Ik ben ongeveer vijf weken zwanger en maak me zorgen. Ik heb regelmatig wat bruinverlies en soms wat licht roze. Ik heb het vooral als ik veel gewandeld heb en als ik naar het toilet ga. Het zet niet door, maar ik ben hier toch wat bezorgd over. Heeft iemand ooit iets gelijkaardigs meegemaakt?
geen ervaring maar volgens mij is het zo dat zolang je geen rood bloedverlies hebt, er niks aan de hand is. anders even je vk bellen.
Zoals zaterdag al zegt, als het geen helderrood bloed is, is er meestal niets aan de hand. En als het echt niet vertrouwd even je vk bellen. Succes!
Vanavond gaat de ha nog eens bloed prikken om te zien of hcg mooi stijgt. Op een echo of zo is op dit moment nog maar weinig te zien. Afwachten. spannend...
Ik heb precies hetzelfde gehad bij beide zwangerschappen. Helaas is de eerste na 8,5 week mis gegaan, maar mijn tweede zwangerschap (waar ik nu in zit) heb ik van week 5 tot week 7 bruin verlies gehad en daarna os het opgehouden en ik ben nu al 12 weken. Dus het kan 2 kanten op. Het gaat goed of het gaat fout. Je bent in ieder geval zeker niet de enige die hier last van heeft!
Ik heb het 2x gehad, nu, en dat gaat tot nu toe prima. En voor mn dochter, maar dat is een ma geworden. Maar ze zeggen zolang het geen helderrood met krampen is, is het niet erg, maar onzeker word je dr wel van!! Sterkte.
Ik heb het ook wel een week of 2 gehad, ook een keer helder bloedverlies. Maar alles is goed en al een tijd niks meer aan de hand! Mijn placenta ligt wat laag dus daar kan het van komen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Straks bij de ha en misschien morgen naar de gynae. Ben al blij om te horen dat dit niet sowieso het ergste hoeft te betekenen. Maar tot zolang ik niet weet vanwaar dit komt, blijf ik toch onzeker. Pfff....
hallo dames, ik ben in januari gestopt met de prik pil mijn eerste menstruatie kwam al snel het heeft 54 dagen geduurd voordat ik weer ongesteld werd nu is het vanaf mei regelmatig dus vrij snel nu ben ik een week overtijd en vannacht toen ik naar de wc moest had ik bruine afscheiding verloren nu vanmorgen weer een klein beetje, heb een aantal dagen geleden getest en was negatief ben de laatse dagen heel erg moe en heb hoofdpijn en veel pijn in mijn borsten en tepels wie heeft hier ervaring mee en/of verstand van ik en mijn vriend willen erg graag een kindje maar door mijn lichaam word ik een beetje onzeker en twijfel erg of het gelukt is wie kan mij helpen groetjes jody
Ik vind het heel eng. Ik heb vandaag voor het eerst wat bruin bloedverlies gehad en er was wat vuiligheid bij. zonder krampen of zo. Ben naar de huisartsen post geweest. En volgens de doktor was er, zoals hij het kon beoordelen niets ernstig aan de hand. Helemaal 100% zeker kon hij niet zijn zei hij. Maar mijn baarmoedermond was gesloten. Maar ik ben er zo onzeker door. Het bloeden is nu helemasl gestopt. Maar bij ieder krampje dat ik voel, staat me hart ff stil. En mijn zwangerschaps verschijnselen die ik had, zoals hele scherpe neus, (alles stinkt)oprispen, vollere borsten, trekkende liezen zijn niet afgenomen. Ben eigenlijk nog niet echt misselijk geweest, meer onpasselijk. Maar na het oprispen ben ik het gevoel kwijt. Ik ben zo bang dat het misgaat. Wij hebben er zolang over gedaan om zwanger te worden en u dit. Ik heb dinsdag a.s mijn eerste echo. Ik hoop bij God dat het goed zit. Ik ga morgenochtend bellen met het IVF centrum van het VUMC. Heel misschien kan ik eerder komen. Het is nu rustig aan doen en afwachten
Hey Vanny. Ik duim met je mee voor een goede echo hoor! Bij mij is het bruinverlies gestopt. Heb vorige week een vroege echo gehad (bij 5 weken) en er was enkel een vruchtzakje te zien, maar volgens de gynae is dat normaal. Ik heb ook extra progesteron voorgeschreven gekregen. Sinds twee dagen is het bruinverlies gestopt. Ik heb echt nergens last van. Ben enkel snel moe. Hopelijk vliegen die eerste weken snel voorbij en blijft alles goed gaan, want dit is echt niet fijn he.
