Wie herkent dit??

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by grietje84, Jun 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Mijn dochter van bijna 7 geeft nu al een paar dagen aan dat ze een zere plasser heeft. Ik merk echter niet dat ze pijn heeft, de urine ruikt niet, ik merk niet dat ze pijn heeft bij het plassen en ook uiterlijk is er niets anders dan anders aan de plasser te zien. Ze geeft wel aan dat ze steeds het gevoel heeft dat ze moet plassen. Ook zie ik dat ze steeds haar buik intrekt. Als ik vraag waarom ze dat doet zegt ze dat dat komt omdat ze het gevoel heeft dat ze moet plassen. Ze zegt ook dat haar buik pijn doet als ik hierop druk, rond de navel. In het verleden heb ik al meerdere keren urine ingeleverd bij de huisarts maar bleek daar niets mee aan de hand te zijn. Toen had ze steeds het gevoel dat er drupjes uit haar plasser kwamen.
    Herkent iemand iemand dit??

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Gewoon weer even wat urine inleveren bij de huisarts. Eventueel een blaasonsteking uitsluiten...

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja herkenbaar!! Maar dan bij mijn zoontje ( 9 jaar )
    Ik elke keer urine inleveren maar altijd schoon.
    Weet ook niet wat het is....... blijft een raadsel.

Wel heeft hij vaak dat hij dwangmatig een druppeltje urine afveegt. Mijn man zegt dat het dan ook zeer kan gaan doen als ie maar aan de gang blijft. Nu hij niet meer dwangmatig mag afvegen ( lukt natuurlijk niet altijd ) is de pijn wel iets minder vaak aanwezig.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Over actieve blaas?
    Maar zou er mee naar de huisarts gaan. Niks zien of ruiken dat zegt niks wat betreft een blaasontsteking.

Kan ook zijn dat ze een schimmeltje heeft wat kriebelt je weet het niet of ondergoed wat schuurt ect ect.

Dit vind ik echt iets voor om naar de huisarts te gaan.

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja, helemaal mee eens. klinkt als overactive blaas. zithouding moet je corrigeren bij WC zitten, voeten op de grond stevig. naar de HA dus.

6. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan uiteraard naar de huisarts. Maar soms is het fijn om advies in te winnen bij andere ouders. Huisartsen weten immers ook niet alles!

Share This Page