Eigenlijk wil ik alleen m'n hart even luchten. Na 3 gezonde kinderen hebben wij besloten dat het goed is zo. Ik wilde mij graag laten steriliseren maar omdat ik nog geen 30 ben hebben de gynaecologen besloten dat ik te jong ben daarvoor en mij het gynefix spiraal aangeraden. Na veel moeite met inbrengen zat het er eindelijk in en 2 dagen werd ik gewoon netjes ongesteld zoals gepland. Na de menstruatie 1 keer seks gehad met mijn man, die toen de draadjes van t spiraal voelde. Verder geen buikpijnklachten of bloedverlies gehad dus was zeer tevreden met het spiraal. Wel een week over tijd, maar ach, door het plaatsen van het spiraal zal m'n cyclus wel wat veranderd zijn. Vandaag ben ik terug geweest voor controle van het spiraal. Spiraal is onvindbaar maar wel een vruchtzakje. Nu ben ik dus totaal onverwachts zwanger van een vierde kindje en ben helemaal in shock. Iemand een zelfde ervaring gehad?
Geen ervaring.. Maar jeetje, dat is even schrikken denk ik. Het is natuurlijk onverwachts, je gezinnetje is compleet, het is een grote shock en je zet niet voor niets een spiraal natuurlijk. Maar, misschien even laten bezinken, even terug op adem komen en wachten tot je weer 'helder' kan denken. Want in deze shock lukt dat natuurlijk niet direct, helder denken. Hopelijk kom je er samen met je man uit, wat jullie willen. Of nja, eigenlijk wisten jullie al wat jullie wouden, samen met zijn 5en blijven. En nu ineens staat je wereld op zijn kop, want jullie hadden al een keus gemaakt en nu dit, maar hopelijk kunnen jullie nu ook een keus maken, waar jullie samen achterstaan en komen jullie er wel uit..
Hier wel een beetje hetzelfde alleen mijn koper spiraal zat er al 2 jaar in en zat gewoon nog netjes op zn plek. Mij werd trouwens overigens bij het zetten wel verteld nog een cyclus te wachten met onveilig vrijen maar als je spiraal helemaal weg is kan je er vrij weinig aan doen. Wel heel vervelend en lastige keuze, dat dillemma ken ik wel. Wij hebben besloten het te laten komen al is het bij ons de 3de. Ben nu 12 weken zwanger en moet nog steeds aan het idee 3 kinderen wennen! Sterkte met jullie keus.
Ik moest 2 dagen na t zetten ongesteld worden en dan werd ik ook, daarna zou het gewoon veilig zijn. Het gynefix spiraal wordt overigens ook vast gemaakt aan de baarmoeder. Voor jou ook heftig zo ineens toch een derde erbij. 3 vind ik nog allemaal te behappen, alles past in normale auto ect. Nu wordt het toch weer een kostenplaatje.
Ja dat geloof ik graag. 4 is indd alles behalve handig....maar goed als jullie t willen komt dat vast ook wel goed. Sterkte met jullie beslissing
Dank je wel. We hebben ook wel aan abortus gedacht. Maar vind dat ook wel weer erg heftig. Ben bang dat ik dan spijt krijg. Maar ben ook bang om straks de gedachte te hebben, hadden we er maar niet voor gegaan. Het is zo dubbel allemaal. Heb jij het al kunnen accepteren?
Ken je gevoel indd. Abortus voelde ik me heel schuldig over ...t feit dat we 2 gezonde kinderen hebben,ruimte voor een 3de en financieel hebben we ook niets te klagen,hoezo dan weg laten halen en wat doet die keus later met mij?! Ook het gevoel van straks met de gedachte te zitten hadden we maar niet ken ik maar dat is bij mij inmiddels wel weg nu. Dus ja ik denk dat er bij mij inmiddels wel een stukje acceptatie aanwezig is....maar....als je me nu zou vragen zou je voor 3 kinderen kiezen dan komt er nog steeds een keiharde NEE naar boven. Maar dit kindje heeft voor ons gekozen en dat klinkt miss vreemd maar het heeft waars zo moeten zijn.
Hoi hoi, Onze verhaal is niet hetzelfde. Maar wij zijn gelukkige ouders van 3 kinderen. En hebben samen besloten om niet voor een 4e te gaan. Ik had een afspraak staan voor spiraal. 4 dagen voor het plaatsen een test gedaan. En tada zwanger van nummer 4. We zijn dolgelukkig mee en gaan dit kindje met open armen ontvangen. Ik maak me niet druk om een grote auto etc. Ik heb alle vetrouwen dat het goed komt!
Ik denk dat je geen spijt kunt krijgen van een kindje dat geboren wordt. Daar hou je meteen van en je vindt vanzelf een draai met zijn allen als gezin. Het lijkt mij dat je eerder spijt kunt krijgen van het niet houden van de baby. Maar snap dat het schrikken is en iets wat je niet zomaar beslist. Sterkte en succes!