Dames, Langzaam wil ik gaan beginnen met afbouwen maar hoe doe ik dat. Dochterlief wordt gevoed op verzoek en komt nog zeker 7 keer waarvan nog 2 keer snachts. Als de voeding van ong 20 uur vervalt, wat is dan de volgende die wegvalt. Ben nu een beetje zoekende want mijn zoontje kwam altijd stipt op tijd (iedere 3/4 uur) voor een voeding dus wist ik precies welke afgebouwd kon worden, maar deze jongedame laat er dan weer eens 2 dan weer eens 3 of 4 uur tussen en wil na twee borsten te hebben leeggedronken nog meer. Help! Ps ik wil absoluut niet meer kolven als ik ga werken, heb voor beide kinderen de eerste twee weken fulltime moeten kolven omdat ze in het ziekenhus lagen en ik heb dan a) weinig produktie en b) heel veel last van mijn borsten en menstruatiekrampen waardoor ik zonder paracetamol niet met goed fatsoen kan kolven.
hoi Ik zou een beetje op je gevoel afgaan. Als ze in de avond rond 20u wil drinken, dan geef je een keer een fles ipv de borst. Vervolgens kies je een voeding die jij graag per fles wilt geven, bijv in de ochtend een keer. Het maakt niet zoveel uit of dat dan om 7u of 9u is, dat kan per dag verschillen. Je houdt dan voor jezelf aan, de eerste voeding na het opstaan. Na 2 of 3 dagen kies je weer een voeding uit die je wilt overslaan, bijvoorbeeld een voeding tussen 12 en 15u. Weer 2 dagen later bouw je er weer 1 af, eentje s nachts. Waarschijnlijk merk je dat je BV dan al snel terug gaat lopen en kun je sneller de rest afbouwen. Succes en brij vragen horen we het graag weer. Mirjam