Als je een kindje verwacht, krijg je van de staat een premie. Bij een eerste kindje is dit momenteel een dikke 1100euro, bij een 2e of volgende kindje is dit momenteel zo'n 800euro. (durf het al bijna niet meer zeggen...) 't Is blijkbaar toch wel goed leven in ons kleine Belgenlandje...
Ga hier ook niet zeggen hoeveel erop staat... Maar hier moet het minimum ook ongeveer 3000,- zijn. Voor idd kapotte wasmachine,auto,zoals nu man zonder baan enz. Ik vind dat we ons geld niet oppotten, maar ben juist blij geld achter de hand te hebben. Wij kunnen nu tenminste niet zomaar in de schulden raken, of als we onverwachts aanslagen krijgen van de belasting ofzo kunnen we het zonder moeite betalen! En ook gemeente belasting e.d kunnen hier nu makkelijk betaald worden, zonder dat ons maandelijks salaris hier onder lijdt......
wij krijgen idd helemaal niets. ja jullie hebben het idd nog niet zo slecht idd haha. 1100 euro zo krijgen niet slecht hadden we toch maar mooi kunnen sparen of de babykamer van kunnen kopen haha
Volgens mij krijgen de belgen ook meer kinderbijslag.... En oranje geld is naar mij weten monopolie geld.....
mmmm ben bang van wel zo kwam het ook op mij over. denk omdat je heel makkelijk je geld bij elkaar kan sparen en daar beetje luchtig(opschepperig)zo kwam het een beetje over denk ik. en sommige mensen vinden dat dan vervelend. maar dat is niet jouw probleem maar de hunne
Idd, als ik dit hier allemaal zo lees wil ik ook wel graag naar Belgie verhuizen!! Vind ze ook een leuk accent hebben trouwens..
Ga ook niet zeggen wat we hebben hier, maar ik vind een maximum van 3000 inderdaad een goede..Hier moet altijd geld zijn voor een auto zijn, aangezien we daar afhankelijk van zijn! En sparen 500 per maand..
wij (of eigelijk mijn man want dat geld was al van hem) hebben een flink bedrag op een spaarrekening staan maar dat staat apart. Ik denk dat wel iets van 1500 euro ofzo op een losse spaarrekening staat voor als iets kapot gaat. We hebben net weer 1500 euro aan een cv moeten uitgeven... Verder nog een spaarvarken waar elke maand een paar honderd euro in verdwijnt voor de nieuwe inrichting van ons huis. Maar ik weet dus niet hoeveel daar in zit
Ik ga niet vertellen hoeveel spaargeld wij hebben, maar wij kunnen klappen ook wel opvangen met ons gewone inkomen. Een wasmachine of reparatie van de auto lukt prima. We sparen wel, maar ons geld rolt ook flink, misschien wel iets te, maar ik geniet ook graag van waar ik voor werk! (we hebben echter wel een appeltje voor de dorst hoor!) Ik zou persoonlijk geen probleem hebben met een bedrag van 3000 euro, dat vul je toch ook weer aan? er moet wel heel wat misgaan wil 3000 euro niet genoeg zijn.
Ik vraag me af of wij zo slecht verdienen... Oke, hier tegenslag op tegenslag (1,5 jr ziek en daarna werkeloos) en twee kids... dan gaat het spaargeld snel. Momenteel studeer ik en sparen gaat moeilijk.
