Bijna 31 weken zwanger en baby ligt in stuit

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ilo30, Sep 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilo30

Ilo30 Actief lid

Jan 2, 2011
    100
    0
    0
    Vraag me af of ik me al zorgen moet gaan maken als mijn kindje nu nog in stuit ligt.
    Ik denk dat hij al die tijd goed gelegen heeft, maar pas afgelopen week in stuit is gaan liggen...
    De verloskundige zegt dat hij nog 3 weken de tijd heeft om te draaien, dan zou hij nog genoeg ruimte hiervoor hebben.
    Wie heeft hier ervaring mee of heeft hetzelfde "probleem'' ?
    maak me stiekem toch wel een beetje zorgen...

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde, ook 31 weken. Mijn vk heeft me echter ook verzekerd dat het nog te vroeg is om ongerust te raken. Het heeft nog wel een paar weken tijd. Toch moet ik er ook vaak aan denken. Wij weten namelijk niet of er nog een 2e inzit. Ik zie een stuitbevalling niet zitten en zou het vreselijk vinden om niet natuurlijk te kunnen bevallen.
    Maar goed. Probeer vertrouwen te hebben in mijn vk...

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze 1e dochter lag met 33.6 nog in stuit, met 34 weken geboren via KS en toen lag ze ineens goed.
    hoop voor jullie dat ze goed gaan draaien.

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Mijn meisje lag met 30 weken in stuit, met 31 weken goed en nu weer in stuit. Ze houdt nogal van koppeltje draaien kennelijk, maar van mij mag ze daar wel even mee wachten tot na haar geboorte ;)... Maar goed, ze kunnen dus nog makkelijk draaien. Ik hoop wel dat ze volgende week goed ligt, want ik voel dat het langzaamaan krapper begint te worden daarbinnen. Het is een beetje als een stoelendans, als het straks te krap is moet ze blijven liggen zoals ze ligt en als het precies verkeerd is heeft zij (maar vooral ik) pech :).

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    laatst heb ik ook een topic geopend hierover. Alleen ben ik wat verder en mijn kindje ligt ook in stuit.
    Met 35 weken moet ik weer voor controle en als dan nog blijkt dat het kindje in stuit ligt wordt er verder gekeken.

Zelf wil ik niet dat ze gaan draaien daar zit ik erg tegenop, en het is de keuze van het kindje en dat zal niet voor niets zijn denk ik maar.

Ze zeggen dat het tot 35 weken de ruimte heeft om te draaien maar mijn VK gaf aan dat ze haar twijfels heeft dit omdat het hier al vrij ver ingedaald ligt en ook al 3 weken zo ligt dus eigenlijk een kleine kans heeft om nog zelf te draaien.
    Dus we zien wel.

Zelf heb ik echter het idee dat het nu wel anders ligt als van de week omdat ik veel last heb gehad van een behoorlijk begweeglijk kindje in mijn buik.

Overigens voel ik de schopjes nog steeds boven ( het ligt/ lag hier in onvolkomenstuit dus met beide beentjes langs het lichaam omhoog tegen de neus zeg maar.

Zelf ben ik heel benieuwd, woensdag hebben we weer een groei echo ( ivm dysmatuur bij de eerste) dus ben wel nieuwsgierig...

Maar mijn besluit staat vast, mocht het in stuit blijven kies ik voor een keizersnee.

6. mieke1987

mieke1987 Lid

May 3, 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    OOk hier hetzelfde probleem, kindje lag eerst altijd in dwarsligging , nu sinds een paar weken met het hoofdje boven. Ik ben nu bijna 32 weken en ik heb weer een echo me 35 weken om te kijken of ze het moeten gaan draaien of niet. We wachten wel gewoon af, mss dat de baby zich toch nog bedenkt ;) Ik zou me niet teveel zorgen hierover maken. Het heeft nog wel een paar weken de tijd!

Share This Page