Het belangrijkste is dochter gaat nog wel graag naar school en toch heb ik een onderbuik gevoel dat ze het niet helemaal naar haar zin op deze school heeft. Onderwijs is prima juf is prima. De contacten na school zijn minimaal. Ze zit van af maart dit jaar op deze school en is tot nu toe maar een keer met een kindje wezen spelen. Heb al diverse keren kinderen uit genodigd om te komen spelen en ook dochter mag spelen. Wat zullen de redenen zijn?? Vandaag heb ik even aan de juf gevraagd of we na school tijd even kunnen praten, Hoe het met mijn dochter gaat in de klas of ze aansluiting vind? Dat soort kleine dingen. Ze ziet dat andere kinderen wel mee gaan met andere kinderen en thuis heeft ze het er ook over mama ik wil ook!! En ik heb het wel zeker geprobeerd van mag u kind komen spelen u mag mee om te kijken ect ect. Veel ouders werken! Of kinderen worden op gehaald door opa oma en sommige gaan naar de overblijf of kinderen hebben andere dingen te doen. De goede punten heb ik geschreven de negatieve ook een beetje mijn gevoel gaat steeds meer er naar uit om toch een andere school te gaan zoeken. Misschien toch meer een school op onze niveau( normale mensen ) Geen hoogopgeleid ect ect. Maar het is een onderbuik gevoel en ik weet ook wel het moet groeien deze dingen maar van feb tot nu sept! Ze zat bij een favoriet kindje in de klas voor de vakantie zijn ze beide ook verdeeld over de andere klassen! Heb wel protest gegeven maar ja het was al gedaan en of ze mijn protest echt mee hebben genomen? Ze heeft het nog naar haar zin en toch merk ik als ze thuis komt dat tegen over gesteld is. Ze willen niet met mij spelen. Daarom ik ook gesprek aangevraagd met haar juf van hoe ze het ziet? Krijg ik geen duidelijk antwoord misschien moet ik dan toch op zoek naar een andere school. Leren staat voor op maar een sociale school geniet toch meer mijn voorkeur. Ze is niet mijn eerste. Met mijn oudste ging het zo anders die had zo afspraken en speelde elke week wel ergens Of er kwamen kinderen spelen.! Woonde toen wel heel dicht bij school nu is het wat verder weg.
Ik zou niet zomaar een andere school kiezen als je dochter even geen vriendinnetjes heeft. Wat als ze op de volgende school ook geen vriendinnetjes heeft ... ga je haar daar dan ook afhalen. Ik zou gewoon eens doorvragen bij je dochter waarom ze zelf geen vriendinnetjes meevraagt? Heeft ze vriendjes op school? Ik snap dat sociale vaardigheid belangrijk is, maar dat leer je haar niet door haar van een school te halen, als het moeilijk wordt. En ik vind onderwijs wel erg belangrijk onderdeel. Ik snap alleen niet wat je bedoeld met "gewone mensen"? We zijn allemaal gewone mensen neem ik aan?? Overleg met de juf is wel een goed idee, maar uiteindelijk moet je dochter het wel doen! Dus check met haar wat ze zelf denkt.
Ze zit op een school die aan de ene kant een rijke wijk heeft en aan de andere kant de arme wijk. Er zitten meer ouders met werk hoger op geleid ect ect. Ik ben het niet met je eens anders zou ik het hier niet neer zetten. Ze heeft wel al kindjes mee gevraagd maar het blijft maar nee. En een huilend kind elke keer van mama waarom mag ik niet? Ik weet het ook niet waarom niet? Heb me ook sociaal wel al in gezet op school ook al om die band beter te krijgen. Vandaag bijvoorbeeld juf heb je even tijd. Ja is goed maar heb wel afspraak. Je weet toch dat je een afspraak hebt over 6 weken over de ontwikkeling. Ik vind ze niet zo toegankelijk eerlijk gezegd. Onderwijs is een maar sociaal staat bij mij ook bijna op een. vind het ook lastig om het hier uit te leggen! Het is een gevoel waar ik mee zit. En blijkbaar mijn dochter ook. Met normale mensen bedoel ik van alles en nog wat haha. Misschien ook wat minder rijkere ouder! Dat ik dat bedoeld?
