Brussel, wat MOET je hebben gezien-gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik wil in maart met mijn mannetje naar brussel...
    Wat vinden jullie nu echt iets wat je moet hebben gedaan-gezien?
    We willen alles via bus-trein gaan doen, met zo een brusselkaart.
    Enkele ideen, de grote markt, een mooie kerk, de grootste bios van benelux, dat ding met die ballen(naam kwijt)
    Ook nog op zoek naar leuke restaurants of bistro.

Dames, brand los.....

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Het Atomium of Manneken Pis? ;)

Wist niet dat in Brussel de grootste bios van de Benelux was?

3. Elke1984

Het Koninklijk Paleis en eventueel de Koninklijke serres.
    Je kan een begeleide striproute bijwonen, lijkt me ook wel interessant.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Proest!:D

5. Elke1984

8)

Ook nog altijd wakker? Pffff...ben zoooooo moe maar kan het niet keren in bed...

(sorry offtopic..:))

6. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Brussel is best leuk, maar je moet soms wel even zoeken. De grote markt is een goed startpunt, de koninklijke galerijen zijn ook mooi. Manneke pis (superklein) ligt valkbij. In de stad heb je verder nog een aantal musea (er is een nieuw Margritte museum) maar je kunt natuurlijk ook even lekker gaan winkelen in de nieuwstraat (meeste winkels als in NL, maar Inno is echt belgisch).
    Het atomium ligt een stuk buiten brussel, daar kun je met de metro naartoe. Vlakbij ligt minieuropa (denk niet superleuk) en kinepolis (grote bioscoop, soms veel 'reljeugd', dus sfeer niet altijd geweldig).
    De koninklijke serres zijn enkel open in april. De antiekwijk Sablon/Zavel is leuk, veel galerieen en kleine winkeltjes. Daar ook de beste chocolade (marcolini). In Ixelles/Elsene heb je Avenue Toison d'Or/Goudenvlieslaan, met chique winkels (Tiffany's) en meer normale winkels aan de Louisalaan. Als je van Art Nouveau houdt, of van strips, dan is brussel je stad. Veel informatie vind je op: Brussel Internationaal : Brussel Toerisme : Bureau voor Toerisme van Brussel Hier staan ook een aantal stadswandelingen op. Ook Tourism Brussels (Belgium) : Welcome in Brussels is goed.
    Het St Goriksplein is de hippe uitgaansbuurt (veel cafes).
    Probeer de restaurants in Rue des bouchers te vermijden, enkel 'chez leon' en aux armes de bruxelles (duurder) zijn daar authentiek. Typische cafés zijn Au mort subite, Le goupil le fou, la becasse (meer staan er op de websites).
    Als je zegt waar je van houdt, kan ik meer suggesties geven!

Deel Deze Pagina