Hoi meiden, Het onderwerp lijkt me duidelijk. Ik ben heel erg benieuwd rond welke week jullie de kleine voor het eerst voelden bewegen. Ik kan namelijk niet wachten . Ik heb gehoord dat het kan voelen als plopjes. Ook heb ik weleens gehoord dat het kan voelen alsof er een trillinkje is in je buik, net zoals je weleens met je ooglid kan hebben. Hebben jullie nog andere omschrijvingen? En wanneer kon jullie partner de baby ook voelen? Dit lijkt me zo bijzonder voor hem. Groetjes Mariska
Met 18 weken wist ik het zeker dat ik het met 16 weken al voelde. Placenta ligt aan de voorkant. Manlief voelde het wel veel later, want ons mannetje was steeds stil als hij zijn hand er op legde. Ik geloof met 21 of 22 weken pas
Bij mij voelde t ook als een zenuwtje of een zeepbel die knapte. Bij de eerste met 15wk, bij de tweede met 12wk met placenta tegen voorwand en nu de derde met 11 wk.
Dat hoeft dus niet lang meer te duren... Ik denk nu al vanalles te voelen haha, maar zeker weten doe ik het nog niet.
Wauw wat vroeg al bij sommigen! Ik hoorde vandaag bij de echo dat mijn placenta aan de achterkant ligt en dat de baby heel erg beweeglijk is, dus dat de kans groot is dat ik m vroeg voel. Ben zo benieuwd... Maar kan dus al over een week of 3?
Bij mijn zoontje rond de 15weken, als ik dan s"avonds in bed lag voelde ik gewoon gefrummel in mijn buik, was echt heel duidelijk. Op 21 weken had mijn man het voor het eerst gevoeld. Nu bij mijn tweede zwangerschap voelde ik op 13-14 weken al regelmatig wat maar heel anders dan de vorige zwangerschap. Dit beebje voel ik heel duidelijk bewegen maar niet schotten, wat mijn zoontje dadelijk deed! heb het zelf nog maar een paar maal zachtjes langs buiten gevoeld en mijn man nog niet. Dus het is echt elke keer anders.
spannend he... ik weet nog dat ik het voor de allereerste keer voelde en zooooo ontroerd was... Bij mijn dochter voelde ik het bij 16 weken en 5 dagen (om maar even precies te zijn), bij deze zwangerschap voelde ik het al bij 15 weken (ben een geluksvogel, placenta zit steeds prima aan de achterkant). Het voelde in het begin bij mij als een trillend spiertje. Later had ik steeds het gevoel ´alsof iets zich omdraaide´. En nog later is er geen twijfel mogelijk, iemand zit lekker te duwen daarbinnen.. Vannacht had ik toevallig iets grappigs. Ik had het gevoel dat mijn Liefje aan mijn buik zat. Ik voelde steeds een vinger kriebelen. Dus op een gegeven moment mompelde ik dat hij moest ophouden. Maar hij sliep. Dus ik voelde of zijn hand bij mijn buik lag, maar dat was niet zo Mijn kindje kriebelt met de vingertjes aan de binnenkant van mijn buik! Zooo schattig.... Hoop dat je je kindje snel voelt, het is heerlijk! fijne zwangerschap Amber
Ik voelde het voor het eerst met 15 weken. Mijn vriend voelde hem met 19 weken. Hij schopte zo tegen zijn hand aan...supermooi moment was dat
Met 16w6d, onmiskenbaar meteen, een soort gewrijf aan de binnenwand. Daarvoor misschien 2x een piepklein plopje. Mijn vriend voelde t ook meteen die avond. Vanaf die dag heb ik t iedere dag gevoeld.
Met 18 weken begon het echt door te dringen dat het de baby was die ik voelde.. dit waren eerst alleen maar vlinders in mijn buik en een week later plopjes... Ik heb geen vriend, maar ik voelde vanaf week 21 ook aan de buitenkant getrap..
Hoi hoi, Hier in week 20 vage plopjes, midden week 22 duidelijker plopjes, het is onze eerste, maar die plopjes voelen zo anders aan dat ik gelijk al zeker weet dat dat babylief is. Ik voel de plopjes vooral als ik rustig zit, op het werk of thuis op de bank, nog niet als ik lig. Hier ook placenta aan de voorkant. Tot ze nog duidelijker worden die schopjes zal misschien nog even duren, maar ik vindd it ook al erg bijzonder.
ik ben nu tussen de 13 en de 15 weken (3 dec meten ze het nog een keer goed) en ik voel een soort vlinder achtig gevoel en soms een pokje ofzoiets moeilijk uit te leggen maar in mijn omgeving zegt iedreen en dat kan nog niet enz dus twijfel best nu liefs ancie
ancie, het kan best wel al dat dat de baby is hoor. Heb wel berichten gelezen dat ze ook al zo vroeg al wat voelden.
Vanmorgen heb ik voor het eerst de beeb gevoeld! Met 16 wkn dus. Het voelde alsof iemand met een vinger aan de binnenkant van m'n buik prikte ip.v de buitenkant!
Dit voelde ik 1,5 week geleden voor het eerst.. Erg leuk, precies zoals jij het omschrijft.. Maar, nu alweer een paar dagen amper, is dat ook normaal? Dat je het voelt en dan niet meteen elke dag? Trouwens, ik heb afgelopen maandag gevraagd of dat al kon, en dat was goed mogelijk zei de vk. Als je placenta aan de achterkant ligt, dan kun je je beebje al zo vroeg voelen!