Baby verder indalen met bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik kom net van de VK vandaag en de kleine was wel ingedaald, maar nog niet ver genoeg. Met de bevalling moest ie verder indalen, zo niet dan moet ik naar het ziekenhuis. Voor een keizersnee of poliklinisch? Komt dit vaak voor en zitten hier risico's aan? Wie heeft dit vaker meegemaakt?
    Ik ben nu trouwens 39 weken en 3 dagen zwanger.
     
  2. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou bij mij is het ook nog altijd niet goed ingedaald maar ik hoef niet persee in het zekenhuis te bevallen. Wel moet ik als de vliezen breken gaan liggen en de vk bellen...die komt dan kijken of de baby dan is ingedaald...zo niet kan dat nog gebeuren door weeen, als het wel zo is mag je gewoo thuis aan de gang. Zo is t mij verteld tenminste...maar ja bij mij gaat t er toch naar uit zien dat het t ziekenhuis wordt aangezien er nog niks is...
     
  3. Niet meer actief

    Ik hoef niet meer gaan te liggen als de vliezen zijn gebroken....zei ze.

    Wat raar....Nu maak ik me natuurlijk meteen zorgen.
     
  4. Niet meer actief

    Betekend dit trouwens ook dat de bevalling nog lang niet begint?

    En waarom zou ik niet hoeven gaan liggen, dat vraag ik me nu wel af eigenlijk. Er was nog ruimte, hij kon niet meer draaien, dan moest hij wel erg raar gaan doen, zei ze.
     
  5. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Dan zal ie ver genoeg ingedaald zijn denk ik...zo ver genoeg dat t koppie niet meer uit de bekken komt...dat was bij mij niet het geval namelijk. Ze kon m eruit wippen nog...
     
  6. Niet meer actief

    Stom ook dat ik niet verder gevraagd heb...nu maak ik me weer zorgen natuurlijk.

    En ondertussen ligt die kleine vrolijk te schoppen in mijn buik, alsof ze nog leuk vind ook...
     
  7. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    De mijne is ook nog niet helemaal ingedaald. Dit kan nog gebeuren of anders tijdens de bevalling. Ik heb al een dochter, dus weet zeker dat de ruimte er is om in te dalen.
    Ik hoefde ook niet te gaan liggen van de VK omdat hij ruim voldoende was ingedaald, dus de kans dat de navelstreng om het nekje zal komen is praktisch uitgesloten. Dat is dus de reden om te gaan liggen als de beeb niet is ingedaald.

    Het zegt niks over wanneer de bevalling gaat beginnen aldus de VK. Dusse jou kleintje kan zich elk moment gaan aandienen :)

    Succes met de bevalling.
    Ik hoop dat je ondanks je angsten toch nog van de zwangerschap hebt kunnen genieten!
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mijn baby is ook nog niet ingedaald... En mijn vorige zwangerschap was dat ook het geval. Mijn vliezen zijn toen eerst gebroken (spontaan) met 40+6 weken, en toen moest ik echt plat op bed liggen, en daarna werd ik meteen doorgestuurd naar het ZH.
    Hoop maar dat het deze keer allemaal wat vlotter gaat.... :rolleyes:
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hier ook, en de vorige keer ook.

    Kleine is genoeg ingedaalt om niet te hoeven gaan liggen als de vliezen breken ( behalve als alles er echt in één keer eruitkomt , want dat betekend dat het hoofdje toch omhoog is gegaan en niet voor de uitgang zit)
     
  10. Niet meer actief

    Ok dank jullie wel voor jullie snelle antwoorden.

    Ik hoop maar dat ze snel komt. Dat ik kan genieten van haar.
     
  11. Niet meer actief

    Ons kindje zit ook nog heel hoog, maar volgens mijn VK zegt dit niets over het indalen. Maar krijgen wij gewoon een lang kindje.

    Als ze beweegt voel ik echt net onder mijn ribben.
    Dadelijk krijgen we een kindje van 60 cm ofzo.
     
  12. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland

    :D :D :D :D

    Dat zal wel meevallen hoor, ik voel hem soms ook nog heel hoog trappen.
    Ik ga voor je duimen dat je snel je kleine vast kan houden.
    Het is een heerlijk gevoel.
     
  13. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte is pas ingedaald tijdens het persen! Het hoeft dus niet altijd iets te betekenen..
     
  14. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Bij mij is de eerste ook pas in gaan dalen tijdens de bevalling. Ben ook gewoon thuis bevallen dus heb er geen nadelen van ondervonden.

    Ik zie dat je al bijna bent uitgerekend. Alvast succes met je bevalling.

    Silly
     
  15. Niet meer actief

    Bedankt! Ik hoop dat het dit weekend gebeurd.

    Maar ja, daar heb je natuurlijk niets over te zeggen.
    Ik voel nog helemaal niets, maar weet niet of dat iets wil zeggen eigenlijk.
    's Avonds heb ik wel vaker last van buikpijn, maar soms denk ik dat dat door het eten komt? We zien het wel.
     
  16. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bel anders gewoon nog even je verloskundige. Ze vindt het vast niet erg om het nog even duidelijk uit te leggen!
     

Deel Deze Pagina