wie heeft hier ooit van gehoord? het schijnt de weeën op te wekken, ik heb veel dingen gehoord om de weeën op te wekken maar van deze methode nog nooit. dus wie kende het en heeft het misschien ook uitgeprobeerd ? en werkte het ?
dat doen ze in amerika toch? volgens mij wekt tepelstimulatie oxitocine (of hoe je dat schrijft) op en daarom zou het wel logisch zijn...
stond niet bij dat ze dat in Amerika doen eigenlijk. dat het oxytocine aanmaakt staat er wer wel bij. maar eg voor de eerste x gelezen erover vandaar dat ik vroeg of iemand dit kent of ervaring mee heeft
Hoi hoi, Dat klopt idd! Bij ons in het topic zijn er al 2 bevallen nadat ze tepelstimulatie hebben gedaan haha toeval en of niet Ik heb het zelf ook gedaan gisteravond, ik heb er flink wat krampen van gehad en ben vanmorge mijn slijmprop verloren dus wie weet Straks nog ma een keer proberen
Ik heb hier ook van gehoord,het is een oude oma's advies word er vaak gezegt. Of het werkt of niet weet ik niet,maar het is het proberen waard toch? Zoveel hoef je er nou niet voor te doen
maar hoe doe je dat dan precies? wil het nu wel weten ook en hoelang moet je het ongeveer doen wil het misschien werken ?
ik heb er gister een stukje over gelezen op internet, daar zeiden ze dat je de tepel tussen duim en wijsvinger moet houden en dan steeds kleine kneepjes doen, alsof je er iets uit wilt duwen, een beetje het melken van een koe zeg ma en de tijd zeiden ze niks over, ik ben er na ongv. 15m mee gestopt omdat ik pijn in mijn handen kreeg en k al harde buiken kreeg
Ik heb er ook eens over gelezen op internet toen ik tegen het einde van de zwangerschap liep. Maar volgens mij moet je het echt wel vaak en behoorlijk lang per dag doen (denk aan uren) wil het werken.
Als je al een kolf in huis hebt, zou ik die erop zetten... Dubbelzijdig is dan het meest effectief! Maar enkelzijdig geen probleem, beter dan met de vinger.
dit ga ik dus doen als ik tegen het einde aan loop. Maar niet met bedoeling de bevalling op te wekken maar alvast een aanzetje voor de bv te geven. Heb dit van mijn lactatiekundige (bij de eerste kwam de bv pas laat op gang) Ze zei dat ik dat dan wel op het eind moet doen na 39 weken omdat het de bevalling kan opwekken! dus het klopt zeker wel. maar je kindje moet er wel klaar voor zijn anders gebeurt er toch niets.
Ik heb het drie weken geleden geprobeerd toen ik 's avonds in bed lag en toen braken mijn vliezen! Echt vijf minuten nadat ik mijn tepels had 'gemasseerd'. Zoals al eerder beschreven deed ik een soort van 'melk-bewegeging', twee tepels tegelijk. Ik heb geen idee waarom ik het toen deed.. maar het leek me de meest effectieve manier om een bevalling op te wekken (en dat terwijl ik nog maar 38,4 week zwanger was). Je bedenkt rare dingen in bed als je zwanger bent.. maar goed, het resultaat van de tepelstimulatie ligt heerlijk op mijn buik te slapen in de draagdoek, dus.. Succes..
Ik sluit me bij bloembloem aan. Ik was 40+4 weken. een half uurtje op en aan de kolf gebruikt(dus niet aan 1 stuk door). Paar harde buiken gehad maar zelf niet het idee gehad dat het verder iets deed. Had al weken last van harde buiken. Bij toiletbezoek verloor ik al een plonsje voordat ik zat, geen aandacht aan geschonken eigenlijk. Half uur later bij het uitlaten van de honden moest ik hoesten en liep er weer wat daar. Naar toilet gegaan om op te vangen en ja hoor het bleek vruchtwater te zijn. Maar had ook al eerder dit geprobeerd zonder resultaat. Zal hooguit het laatste zetje kunnen geven als je beebje er klaar voor is denk ik.
Het verhaal klopt! Bij mij waren mijn vliezen al gebroken maar kwamen de weeen niet op gang. De vk raadde me aan om mijn tepels te stimuleren...en dat werkte! Een uurtje later was onze zoon er.
hier help het helemaal niks!! heb wel af en toe een wee, maar zet al dagen niet door HIer doet het dus niks!
Nog meer mensen die hier positieve of juist negatieve ervaringen mee hebben? Zijn er mensen die ongeveer net zo ver als ik zijn en dit al hebben geprobeerd? Ik heb een dubbele elektrische borstkolf, zou ik het daarmee kunnen proberen? En hoelang dan?
tepelstimulatie kan weeen opwekken maar zet niet de bevalling in gang, voor zover ik begrepen heb.. net als bepaalde drukpunten op je voet dat kunnen doen. Als je al weeen krijgt trekken ze ook weer weg als je stopt, tenzij het 'jouw tijd' is om te bevallen. Zou wel handig zijn als je het zo goed zelf kon inzetten succes/sterkte iig!
Bedankt voor de reactie! Ik heb de kolf er 20 minuten op gehad, maar geen reactie. Geeneens weeen of harde buiken. Niks.... dus denk dat het bij mij niet werkt.
Bij mij heeft het denk ik wel geholpen. Ik had gebroken vliezen, maar geen weeën. Nadat ik 2x ca. 5 minuten met de hand dit heb toegepast (zat ca. 1-1,5 uur tussen), zette de bevalling alsnog door. Moet nu alleen nog even mijn ticker aanpassen