Hoi winterkoninkjes, Wij gaan morgen kijken bij een 407sw 2.2 Heeft er iemand hier een 407sw en hoe bevalt deze auto? Is hij een beetje ruim, veel gezeur mee etc? Ik heb altijd Peugeot gereden en echt nooit problemen gehad dus Franse auto's zijn geen probleem hier haha.
Wij hebben er een. Hij is snel en rijdt lekker vlot. Ruimte vind ik goed. Nadeel is dat er altijd gezeur is met de elektronica. Bekend probleem van deze auto.
Wij hebben er een sinds 4 weken nu Bevalt erg goed was wel even wennen omdat wij van automaat hybride over gingen op diesel (gas geven motor afslaan) maar dat komt ook omdat je de motor bijna niet hoort (vroeger bij de rijles maakt de dieselwagen echt kabaal maar dat is dus niet meer zo). Get panoramadak vinden we erg fijn en de kinderen erg leuk...geeft lekker wat licht en ruimtelijk gevoel in auto.. Rijdt soepel, trekt snel genoeg oo voor een gezinswagen. Enige nadeel vind ik dat de deurstijlen laag zitten waardoor ik nu al een paar x bij de slagboom , als je je kaartje pakt, mn harses tegen de deurstijl heb gestoten. Richtingaanwijzer tikt nog 2x door nadat je hem hebt uitgezet, maar dat went ook...klein detail Ohja wij zijn met zn 5en en het past prima (oudste zit niet meer in kinderzitting moet ik erbij zeggen maar pas t volgens mij net als je wilt
Wij rijden deze auto nu drie jaar en ik zou hem trouwens nooit weer kopen. Ik vind het gepiep en de continue meldingen heel irritant. Onbetrouwbare auto.
Vooral heel veel computerstoringen. Volgens de auto is er altijd wel wat stuk dat niet stuk is. Waarschuwinglampjes gaan vaak branden om niks. Het schermpje van de boordcomputer kan niet goed tegen hitte, waardoor deze onleesbaar wordt. Schijnt ook veel te voorkomen. Airco en verwarming doen het soms niet, altijd op de momenten dat je het het hardst nodig hebt uiteraard. Op dit moment geeft de auto elke drie minuten aan dat mijn lampen kapot zijn, terwijl ze het gewoon doen. Niet heel erg, maar het is een irritant gepiep. Inmiddels al weer voor de tiende keer dit euvel. Mijn man is een handige Harry met auto's, maar wij hebben geen apparatuur om de computer uit te lezen. We staan dus vaak bij de garage en dat is balen.
Kan je de sensor er niet uithalen? Weg gepiep 😂kan me voorsteleen dat dat irritant is inderdaad.
Wij hebben ook 2x gehad. Nu een 508 SW. Fijne grote auto's met veel ruimte. Wel heeft Peugeot een probleem met lampjes. Vaak een pit stuk. Maar redelijk eenvoudig zelf te vervangen.
Hier ook 1 en nooit weer. Hebben hem nu 2.5 jaar en Indd continue problemen met de elektronica. (Wat vaak niet eens klopt) en daarbij als er iets gemaakt moet worden steeds dure rekeningen ervoor.. Zijn nu aan t sparen voor een andere en dan nooit meer zo een. K had een 206 nooit problemen mee gehad maar deze echt geen aanrader hoor.
Geen idee, ik brief het door aan mij handige Harry . Een dozijn lampen op voorraad hebben is inderdaad ook handig. De auto eet lampen. Volgens mij moeten wij ook maar eens aan een andere auto gaan denken. Ik heb het idee dat ik er een beetje klaar mee ben 😅