Brutaal vraagje over hoeveelheid spaargeld

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Jaaa het geeft ons heel veel rust, omdat we op een gegeven moment altijd een stukje maand aan het eind van ons geld overhielden.;)
    Gewoon door niet goed bij te houden waar het allemaal aan op ging enz.;) Nu hebben we een volledig overzicht, en leren we echt goed met onze centjes omgaan!:)

't Enige jammere vind ik dat ik bijvoorbeeld niet kan zeggen; 'ik ga NU shoppen!'. Dan moet ik even een paar dagen wachten.;)

Maar verder is het even één zorg minder.;)

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @yake: ;)

@ninja: het hoeft niet of/of te zijn, het kan ook en/en he.

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bij ons zit al ons spaargeld in ons huis, ik mis het eigenlijk ook niet, door een goede koop plus investering in ons huis hebben we nu een overwaarde van ca. 60 à 70 duizend euro, hebben we wat spaarloonregelingen lopen met een paar duizend euro, en via de hypitheek al ruim 6000 'gespaard', daarnaast nog zo'n 3500 opzij staan op de rekening waar we gewoon bij kunnen.

Aangezien we dadelijk ons huis gaan verkopen hebben we een leuk spaarcentje opgebouwd dacht ik zo.

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ja het huis, maar dat kan je eigenlijk niet meetellen als ' lopende ' oftewel bereikbare spaarrekening he?
    wel een heel fijn pot(je) inderdaad. maar niet aanraakbaar.. in noodgevallen.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Gelukkig kunnen we redelijk veel oplossen met ons loon en hoeven we niet gelijk aan het spaargeld te zitten. Maar als we zoveel willen sparen als sommige hier doen dan kan ik niet meer leven hoor. Vind het fijn om effe naar de stad te gaan en niet te denken oeee dat moet ik niet doen want anders kan ik deze maand die 100 extra niet sparen. en wij verdienen echt niet weinig.

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Klopt, maar aangezien we het gaan verkopen....

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ik ga niet het exacte bedrag noemen maar wij hebben ook een flinke spaarrekening. Ik als ondernemer *eigen winkel * kan hier thuis alles betalen, dus het complete maand loon van mijn vriend zetten wij apart en dat al 3 jaar lang bijna. Ook vakantie geld e.d gaat naar de spaarrekening. En wij leven echt niet zuinig maar hebben het gewoon goed. Voor linde gaat er ook maandelijks 50 euro naar haar spaarrekening en ook de kinderbijslag en het ingezonden budget.

8. Aura

Aura Niet meer actief

We moeten ook gaan sparen hoor...heb er alleen een hekel aan....eigenlijk hebben we altijd nog het geluk gehad dat als we wat kapot ging (vb. wasmachine en droger tegelijkertijd natuurlijk) dat we dat gewoon konden betalen van salaris en dat soort dingen.
    Maar als we gaan sparen zulen het geen 10duizenden euros worden dat vind ik gewoon zonde....misschien paar duizend (3 ofzo) voor achter de hand.....de rest gewoon leuke dingen van doen..en van leven....

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij gaan toch ook lekker elke week een pannenkoekje ofzo eten en genieten écht wel van het leven! We zijn ab-so-luut niet 'krenterig'... Het één sluit, hier dan toch, zeker het andere niet uit. ;)

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik heb geen lening bij de IB-groep (heten nu anders)..
    maar echt al mijn loon (1000 euro) gaat op aan studie, wat ik er
    overigens graag voor over heb..
    Krijg geen studiefinanciering, deze al gehad op HBO.. nu
    Universiteit.. Van die 1000 euro betaal ik dan collegegeld,
    boeken, veel reiskosten (minimaal 350 euro p/m).. en zeker
    wel voor 100 euro p/m aan eten (want doe avondopleiding) en reis
    per dag 5 a 6 uur.. dus je moet in NL en vast ook in andere landen,
    wel veel moeite te doen om niet te lenen (studieschuld op te bouwen), wanneer je ouders niet kunnen bijspringen.. maar zoals meerdere mensen hier al zeiden een studie is natuurlijk ook weer een investering en waarschijnlijk verdien je dan een aanzienlijk hoger bedrag dan wanneer je die studie niet had gedaan..

