Pijn rondom baarmoeder/eierstok? HELP!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Amoura, Jun 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Lieve dames....

Ik ben nu 2,5 maand bezig om zwanger te raken... absoluut geen haast bij maar nu heb ik al langere tijd last van steken in mijn baarmoeder (bovenin), en rechter eierstok. Soms doet het echt flink zeer, scherpe steken zijn het, vergelijkbaar met menstruatiepijn.

Ik heb een regelmatige cyclus van 31 dagen, met uitzondering van deze maand, ik was 3 dagen over tijd. Ook heb ik regelmatig een eisprong, dit check ik met ovulatietesten. Tussendoor geen bloedverlies oid.

Ik heb deze pijn buiten de tijd van mijn eisprong. Wat kan het zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Amoura

2. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Iemand? :(

3. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Is er niemand die me kan helpen?

4. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Up...

5. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    ...

6. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    ...

7. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Zo vaak bekeken en niemand die me kan helpen? :(

8. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik denk dat je topic het beste van recht komt in zwanger worden.... Dit is echt een topic over onderzoeken en echo's.

Heb even melding naar een moderator gemaakt. Wellicht wordt hij verplaatst en krijg je daar meer reacties.

Om even een antwoord te geven:

Het kan heel goed dat jij rond je eisprong ovulatiepijn hebt. Ik voel zelf mijn eitjes elke maand groeien, eerst krampen, dan steken en rond de ovulatie lag ik dubbel. Dan voelde ik pats en weg was de pijn.

Houdt dit toch aan en is het echt enorm pijnlijk, dan adviseer ik je toch even langs een huisarts te gaan.

Succes meis.

9. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113
    Hij staat in het verkeerde forum ik zal 'm voor je verplaatsen.

Lotte

10. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    @ Lotte: Bedankt voor het verplaatsen.. nou maar hopen op meer reacties :)

@ Babii: Bedankt voor je reactie! Ik hoopte dat het een ovulatiepijn zou zijn, maar het is dus buiten mijn eisprong, tenzij ik 2 keer per maand een eisprong zou hebben? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Mijn menstruatie eindigde pas vorige week Zondag, dat zou dan wel heel snel zijn. De pijn gaat overigens wel gepaard met (vruchtbaar?) rekbaar slijm, -sorry voor de details-....

11. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik doe trouwens ook aan tempen, normaal is mijn temperatuur 36.8 en deze is nu 37.2, is dat normaal 6 dagen na einde menstruatie?

12. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Je temperatuur kan elke maand verschillen. Ligt ook aan de temperatuur buiten.

Slaap je goed, wordt je wakker enz. In principe mag je nog niet hebben gelopen als je gaat temperaturen, want dan stijgt je temperatuur.

Verder moet je elke dag op een vast tijdstip temperaturen, anders gaat daar ook verschil qua temperatuur inzitten.

Je kan geen twee keer een eisprong hebben per maand. Gebruik je ovulatietesten?

Ik heb zelf ook die beste pijn gehad, maar ik voelde dus ook wanneer min ei niet goed bevrucht was. Dan voelde ik dat mn lichaam al bezig was met afstoten.

Als je dit blijft houden, ga dan even langs de dokter. Alleen die kan een goed oordeel geven.

13. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Excuses voor mijn late reactie. Bedankt voor het reageren!

Daar ben ik dus de mist in gegaan, soms tempte ik om 3 uur in de middag, een andere dag als ik net van me werk kwam. Maar sinds een week temp ik alleen in de ochtend als ik wakker word, en heb hiermee wel mn ei kunnen opspeuren, gelukkig zit dat dus helemaal goed! Vandaag (1 dag na de temp-steiging) weer een enorme steek in mijn rechter eierstok/kant gehad. Ik wacht nog even mijn nod af en als ik weer die steken krijg dan toch maar naar de dokter.

14. twinkel85

twinkel85 Lid

Mar 10, 2012
    65
    0
    6
    Misschien kun je het nog even in de gaten houden en als het blijft de dokter om een echo vragen? het kan trouwens heel goed van de eisprong zelf afkomen denk ik

15. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ja dat ga ik doen, dankjewel! Dat dacht ik eerst ook, tot de pijn ook vlak na mijn menstruatie verscheen en soms erg lang aanhoud, vervolgens een week later weer, etc. Heb overigens wel het idee dat mijn eisprong altijd van de rechter-eierstok komt? Heb links nog nooit pijn gevoeld :(

16. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

May 13, 2012
    585
    2
    0
    Toevallig ben ik gisteren met de zelfde soort klachten naar de huisarts geweest. Ik loop nu ruim 2 weken met lies- en eierstokpijn aan de linkerkant. Duidelijk één kant dus. Wij zijn nog maar net begonnen met gericht werken aan onze kinderwens, maar de reden van het bezoek was dat ik geen menstruatie kreeg/heb gehad en ook geen positieve zwangerschapstest.

Ik was zelf erg bang dat er vanbinnen misschien iets niet goed was, omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad (dus ook niet bij een naderende eisprong oid).
    Ik heb een inwendig onderzoekje gehad, niet vervelend, en fijn om hierna te weten dat alles oke was. Volgens mijn huisarts ben ik waarschijnlijk niet zwanger, klachten kon hij verder niet direct verklaren. Ik moet even afwachten, en als de menstruatie nog lang op zich laat wachten en/of de klachten niet verdwijnen, moet ik terug komen.
    Ik heb overigens een onregelmatige cyclus, en mijn ervaring is sowieso dat je de ene keer wat meer last hebt dan de andere maand.

Pijn rond eierstokken/lies/baarmoeder KAN duiden op een eventuele ontsteking, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik vond het persoonlijk prettig er even naar te laten kijken. Als je twijfelt, zou ik dit ook zeker doen!

Share This Page