Bezoek aan de gyneacoloog

Discussion in 'Zwanger worden' started by kreeftje1984, Jan 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hallo meiden,

Nou vanmiddag naar de gyneacoloog geweest en er is gebleken dat ik PCOS heb, er is bloed van me afgenomen en ik moet over 2 weken weer komen.

We zullen dan gaan zien wat voor mij de juiste behandeling zal zijn.
    Ben toch erg geschrokken en heb een paar x flink moeten slikken :cry: :cry: Ik ben nu wel blij dat ik weet wat er aan de hand is dat is het positiefe ervan.
    Nu zullen we moeten afwachten wat de verdere stappen zullen zijn.

Voor de meiden die meer wil weten over PCOS deze site kreeg ik mee van mijn Gyneacoloog www.nvog.nl (kijk dan onder het kopje voorlichting en klik dan op voortplantingsgeneeskunde hierna weer erop klikken en dan kun je het hoofdstuk PCOS aanklikken)

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is schrikken zeg. Wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en dat uitgezocht wordt hoe nu verder. Ik hoop dat, nu jullie weten wat er aan de hand is, je snel zwanger mag zijn.

3. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Goh, kreeftje, dat is schrikken.
    Mag ik zo vrij zijn om te vragen welke klachten jij had / hebt?
    Ik moet namelijk ook naar de gyn omdat er vanalles niet klopt.
    Ik zou het fijn vinden als je me jou klachten omschrijft.

Ik hoop voor je, dat ondanks de PCOS, je toch snel zwanger zal zijn.

Liefs Hope

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

He bah meis!
    Welkom in de MMM...ik hoop dat je hier op de site (bij vruchtbaarheidsbehandelingen misschien) veel informatie en steun kan vinden.
    Liefs Elmo

5. kreeftje1984

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @Hope

Ik heb je een pb-tje gestuurd anders werd het wel een erg lang verhaal :oops:
    Jij ook veel suc6 en ik hoop op goed nieuws voor je [-o<

@Elmo

Thanxx meid! ik moet zeggn dat ik er toch wel van schrok vanmiddag maar voor mij is het nu wel fijn dat ik ''eindelijk'' weet wat er aan de hand is.
    Informatie en steun zal ik zeker wel kunnen vinden dat zit wel goed ;)

Liefs kreeftje

6. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Kreeftje,
    Aan de ene kant natuurlijk verschrikkelijk dat je in de MM beland bent. Maar zoals je zelf al schrijft, fijn dat je weet wat er is. Een klein beetje onzekerheid is weggenomen (ik weet niet wat je klachten zijn... waarschijnlijk lange menstruatiecyclus?) Gelukkig is PCO goed te behandelen!

Bij mij is ook PCO geconstateerd. Dus als je vragen hebt... shoot!

Liefs, Marit

7. kreeftje1984

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @maritt

Mag ik dan vragen met wat voor behandeling jij bezig bent?
    Ik ben nu echt aan het orienteren om precies uit te zoeken wat het allemaal inhoud.

Liefs

8. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Hoi Kreeftje,
    Die informatie site van nvog is heel erg goed en duidelijk vond ik zelf. (gelukkig maar). Het probleem van PCO is dus dat er geen eitje volgroeit. Er zitten wel allemaal kleine eiblaasjes, de kralenkrans zoals ze dat noemen. Die kon ik ook heel goed zien zitten op de echo. Heb jij ook een echo gehad?

Ik ben begonnen met het slikken van Provera. Dit is een kuurtje van tien dagen. Provera is een menstruatieopwekker. Na 3/4 dagen word je dan ongesteld. Op de 3e cyclusdag ben ik begonnen met clomid tabletjes. Clomid is een hormoon dat de eigroei/sprong stimuleert. Clomid slik je gedurende vijf dagen. Op CD 10 moeten de meeste vrouwen terugkomen naar de gyn voor een onderzoek. Ze kijken dan of er resultaat is, lees een eitje dat groeit. In die periode moet je wel een paar keer langskomen. Ik heb nu net de 2e ronde met clomid achter de rug. 50mg is namelijk niet aangeslagen. Daarom heb ik toen 100mg clomid gekregen. Woensdag moet ik terug naar de gyn, maar het is zeer waarschijnlijk dat ik dan weer begin met provera en dan 150mg clomid zal gaan slikken.

Volg je het nog een beetje allemaal?!

Wat is jou volgende stap?

Liefs, Marit

9. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    lees dat je al primolut gekregen hebt?

10. kreeftje1984

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    De primolut kuur is bij mij niet aangeslagen. Vandaar een verwijzing naar de gyn. (de primolut kuur was het laatste dat HA wou proberen)
    Wat er nu verder gaat gebeuren hoor ik over 2 wkn.

11. Rhode

Rhode Lid

Nov 10, 2006
    90
    0
    0
    administratief medewerkster
    ZuidHollandia
    Hoi Marit,

Werd je wel ongesteld ondanks dat je eitje niet volgroeide?

groetjes Rhodé

12. kreeftje1984

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @Rhode

Ik werdt niet ongesteld mijn laatste ''echte'' menstruatie was in juli 2006 :confused:

Ik ben na het afwachten van mijn volgende cyclus die dus niet kwam naar de HA gegaan en toen begon de reeksen van onderzoeken en veel afwachten.
    Na een primolut kuur die ook niet heeft aangeslagen ben ik doorverwezen naar de gyn.

13. kreeftje1984

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Oow sorry ik zag dat je vraag voor maritt was bedoelt :oops: :oops:
    Heb ik over het hoofd gelezen.

14. kreeftje1984

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @maritt

Ja ik heb een inwendige echo gehad, bij mij waren die eiblaasjes ook erg goed te zien...het waren er best veel :confused: :confused:

15. Rhode

Rhode Lid

Nov 10, 2006
    90
    0
    0
    administratief medewerkster
    ZuidHollandia
    Geeft niks joh!
    Of ik t nu van jou hoor of van iemand anders.

gr. Rhodé

Share This Page