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

#171 Yukl, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2010
    Maar de verhouding is niet 1 op 8 :p Nederlandse universiteiten scoren vooralsnog beter.

Edit: haha. Ik heb het even opgezocht. In Belgie zijn er in totaal 14 universiteiten. In Nederland 13 :p

Nog een edit: het gaat me nogmaals niet om het punt dat het onderwijs beter is in Nederland. Het gaat me er om dat Belgie wellicht beter scoort op bepaalde punten, maar Nederland weer op andere punten.

12. augustus

augustus Niet meer actief

Wij sparen niks per maand. Maar heb wel genoeg spaargeld.
    Rosalie heeft ook al een flinke spaarrekening.

13. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Wij hebben niet echt spaargeld ons extra
    loon doen we naar de spaarrekening en dat is de ene maand meer dan de andere maand. Maar er zijn ook maanden dat we dat
    geld nodig hebben gehad (verhuizing) ja dan halen we het er weer af. Maar dingen voor het huis daar hebben we een aparte onderhoudsrekening voor daar blijven we zeker vanaf of er
    moet iets kapot gaan wat heel duur is en wij niet gewoon van onze loon kunnen betalen. Maar 3000 euro vind ik ook mooi. Hou er wel rekening mee dat als je boven een bepaald bedrag de belasting dienst dit moet melden met papieren invullen

14. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben nu 20.000 op de spaar staan.
    daar voor veel meer maar we zijn net verhuist
    we gaan dus strak ook wat geld weer in het huis steken zoals de tuin/ schilderwerk en evt nieuwe auto
    daarna weer beetje sparen.
    sparen ongeveer 800 per maand
    maar nu deze maanden niet ivm veel uitgaves

als de spaar rek boven de 40.000 uitsteekt wat in verleden is gebeurd gaan we op de hyotheek aflossen

wij gaan 1 keer per jaar met vakantie
    en hebben een modaal inkomen.

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    serena....en hoe kunnen jullie dan 800 euro sparen als ik vragen mag? als modaal maar 1800 netto is? (heb ik net snel ff gegoogeld wat janmodaal is) Maar als wij dit binnen zouden krijgen dan zouden we de rekeningen niet eens kunnen betalen! En wij hebben geen rare rekeningen.....

16. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    we leven van salaris van mijn man( 2500)

mijn salaris 800 euro gaat naar de spaar maar nu de laatste 4 maande al niet ivm het huis

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Serena dan verdienen jullie niet modaal hoor!
    Maar het is wel mooi als je van 1 inkomen rond kan komen en dan het andere kunt gebruiken voor sparen e.d

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Spaarrekening hebben wel met een bedrag van maar liefs 0 €uro..wij kunnen niet sparen, hebben het niet slecht maar sparen lukt ons momenteel even niet. Voor onze kleine meid hebben we een eigen rekening geopend en daar dan wel altijd de kinderbijslag opzetten en als ze bv geld krijg van familie/vrienden..en al mijn losse geld gaat in haar spaarpot..

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ahh okeej...wilde al zeggen!! Dat zou ik serieus heel knap vinden....maar fijn dat je het zo kan doen!
    Als ik zou gaan werken zouden wij dat ook doen, alleen heb ik ervoor gekozen om thuis te zijn bij zoontje!!! Maar in de toekomst ga ik ooit weer werken en dan doen wij hezelfde hoop ik ;)

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij wonen voor ons inkomen in een goedkoop huis. (wel een koop huis)
    en sparen elke maand rond de 1200 euro maar wel met een doel. Vorig jaar hebben we een verbouwing gedaan die ongeveer 17.000 euro gekost heeft konden we zo betalen.
    Nu wordt er van de week nieuw glas gezet en over 1,5 maand wordt buitenom alles geschilderd.
    Maar we laten wel 5000 euro op de rekening staan voor onvoorziene uitgaven. Maar meestal sparen we dan gewoon minder als er echt iets kapot zou gaan.

Deel Deze Pagina