Nou we konden vandaag langskomen voor een spoed echo. En het nieuws was niet echt positief. Wij hebben vandaag te horen gekregen, dat de kans er dik in zit dat het misgaat bij ons. Hb een spoed echo gehad vandaag omdat ik gisteren wat bruinbloed verlies heb gehad met een klein stolseltje. Er was wel een kloppend hartje te zien, maar die klopte te langzaam voor zijn/haar leeftijd. Volgend week moeten wij terug voor een 2E echo, maar ik ben bang dat het een miskraam word. Het bloed verlies is nu wel gestopt. De arts zei dat het 2 kanten op kan gaan. Het kan zijn dat volgend week het hartje klopt en het vruchtje gegroeid is, of dat ik de komende dagen fikse buikpijn krijg met zware bloedingen. Het is afwachten dus. Volgens de arts moet ik positief blijven denken en dat het nog niet helemaal over is. Maar ik denk dat als het goed was het nu al zo zou zijn........
Hey. Wat erg om te horen zeg. Ik lees nu pas je berichtje. Ben een paar dagen weggeweest. Hoe gaat het nu met je? Heeft de miskraam doorgezet of niet? Ik duim toch voor positief nieuws.
Hai mama27 Wat goed te horen dat het bruinbloed verlies is gestopt. Maar wat doet de progesteron eigenlijk dan? Nou het heeft zich nog niet echt doorgezet. Ik heb wel wat bloed verlies, maar een inlegkruisje is genoeg. De ene keer vloei ik een paar druppels en dan stopt het weer.Zonder troep erbijof zo. En dan lijkt ht erop dat ik krampjes heb, dan weer niet. Pfffff Ik krijg er wel geen extra kwaaltjes bij dan dat ik al had. Me borsten zijn nog ballonnen en gevoelig en me reuk is nog altijd op en top. Vind een zak met snoep al stinken. En bij het te lang staan last van me rug. Ik heb natuurlijk nog niet alle hoop verloren. al is het maar een heeeeel klein beetje. Maar als het einde oefening is, laat het zich maar gewoon doorzetten. En niet in fases. Want dat voert de spanning alleen maar op Me vriend en ik hebben gisteren een goed gesprek gehad. En hij is de laatste die met verdriet om kan gaan. Maar goed. We hebben ons erbij neergelegd, dat als het mis gaat dan gaat het mis. Er is niets wat wij daaraan kunnen doen. We gaan gewoon meteen verder. Ik hoop alleen dat mijn cyclus meteen op gang komt. Maar we blijven duimen voor elkaar mama27
Hey. Zolang het bloedverlies niet echt doorzet, mag je de hoop niet helemaal opgeven he. Wanneer moet je terug voor je echo? Ik heb gisteren opnieuw wat bloed verloren. Paniek! Mocht meteen naar mijn gynae en heb een echo gekregen. Hartje klopte mooi en volgens haar zit het wel goed. Ik zou innestelingsbloedingen hebben. Moet het wel heel rustig aan doen. Volgens haar komt licht bloedverlies echt wel vaak voor in het begin van een zwangerschap. Ik probeer dus positief te zijn, maar het blijft natuurlijk afwachten he. Binnen twee weken moet ik terug. Spannend! Progesteron zorgt voor een goede innesteling. Veel vrouwen hebben dit wat te weinig in het begin van de zwangerschap. Wordt vaak preventief gegeven bij bloedingen. Heel veel goede moed!
Daar vestig ik mijn hoop ook op eingenlijk. Heb op dit moment wel een heel aanwezige bm. Ik voel wat trekkerige steekjes aan de zijkant dicht bij mijn liezen. En weinig tot geen bloedverlies. Ik moet maandag weer terug voor een 2e echo. Dus ben benieuwt wat ze gaan zien. 1.het vruchtje is gegroeid en een betere hartfunctie 2. het vruchtje is overleden Maar we blijven hopen Mama27 dat ze bij ons blijven plakken!!
Ik leef met je mee en duim dat je maandag positief nieuws krijgt. Dat wachten in onzekerheid is echt verschrikkelijk he...
Bij ons is het gisteren uiteindelijk gebeurt en ik moet vreemd genoeg zeggen dat ik opgelucht bent. Heel vreemd eigenlijk. Maar ik had me er al bij neergelegd. Wij hebben de tijd genomen om afscheid te nemen en gebeden.Vandaag gaan wij het begraven. Het was toch ons kindje. Wij hebben het hartje zien kloppen, het was een levend wezentje voor ons. Ik hoop dat als ik maandag voor controle ga, alles eruit is. Ik blijf positief, want wil met een positieve instelling weer gaan proberen. Bedankt voor jullie lieve reacties