bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noukytje, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Ik ben 10 weken zwanger van een tweeling en heb heel veel last van misselijkheid en overgeven. Deze morgen schrok ik me rot! Bloed bij het overgeven, als snel merkte ik dat ik er een bloedneus bij had en dat het daar vandaan kwam. Omdat ik ook een heel lichte hoofdpijn heb vond mijn man het beter om naar de huisarts te gaan dus dat heb ik gedaan.
    Nu blijkt dat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant is nl 14/9.
    Ik moet het nu even in de gaten houden zei ze. Ze heeft ook naar het ziekenhuis gebeld en daar zeiden ze dat dit bij 10 weken zwangerschap nog geen pre eclampsie kon zijn.
    Moest mijn bloeddruk echt stijgen moet ik wel onmiddelijk naar het ziekenhuis zei de huisarts nog.
    Nu maak ik me dus erg ongerust! Ik ben bang om mijn kindjes te verliezen. Is die 14/9 nu echt al zo'n hoge waarde? Ik ben nogal in paniek wat natuurlijk ook niet bevorderlijk zal zijn voor mijn bloeddruk. Ik weet me gewoon even geen raad.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

140/90 is net te hoog inderdaad. Dus niet extreem hoog. Het is wel zo dat je vanwege de tweeling onder controle gaat bij de gyn. Daar zal je binnenkort een afspraak hebben neem ik aan? Dan doen ze ook de bloeddruk en zal daar een beleid op gemaakt worden. Met een onderdruk van 90 krijg je nog geen medicatie. Pas als hij 100 wordt krijg je dat. Ik zou me voor nu geen zorgen maken wat dat betreft. Je kan nog niets doen namelijk. heb je een normaal gewicht? Dit speelt namelijk wel een rol.

Groeten Evelien

3. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Ik moest vandaag bij de gynea zijn. Bloeddruk is vandaag weer normaal dus het was waarschijnlijk van de schok gisteren morgen dat mijn bloeddruk omhoog ging. Bij de gynea was alles in orde met de kindjes enzo dus zorgen voor niks gemaakt :)

Deel Deze Pagina