Wij hebben even een vraagje! Wordt wel even een heel verhaal... Ik loop bij de dermatoloog in Belgie en ben daarom door hem in januari doorverwezen naar de gynaecoloog daar. Ik vloeide namelijk om de twee weken en we hadden dus een kinderwens. 1 februari hadden we hier een afspraak en voor de zekerheid deed ik het weekend ervoor een test: positief! 1 feb kreken we gelijk een echo, was niets op te zien. HCG was die dag 153. 3 feb weer HCG moeten laten prikken, 323. Klopte allemaal redelijk, een prille zwangerschap! 14 feb terug voor een echo, leeg vruchtzakje te zien. Waarschijnlijk ging de zwangerschap de mist in en ik werd een week later ingepland voor curretage. 21 feb terug: hartje klopt!! De zwangerschapsduur werd gezet op 6 weken en 5 dagen... Daarna meerdere echo's gehad, kindje werd steeds groter geschat, maar duur is niet meer aangepast. Met de 30 weken echo was de "kleine" al 5 pond en het zou zeker een keizersnede worden... Help! Toch besloten weer over te stappen naar Nederland. Ik wil toch graag hier bevallen en verloskundige stelde voor alles hier in het ziekenhuis nog eens te laten checken... Is het echt zo groot?? Gister dus hier een groeiecho en gesprek gehad met de gynaecoloog... Door de grootte van de kleine hersenen te meten kwamen hun een maand verder uit! Het gewicht is nu geschat op 3200 gram. Volgens Belgie ben ik vandaag 33 weken en 5 dagen, volgens Nederland 37 weken en 3 dagen..... Kan dit, zo'n groot verschil????? Wat denken jullie? Ben ik ineens hoogzwanger? Groetjes, Duckertje
Hallo, Jeetje wat een verhaal. Hier in Nederland is het de gewoonte om een echo tussen 10-12 weken te maken en daaruit komt een uitgerekende datum. Want tot een week of 15 groeien alle kinderen gelijk, daarna gaat de erfelijkheid meespelen. I.p word dan de uitgerekende datum niet meer aangepast. Het is lastig voor ons om te zeggen hoe het allemaal zit want wij hebben de afmetingen niet van alle echo's, dus kunnen wij er geen conclusie's aan verbinden. Maar ik kan mij goed voorstellen dat het allemaal erg verwarrend is nu. Als ik je verhaal lees en je HCG op 1 febr 153 denk je inderdaad aan een prille zwangerschap en volgens de berekeningen van de gyn hier in Nederland zou je toen 7-8 wkn zijn, dan zou je verwachten dat het HCG meer is en dat er wat te zien is op de echo. Maar ik ga er vanuit dat de gyn alle echo gegevens vanuit belgie goed bekeken heeft en de afmetingen voordat hij/zij vertelde dat jullie 4 wkn verder zijn. Ik zou het nogmaals goed met de gyn bespreken. Succes. Groetjes Ineke