Pijn rechts boven in buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lolli, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolli

    lolli Lid

    14 nov 2006
    60
    0
    0
    Hoi

    Ik ben nu 33 weken zwanger en heb een erg pijnlijke plek boven in m'n buik, net rechts van het midden.
    Het lijkt wel of het m'n lever is. Nu weet ik echter ook dat daar de voetjes en beentjes van onze kleine uk liggen en dat er een rib aan die kant gekneusd is.
    Toch ben ik niet helemaal zeker van m'n zaak en aangezien ik sinds 1 1/2 week ook soort van klene insectenbeetjes op m'n onderbenen heb die erg jeuken, vroeg ik me af of ik actie zou moeten ondernemen.

    Ik weet dat m'n bloeddruk redelijk stabiel is, dus daar kan het niet aan liggen. Ook hebben ze pas m'n urine nog bekeken voor eiwtten en urinewegontsteking

    Alvast bedankt voor je reactie!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hi Lolli,

    Zoals je de pijn beschrijft denk ik dat het inderdaad puur een beurse plek is, van het getrappel en je gekneusde rib, vervelend zeg. Klachten van de lever gaat gepaard met eht voelen van een strakke band om je buik.
    urine was schoon je bloeddruk netjes, je hoeft je geen zorgen te maken over een eventuele zwangerschapsvergiftiging.

    Groetjes imke
     
  3. lolli

    lolli Lid

    14 nov 2006
    60
    0
    0
    Dat denk ik dan ook, want het is geen bandgevoel, maar echt 1 specifieke plek.
    Bedankt voor je reactie en ik zal die kleine uk eens even toespreken dat er wel iets minder enthousiast getrappeld mag worden ;).

    Groetjes Lolli
     

Deel Deze Pagina