Wat is er nu eigenlijk aan van je eisprong te voelen? Of het groeien van je eitje? Ik lees en hoor zoveel verschillende dingen, daarom dat ik het hier nog eens vraag... Wat denken jullie? - Kan je je eisprong voelen of voel je de groei van je eitje? - Welke symptomen hebben jullie dan bij je eisprong? En heb je eigenlijk gelijklopend met je eisprong een hogere temperatuur? Dus als je eitje vertrokken is, daalt je temperatuur ook weer? Ben helaas geen expert in het temperaturen, maar leek me toch even interessant om te weten, eventueel voor de toekomst eens te proberen!
Ik zelf voel m'n eisprong niet echt, maar ik voel het eitje wel groeien, gedurende een week voor de eisprong. Soort krampachtig gevoel in m'n onderbuik. Pas nadat je eisprong is geweest stijgt je temperatuur totdat je weer ongesteld wordt.
Alvast bedankt! Waarom stel ik deze vraag nu? Wij zijn pas 2 maanden bezig voor een kindje, vorige maand had ik ovulatietests gebruikt om te zien wanneer ik zou ovuleren... Afgaande op de vorige maanden (en gewoon te tellen), had ik normaal afgelopen zaterdag mijn eitje... Maar deze namiddag kreeg ik zo'n pijn in mijn onderbuik dat ik dacht, nee dit klopt niet! Ben dan maar meteen een test gaan doen en het is zo goed als een knaller...Dus op dit moment voel ik waarschijnlijk het groeien van mijn eitje en moet mijn eisprong nog komen... Het zou zonde zijn moest ik dat eitje verloren laten gaan, vandaar mijn vraag ook Hoogst waarschijnlijk wordt mijn NOD dan ook later, ben eens benieuwd of ik mezelf een beetje goed heb aangevoeld!
Ik dacht altijd mijn eisprong te voelen (paar uur heftige krampen, en in de dagen voor af, lichte menstruatie pijn, en daarna niks meer), maar deze ronde voelde ik die op woensdagmiddag, en donderdagochtend was mijn eisprong heel net geweest (via echo). dus blijkbaar zit er nog wat uren tussen en heb het trouwens ook niet elke maand
Bedankt, dan ben ik nu ook zo goed als zeker dat die maandelijkse pijntjes tussendoor niet mijn eisprong, maar de voorbereiding ervan is, weer een beetje wijzer over mijn eigen lichaam
Ik heb nooit bij men eisprong stil gestaan tot we gingen proberen voor kindjes. Ik voel een (paar) uurtjes lichte krampjes en af en toe komt er ook een druppeltje bloed uit (dit is wel zelden hoor). Dus ik denk als je er op let dat je je eisprong idd kan waarnemen.
Voor mijn zwangerschap voelde ik altijd een soort groeipijn van de eiblaasjes. Dan had ik ongeveer vanaf 4 dagen voor de eisprong een soort knijpende pijn bij mijn linker- en/of rechtereierstok. Net alsof iemand van binnen erin kneep. Op de dag zelf had ik een zeer gevoelige onderbuik, het gevoel alsof mijn baarmoeder er zowat uitviel.. En daarbij veel vruchtbaar slijm Na mijn bevalling voel ik mijn eisprong zelf juist veel duidelijker. De dagen voorafgaand nog steeds die knijpende/ stekende pijn ter hoogte van de eierstokken. Op de dag van de eisprong heb ik zware rugpijn (onderin mijn rug) en een zeer gevoelige buik. Alsof ik zwaar ongesteld ben. Eigenlijk dezelfde rugpijn die ik tijdens mijn bevalling tussen de weeën door had. De innesteling heb ik (achteraf gezien) ook gevoeld. Ik kreeg plots 's avonds in bed gigantische menstruatiekrampen en ik verloor die avond en de volgende dag een mini veegje roze/bruin slijm. Ik dacht dat ik ongesteld werd. Maar na een week was er nog steeds geen bloed. En wel een knaller van een test. Ach ja, ik heb gewoon een beetje een apart lichaam