En bedankt he Ik voel mezelf heel normaal hoor Maar ik zou inderdaad eens met de juf praten en kijken wat zij er van vindt... Je oudste zit nog steeds daar op school? Dan is wisselen misschien niet het beste idee... Ik zou vooral je zorgen uiten vanmiddag en kijken wat de juf daarvan vindt. Als ze goede ideeen heeft is een schoolwissel misschien helemaal niet nodig. Het kan ook aan je kindje liggen ipv school... Maar ook daar moet de juf dan zeker een rol bij kunnen spelen. Ik heb de antwoorden niet.. Maar ben zelf geneigd om mijn onderbuikgevoel niet te negeren. Dat is er niet voor niks. Dus succes vanmiddag en hopelijk stelt het gesprek je gerust en komt alles weer op zn pootjes terecht. (Is van klas wisselen misschien een minder drastische oplossing of maakt dat niks uit denk je?)
Ik ben het Pnirmal haha dan snap je wat meer er van. Mijn oudste zit al op het vmbo Vandaag in de kring we lezen eerst boekje met onze kinderen van een moeder van ze is toch z.n lief rustig meisje ja dat is ze ook maar thuis is ze toch echt een dwingende kleuter hoor met een hele grote eigen mening ze is op school anders als thuis thuis kletst ze me de oren van het hoofd en ik heb het idee dat ze dat op school juist niet is. Moeders weten dit en ik ben een moeder die het wel ziet en vaak ook goed ziet. Ik ga het niet op de spits drijven. Mijn moeder zegt van als je toch wil veranderen doe het dan nog dit jaar en niet al helemaal gewent is. Dus als nu eerst kijken hoe het zit. En zit het zo als ik denk dat ze voor de herfst nog naar een ander school zou kunnen ze zit net in groep 1. Mijn idee was van ik kijk het dit school jaar aan maar wat mijn moeder zegt dan moet ze weer wennen dus vandaar ook mijn twijfel en dilemma. Ik wilde het eerst nog even aan kijken.
Ik vind het wel een beetje jammer dat je dat verschil zo groot en duidelijk maakt, nu al naar je dochter toe. We zijn allemaal normale mensen, de een heeft wat meer poen of andere opleiding dan de ander, maar daar niet anders aan hoor. Je moet doen wat je goeddunkt. Ik zou niet gelijk rigoureus kiezen voor zulke drastische maatregelen. Probeer ook eens naar je dochter te kijken, wat heeft ze nodig, moet ze misschien wat assertiever zijn, is er iets anders dat er speelt, speelt ze op school ook met andere kindjes, wat zegt de juf, is een overplaatsing naar een andere klas een betere optie? Succes!
Ah dan ben ik weer helemaal bij de tijd... Waarom van naam gewisseld? Nouja.. Je ehbt van maart tot juli ook al binnen natuurlijk.. Maar er zijn genoeg kinderen waarbij de speelafspraakjes een half jaar op zich laten wachten.. Dat is niet zo raar. Maar normaal is dat dan omdat het kind het zelf niet wil... Als het niet mag van andere ouders.. Dat is raar en zou ik ook niet tof vinden. Enig idee waarom? En verder tja.. Je moet het ook de tijd geven.. De vraag is alleen hoe lang Qua wennen heeft je moeder ook wel een punt natuurlijk.. Maar je dochter moet ook de kans krijgen om zich eruit te worstelen (met hulp van de juf natuurlijk) maar op zich wennen die ukkies snel. Ik zou... Een dilema hebben
Pfff ik heb haar toch nog niet weggehaald? Ga eerst gesprek aan kijkt wat de juf zegt. Die ene opmerking had ik misschien niet moeten maken( gelijk gestemde) maar zou kon ik het voor mijn zelf beter uit drukken. Dit gevoel had ik begin van het school jaar ook in maart toen ze daar heen ging. Het is niet verbeterd tot nu toe en ik ben niet van plan om haar zomaar weg te halen. Mijn moeder zegt van als je het toch gaat doen kun je het beter nu doen in plaats van volgend school jaar. Ik zelf wil het nog een kans geven. Ze is op school na mijn mening anders ingetogener en thuis is ze juist het tegen over gestelde ze laat zien wel wat ze op school gedaan heeft is met cijfers en letters bezig en al die dingen dat leren pikt ze na mijn idee wel op. Het sociale zie ik gewoon weg nog niet gebeuren. Moet ik dan elke dag blijven vragen wil ook niet als een wanhopige mama over komen!! Maar ik vind het ook sneu voor mijn dochter dat speelafspraakjes niet lukken. Hier in de straat heeft ze ook al geen aansluiting om dat er weinig kinderen van haar leeftijd hier zijn. En de kinderen die er zijn gaan naar een andere school. De meeste kinderen in deze wijk gaan naar die andere school. Niet dat ik dacht haar naar die school te doen? Ik zie vanmiddag wel het gesprek met de juf. Als ik weer zo afstandelijk behandeld woord of niet serieus genomen word dan zijn denk ik mijn twijfels te recht. Het is wel een school met prestatie drang! Heel klassikaal en rechtlijnig. Misschien is het te streng voor haar. Ik moet het gewoon echt gaan uit zoeken.
