mensen schrijven nou eenmaal makkelijker over hun negatieve verhalen dan over positieve. Want geen bericht is goed bericht he! Ik heb nu ik ons kindje vaak voel ook wel eens van: heee, waar ben je? Je bent vandaag zo rustig. Vaak heeft het ook te maken met dat ik zelf druk was die dag. En dan savonds op de bank, hand op de buik, desnoods wat klieren en porren en dan komt ie uiteindelijk wel weer! Ik heb ook wel eens gelezen dat ie rond de 18-20 weken zo'n 200x per dag beweegt. Tja, dan kan het maar zo zijn dat ie af en toe een schopje geeft en dan weer even slaapt. Heb je het misschien net gemist..! Geniet ervan meid! Het gaat bij iedereen anders!
Leuk zeg, en hoe groot was jou kindje eigenlijk met de 20 weken echo? Ben even nieuwsgierig omdat ik kwa lengte op elke website weer wat anders lees, de ene website zegt met 16 weken 16 cm, de ander 13 of weer 15, en dan staat er op de ene website dat het kindje 2 cm per week groeit en de andere website weer 3 cm. En je hebt gelijk als alles goed gaat waarom zou je het dan op internet melden, het is heel makkelijk negatieve verhalen te lezen.
En je hebt gelijk als alles goed gaat waarom zou je het dan op internet melden, het is heel makkelijk negatieve verhalen te lezen.[/QUOTE] ik bedoelde makkelijk negatieve verhalen te vinden