zeurende en soms vervelende buikpijn.....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by danili, May 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben nu ruim 8 weken zwanger van mijn eerste. Ik lees in meerder boeken dat het normaal kan zijn dat je een zeurende buikpijn kunt hebben tijdens de zwangerschap. dat heb ik ook vaak. Een gevoel alsof je ongesteld gaat worden, maar dan iets minder erg. Ook heb ik vaak last van met name mijn linkerkant vd buik. ik kan het niet goed omschrijven..maar een soort vanstekerige pijn. Als ik me uitrek of rare bewegingen maak dan voel ik dat meer. Ik ben erg bang voor een bbz. Omdat ik daar zoveel verhalen over lees. Wat kjan het zijn en moet ik me zorgen maken. Ik heb verder geen bloedverlies of zo. En kun je een bbz alleen met een echo zien?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Danili,

een buitenbaarmoederlijke zwangerschap komt heel zelden voor. Als je zwanger bent geworden terwijl je een spiraaltje gebruikt of terwijl je gesteriliseerd bent, dan heb je meer kans hierop. Ook heb je meer kans hierop als je vroeger SOA's hebt doorgemaakt. Zo niet, dan is de kans uiterst klein. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb je echt extreem veel pijn, dan kun je echt niet meer lopen of zitten. De pijn straalt dan ook uit naar je schouder.
    In jouw geval weet ik bijna zeker dat je bandenpijn ervaart. Dat is een stekerige pijn die onderin de buik zit, en die erger wordt als je je beweegt of uitrekt. Kan geen kwaad, hoort bij een groeiende baarmoeder. Het kan ook dat je dat meer aan de ene kant voelt dan aan de andere.Ditzelfde geldt voor de ongesteldheidspijn. Maak jezelf niet bang en lees niet teveel verhalen over wat er mis kan gaan. In verreweg de meeste gevallen gaat het allemaal goed, probeer ook vertrouwen te krijgen in je eigen lichaam en je zwangerschap!

Mirjam

3. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je antwoord Mirjam, ik ben weer helemaal een beetje gerustgesteld. Het is mijn eerste zwangerschap en ik weet echt absoluut niet wat je dan allemaal voelt. Verder heb ik eigenlijk geen kwaaltjes. Ben 3 keer misselijk geweest, wat niet veel voorstelde bij wat ik hier wel eens lees vd andere meiden. Verder wat vermoeid en gespannen borsten. maar ben toch blij als ik straks een echo heb hoor..

bedankt voor de info!!!

Share This Page