Afstand onderwijs zag er goed uit.! En deze punten zijn nog steeds goed. Wat ik( dochter) mist is dat stukje sociale.
Maar al die kinderen die naar de bso en zo gaan, spreken die nooit af met andere kindjes? Ergens snap ik wel wat je bedoelt,maar het komt nu een beetje veroordelend en lullig over mijn dochter zit op een school waar eigenlijk kinderen van alle "lagen" van de samenleving komen Hij staat aan de rand van de binnenstad, dus zo treft je verschillend publiek. Er zijn kindjes die net als mijn dochter een moeder of vader hebben die altijd thuis is of kindjes waarbij pa en ma beiden parttime werken. Die ouders zijn over het algemeen vrij makkelijk met afspreken. Op een uitzondering na kan het practisch altijd wel. Er zijn ook kindjes waarvan beide ouders 4/5 dagen werken omdat het in bepaalde functies gewoon zo is...en bij die kindjed is het vaak moeilijk moeilijk want ze zitten altijd met bso enz. En op die ene dag dat vader of moeder thuis is moet daar nog hockey, voetbal en blokfluit in gepropt worden Ik neem aan dat iedereen snapt dat het laatste met een knipoog gelezen moet worden. Dus ja ik zie zeker wel een verschil in "soorten" mensen.
Jij schrijft het precies zo als ik het eigenlijk bedoel. Veel zijn er werken en dus is het al lastig om af te spreken. Er zitten minder kinderen die ( vrij zijn na school) en welke wel vrij zijn gaan al weer andere dingen doen. Daar ligt denk een groot probleem op deze school. Ik bedoelde het ook niet zo rot maar het zou wel fijn zijn als er meer thuis waren haha om dit soort dingen te kunnen doen. Als de andere kant niet kan. ( kunnen ze ook niks aan doen) zit de andere kant ook vaster?
Hoe denkt je dochter er zelf over om naar een andere school te gaan? Ik heb het mijn dochter rond die leeftijd ook gevraagd en ze wilde zelf heel graag van school wisselen. Een vriendin van mijn dochter is ook in groep 1 van school gewisseld omdat het niet fijn voelde op de oude school. Bij ons op school voelde ze zich toen wel fijn. Ik denk dat op deze leeftijd een schoolwissel nog niet zo heel ingrijpend is. Kinderen wennen zo snel weer en op deze leeftijd zijn er nog geen vaste sociale structuren. Ik zou het dan idd wel zo snel mogelijk doen. Je kan je wel afvragen waarom je dan voor deze school gekozen hebt maar daar heb je toch niks meer aan. Je kan nou eenmaal niet alles van tevoren overzien.
Gesprek je is goed gegaan. Mijn vermoede was wel juist ze is anders op school dan thuis. Ze is een kind dat na school haar karakter laat zien op school is ze een engeltje gelukkig dat ze thuis dus wel haar ei kwijt kan. ER zijn veel eerste kinderen in de klas. Maar het gaat. WE houden contact. Ik zeg ben een moeder die er graag boven op zit ( niet te veel natuurlijk) maar wil gewoon weten wat er speelt hoe en dat. Ik kijk het toch het komende school jaar aan hoe het verder gaat ontwikkelen. In de klas is ze geen kwebbel ik zeg zo als ik nu praat is ze thuis ook. Ik ben ook een kwebbel als ik de kans krijgt. Ze kijkt idd de kat uit de bomen juf zal vertellen met wie ze overdag speelt en toch nog meer gaan vragen wat betreft spelen. Ik ben wel goed maar niet gek. Heb wel voor ogen wat voor kind ze is en wat het beste is voor haar. Voor nu kijk ik het nog even aan.