Foetus weggeraakt in mortuarium GOES - In het mortuarium van het Oosterscheldeziekenhuis in Goes is vorige week een foetus weggeraakt, die dood was geboren na een zwangerschap van 17 weken. De ouders hadden het lichaampje willen begraven. Een woordvoerder van het mortuarium zei maandag dat een medewerker niet op de hoogte was van de wens van de ouders. Daardoor kwamen de stoffelijke resten terecht bij medisch materiaal dat werd afgevoerd. ,,Dit had nooit mogen gebeuren, aldus de zegsman. ,,Het is meer dan betreurenswaardig. We hebben de ouders steun aangeboden, maar je staat toch met lege handen. Vroeggeboortes onder de 24 weken vallen niet onder de wet op de lijkbezorging. Er is wel een foetusprotocol voor ouders die toch een begrafenis of crematie willen. Volgens de woordvoerder wilden de ouders in dit geval het lichaampje begraven en het zelf met de uitvaartverzorger wegbrengen. Later werd besloten het toch eerst tijdelijk bij het mortuarium onder te brengen. ,,De benodigde documenten daarover ontbraken, maar wij hadden dat toch beter moeten administreren. Het mortuarium heeft na het ontdekken van de vergissing direct de ouders en de ziekenhuisdirectie ingelicht en kijkt wat beter kan om herhaling te voorkomen.
OMG! arme ouders, zo iemand moet ontslagen worden, hun waardige afscheid is afgenomen, ik leef met ze mee
het zal je maar gebeuren zeg... wat erg voor die ouders dit valt ook niet meer terug te draaien jee wat zullen die ouders zich verdrietig en boos voelen
Met dit kindergezinde kabinet had je toch kunnen verwachten dat er al iets aan gedaan zou zijn? Gezien het hetze tegen embryoselectie! Dat kindje is nu met de blinde darmen afgevoerd zeg maar? Wat ongelofelijk achterlijk. Al is dat kindje 1 cm groot, elk menselijk leven zou naar mijn idee gewoon onder de regeling moeten vallen! Wat ongelofelijk triest voor die ouders zeg Je kindje verliezen en dat ook nog zoiets. Snif
Ik had het inderdaad al gelezen............. Om te janken! En dat heb ik ook gedaan trouwens.. Jeetje, het is een vreselijke samenloop van omstandigheden, maar inderdaad, uitkomst is hoe dan ook dat de ouders (en het mortuarium) met lege handen staan en dat is niet terug te draaien.... Vreselijk! Mochten de ouders dit (heeeeel toevallig) lezen: mijn innige deelneming.... Liefs Esther
Ik snap zoiets nou nooit. HOE raak je zoiets nou kwijt!? Dat is toch iets waar je ERG zorgvuldig mee om springt... Bedoel...je legt het toch niet even op de keuken tafel om dan buiten de deur te stappen en te denken..."verdorie waar heb ik het nou..." Die ouders zeg....kan me al niet inbeelden hoe het is om je kindje zo snel al weer af te moeten staan. Maar om het dan ook nog op zo'n manier kwijt te raken in de letterlijkste zin van het woord! Geen woorden voor...
Ik las het net inderdaad. Echt vreselijk gewoon. Hoe moeten die ouders zich wel niet voelen. ik vind het overigens ook echt schandalig dat ze zoiets kwijt kunnen raken.
wat vreselijk zeg. ze kriojgen niet eens de kans om afscheid van hun kindje te nemen. dit blijft volgens mij zo voor de ouders een hoofdstuk wat niet af te sluiten valt. niet te geloven dat zoiets kan gebeuren groetjes, Miranda
Echt schandalig. Met het regelen van het papierwerk, was er wat mis gegaan aldus een woordvoerder van het ziekenhuis, in de krant. Nou dat is toch wel het understatement van het jaar, om te huilen!
Afschuwelijk......hoop dat deze mensen het ooit te boven komen en hoop dat ze ondanks dat ze geen lichaampje meer hebben van hun kindje ze hun baby toch een waardig afscheid kunnen geven.