Wij sparen op dit moment niet, maar hebben meer spaargeld dan de meeste mensen hier. Ik studeer nu nog en als ik straks ben afgestudeerd, zullen we verder gaan met sparen. Tsja, oppotten klinkt misschien niet aantrekkelijk, maar het is wel verstandig. Bovendien zullen we straks maandelijks een aardig deel van de hypotheek willen aflossen (wat ook sparen is). Het is 1 van de redenen waarom wij niet snel in de schulden zullen komen of het moeilijk zullen hebben. Als we een keer een onverwachte uitgave moeten doen, schromen we ook niet om dat van de spaarrekening af te halen. Maar dat kan gewoon. En later kunnen we er misschien eens echt wat leuks van doen, bijvoorbeeld een (tweede) huisje kopen of verre reizen maken. We sparen naast deze pot ook voor de studie van de kinderen, zodat die koste wat kost veilig is. Daar komen we dus absoluut niet aan. Om trouwens nog in te gaan op die 3000 euro. Ik vind het te weinig. Maar dat is vooral omdat we een degelijke auto willen kunnen aanschaffen als met deze onverwachts wat gebeurt. En 3000 euro kan snel opgaan als in 1 keer je wasmachine, vaatwasser, auto etc. kapot gaan. Maar ja, dat is mijn mening
nou guppie.... dat zeg je nu wel.... maar als je een koophuis hebt en je ketel gaat stuk en je auto is niet meer te repareren.... dan is 3000,- echt zo op... vorig jaar hadden wij hier een mislukte badkamerverbouwing... dat kostte uit het niets ineens 2000,- extra, de auto had een apk nodig van ruim 1000,-..... de stofzuiger ging kapot en onze kledingkast hadden we tijdesn de badkamer verbouwing verplaatst en die had dus uit elkaar gemoeten want die hield het niet meer.. ( net nieuwe kast a 1000,- , toen moesten we nog de hele babyuitzet... vervolgens een brommerreparatie an 120,-, dat waren echt behoorlijke uitgaven waarbij we er al rekening mee hadden gehouden dat een verbouwing vaak zo,n 10% meer kost dan gepland... en de babyspullen wisten we natuurlijk ook al vantevoren.... ik denk dat het ook een verschil is of je een huur of koophuis hebt.... en hoe je leeft... als je niet spaart maar je kunt van je maandelijkse salaris makkelijk een nieuwe wasmachine kopen.... dan hoef je denk ik ook niet zo,n vette spaarrekening te hebben.. wij leven heel zuining.... en sparen per maand zo,n 400,-, hebben beide een eindejaarsuitkering die we sparen en jaarlijks een belastingteruggave....( niet de hypotheekrente hoor!!!), ik spaar de kinderbijslag voor josefien en ik doe mee aan spaarloon... ik word zelf onrustig als ik niet iets achter de hand heb.... soms zitten uitgaven in een klein hoekje.... moet nu weer 300,- eigen risico voor mij en mijn man betalen aan het ziekenfonds...aangezien we dat ieder jaar moeten betalen omdat we best veel dingen hebben gehad ben ik het maar bij de maandelijkse uitgaven gaan begroten... pppfffff afzetters... gr Jose
Ik vind dat je je spaargeld in een goed doel wilt investeren dus ik zou het zeker doen. Daarna kun je je spaargeld toch weer aanvullen? Vind een buffer van 10 a 15.000 euro echt wel minimaal met auto's voor de deur en een eigen woning maar met de 3000 euro die je overhoud kun je best wat opvangen en dan gewoon weer lekker gaan sparen. Dat is toch waar spaargeld voor is? Niet alleen voor onvoorziene zaken maar ook voor hele grote leuke uitgave
Ik moet mijn financieen snel weer eens onder de loep nemen. Heb zelf net een andere baan, ben minder gaan werken, mijn man ontslagen maar heeft nu ook weer een baan. Dus hoop dat we binnenkort weer wat kunnen gaan sparen! Staat op t moment weinig meer op de rekening helaas, krijg t er benauwd van. O en denk dat ik heeeeel snel ga verhuizen naar Belgie...
Hoeveel spaar geld we hebben ga ik hier niet neerzetten maar het is meer dan genoeg. Ook sparen we per maand een bedrag voor onze drie kids. Sinds we in Frankrijk wonen kan ik beter sparen dan toen we nog in Nederland woonden en twee salarissen hadden. Nu werkt alleen manlief en toch kunnen we meer sparen. Maar ik vind 3000 euro toch wel het minimale wat je op je rekening moet hebben staan. Al snap ik dondersgoed dat dat helaas niet voor iedereen is weggelegd.
Nou waar mensen wel niet een reactie voor uitlokken. Pffffffff Luchtig/opschepperig of niet zo gaat het gewoon bij ons, is niks van gelogen. En ach idd niet mijn probleem.