Brussel, wat is leuk?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Beugelbekie, 31 mei 2025 om 16:00.

1. Beugelbekie

6 jan 2025
    70
    59
    18
    Wij gaan aankomend weekend een nachtje naar Brussel, man, ik en 10 jarige dochter. Wat is leuk om te doen, we gaan zondag naar een of ander pixar gebeuren, maar dat is hooguit 2 uurtjes vermaakt.
    Heeft iemand tips. Ook voor ontbijt-lunch-diner?

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.698
    4.031
    113
    Vrouw
    Ken niet zo veel in Brussel maar ik vond als kind het muziekinstrumenten museum wel leuk.
    Het atomium ook wel
    Of het natuurhistorisch museum, met echt dinos enzo

Beugelbekie vindt dit leuk.
  3. SSSUUUSSS

SSSUUUSSS Lid

8 nov 2022
    19
    5
    3
    Vrouw
    Mijn zoon gaat binnen kort met oma
    En daar staat mini Europa op het lijstje, het anatonium, het Olympisch stadion, Brusselse wafels maken, manneke pis en shoppen.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.270
    15.058
    113
    Vrouw
    Nou manneke pis vonden wij echt een flop:oops:

Ergens in een hoekje staat een klein beeldje en dat is het:eek::roflmao:

Beugelbekie, Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.938
    19.110
    113
    Vrouw
    Stelt ook niets voor.
    Zoals je zegt beeldje in een hoekje gepropt.

Beugelbekie en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.270
    15.058
    113
    Vrouw
    We waren een dagje met de kinderen in Brussel. We moesten natuurlijk even langs manneken pis. Staan we daar, kinderen: is dat alles? :eek:Laten we maar weer verder lopen:roflmao:

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.938
    19.110
    113
    Vrouw
    Ik toon dat zelfs niet specifiek aan de kinderen
    Ze hebben dat beeldje al gezien omdat we er voorbije wandelden maar zou er niet speciaal voor naar daar stappen :roflmao:

Beugelbekie en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    338
    463
    63
    Vrouw
    Woon al heel mijn leven in de Brusselse rand en vraag mij nog steeds af wat hier leuk is. Vermoedelijk voor toeristen toffe dingen, maar een dagje Brussel is hier enkel om te gaan winkel voor de rest ga ik er echt niet graag heen.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.321
    17.388
    113
    Het muziekinstrumentenmuseum vond ik ook heel leuk! Wel 20 jaar geleden voor mij, dus geen idee of het nu nog zo :)

10. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.698
    4.031
    113
    Vrouw
    Voor mij ook zoiets idd :roflmao:

Beugelbekie en Sado vinden dit leuk.
  11. Consuminderma

Consuminderma Fanatiek lid

27 apr 2024
    1.133
    783
    113
    Mijn dochter van 18 wil er graag heen maar zij gaat kunstgeschiedenis studeren dus heeft een aantal musea en wat gebouwen op haar verlanglijstje staan. Manneke pis en het atomium enzo kunnen haar gestolen worden:p

Zxcvb en Beugelbekie vinden dit leuk.
  12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.269
    3.916
    113
    Het paleis vonden wij leuk.
    In het algemeen vond ik het een enge stad, we zijn meerdere keren lastiggevallen. Dus ik zou er niet snel meer heen gaan.

13. Beugelbekie

6 jan 2025
    70
    59
    18
    Ja dat is altijd, dat heb ik ook met mijn woonplaats. Maar wij gaan naar pixar mundo Disney weet ik het, en om nou 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te rijden voor alleen dat, is ook zonde. We zijn hier nog nooit geweest. Beetje winkelen is ook prima natuurlijk haha.

Bedankt allemaal voor de tips. We gaan even kijken wat er kunnen doen, mini Europa klinkt wel leuk, Atomium komen we bij in de buurt, misschien is de buitenkant wel prima en gaan we er niet in. We gaan natuurlijk lekker chocola en wafels eten :roflmao:. Het paleis lijkt mij ook leuk/mooi.

14. Beugelbekie

6 jan 2025
    70
    59
    18
    Like voor het paleis, niet het lastigvallen. Snap dat je er dan niet meer snel heen zal gaan.

Vulpen vindt dit leuk.
  15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.227
    1.298
    113
    Centrum België
    Idem… Ga er zelfs niet heen om te shoppen. Denk gevalletje “onbekend maakt onbemind”. Paar weken geleden toevallig wel op de Grote Markt beland omdat we ‘s avonds naar de AB gingen.

Maar als je van rommelmarkten houdt: de Marollenwijk met de Vlooienmarkt op het Vossenplein.
    En om te eten (ben er nog niet geweest maar ken t concept van in Eindhoven): Wolf. Een indoor foodmarket met verschillende keukens.
    Place Sainte Cathérine als je van vis houdt: heel veel visrestaurants en ook authentieke bruine cafés.
    Ik zou zeggen: zoek eens op Insta - daar heb je wel accounts met place to be on Brussel.

Deel Deze Pagina