Zwanger zonder misselijkheid na HG zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mel05, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Ik hoor overal dat de meeste vrouwen na een HG zwangerschap, de volgende keer ook weer misselijk zullen zijn. Nu heb heb ik twee hg zwangerschappen achter de rug, tweede nog erger als de eerste. Bij beide zwangerschappen rond 5 weken al misselijk.

En nu.. Morgen 7 weken zwanger van de derde, voel me gewoon goed! Ik wil hier helemaal niet over klagen natuurlijk, ben reuze blij want was er heeeel erg bang voor. Maar toch heb ik er een dubbel gevoel over; zou ik niet meer klachten moeten hebben, gaat deze zwangerschap wel goed? Maar ook; komt de misselijkheden niet gewoon wat later deze keer en juich ik te vroeg?

Hoor graag of er meer meiden zijn die een zwangerschap hebben gehad zonder misselijkheid na een hg zwangerschap!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eerste zwangerschap erg ziek geweest.. Nu totaal niet!
    Dus het kan wel..

3. duqi

duqi Bekend lid

7 sep 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    hoi:),
    je heb echt geluk.
    ik had vanaf mn 5 wk tot mn 11 wk vanaf dat ik opsta tot dat ik ga slapen was ik misselijk,k was zo misselijk dat ik moest huilen.

4. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Kleintje88, wat fijn om te horen dat het dus echt kan!

Duqi, wat balen meid! Ik weet echt wat het is, was er zelfs depressief van bij mijn tweede.. Ik hoop zo dat ik nu inderdaad geluk heb!

Ooh ja, ik vind de MvM flessen heerlijk ruiken (vooral een nieuwe) terwijl ik de vorige keer niet eens tegen mijn eigen shampoo kon!

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij beide zwangerschappen doodziek geweest, met ziekenhuisopnames etc. Mocht ik nu weer zwanger raken en niet misselijk worden, zal ik toch wel even bang zijn dat het niet goed gaat. Maar ik ga je verhaal volgen! Misschien geeft het mij dan de moed ooit nog eens zwanger te worden :)

6. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Melisa, precies wat je zegt, ik ben best bang dat het fout gaat doordat ik niet ziek ben. Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik gezworen om nooit meer zwanger te worden, wat een 9 maanden hel was dat! Een paar weken na de geboorte was ik helemaal om, mijn man snapt tot op de dag van vandaag niet dat ik het nog een keer aandurf.

Mocht je de moed een keer vinden, zal ik heel hard voor je duimen!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza 7 maanden kotsmisselijk geweest. De tweede zwangerschap totaal niet, enkel als ik vergat te eten, (wil nog wel eens gebeuren op een drukke werkdag), merkte ik dat ik dan wel wat weeig werd.
    Dat is een miskraam geworden, maar of dat iets te maken had met het ontbreken van de misselijkheid? Ik weet het niet: placenta en vruchtzak waren namelijk wel enorm gegroeid (vruchtzakje was leeg).
    Zwangerschap daarna wel weer misselijk, maar veel milder dan bij Thirza. Dat ging ook mis. Nadat we een echo hadden gehad waarop we een kloppend hartje gezien hebben, nota bene...
    Deze keer vergelijkbaar met de 3e zwangerschap, alhoewel vaker dagen gehad dat het even weg was, en nu gaat het goed.
    Bij mij is misselijkheid al dan niet dus niet echt een betrouwbaar teken dat het wel of niet goed zit.

En als je dan in aanmerking neemt dat 25% van de vrouwen totaal nergens last van heeft tijdens de zwangerschap...
    Ik zou proberen te genieten dus maar :) 't Is je blijkbaar gegund na een heftige zwangerschap de vorige keer :)

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mel: mijn man wil om die redenen geen kinderen meer, hij is veel te bang dat ik weer zo ziek wordt, en 8 maanden lang alleen voor je kindjes zorgen is hem echt te veel. Begrijpelijk. Alleen ben ik gewoon al weer vergeten hoe ziek ik was :)

Geniet van deze zwangerschap, hopelijk wordt je helemaal niet misselijk!

Deel Deze Pagina