brutale opmerking in sollicitatiebrief

Discussion in 'De lounge' started by Tess11, Sep 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    De brief en CV moet ik via mail versturen dus ik zet het gewoon in de mail en de brief en CV voeg ik als bijlage toe. Heb het er toch maar uitgehaald. Het past niet echt meer goed tussen de rest van mijn brief.

Maar bedankt meiden!

2. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    heel veel succes!!!!!!!!!!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt het wel doen, maar niet op deze manier, dan krijg je nog niet gedaan wat je ermee bedoeld denk ik. Bovendien is het geen spelfout maar een typefout

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh, te laat :)

5. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Ik vind het ook geen echte spelfout maar een snelgemaakte typefout (de l zit naast de k)
    Voordat je brief aankomt is deze fout misschien al lang hersteld en slaat het nergens meer op.

6. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    Ik heb het dus niet meer in mijn brief staan, maar wel de opmerking van bloempje gebruikt in mijn mail. Staat niet brutaal..gewoon ter informatie.. Nu is het zo dat wanneer je een advertentie plaats je ook geen typefout hoort te maken..dus of het nu een spel of typefout is..dat doet er niet zo toe. Het gaat er om dat wanneer je iets publiceert je beter geen spel of typefouten kan maken. Maar laten we daar geen discussie over gaan voeren. Is niet meer van belang.

Ik laat jullie nog wel weten wat de uitkomst van mijn sollicitatie is geworden.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik ben ook te laat, maar goed dat je het alsnog in de mail hebt gezet. Ik had het denk ik op een wat subtielere manier in de brief verwerkt, door er inderdaad op te wijzen dat je foutloos Nederlands kunt schrijven.

Succes met het wachten op een reactie, hopelijk word je uitgenodigd op gesprek!

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    "Mag ik u erop attenderen" klinkt minder belerend

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    oei ik ben te laat zie ik.

nou ja, iig veel succes en hopelijk hoor je snel wat. Als je binnen een week niets hoort, bel je er dan even achterna?

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

it´s not your place.... je werkt er nog niet, ik vind zelfs een opmerking erover niet gepast.
    Maar ik wens je een goede reactie op je sollicitatie!

11. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Het is dan wel TYPEFOUT en geen TYPFOUT.

Ik hoop dat je dat dus niet letterlijk hebt overgenomen hebt van Bloempje ander sla jezelf nogal een flater...
    Komt namelijk niet echt geloofwaardig over als je ze op een typefout wijst..

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,102
    2,251
    113
    Brabant
    hahahaha, ik vind het 100% gepast. Ik ben ook zo'n taalfanaat en ik vind het gewoon niet kunnen om een spelfout erin te hebben staan.
    Ik zou het inderdaad met een komische noot gedaan heb, vind het eerder grappig dan irritant.
    Als ik je brief zou lezen zou ik je alleen daarom al uitnodigen (heb regelmatig in sollicitatiecommissies gezeten, en man oh man, wat zijn die brieven vaak saai!)

13. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Nee zoiets zou ik niet in een brief zetten, zou er zelf op af knappen als ik een sollicitatiebrief onder ogen kreeg met deze opmerking...

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Hahaha nou idd!

15. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Denk persoonlijk dat het geen afknapper hoeft te zijn als je dat in je brief schrijft.
    Meschien maak je dan juist meer kans aangezien de meeste dit er niet zouden inzetten ;):D

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wij hebben momenteel ook een vacature online staan en krijg er erg veel reacties op. Als iemand mij in een mail zou wijzen op zo'n foutje, zou ik dat zeker geen reden tot afwijzing vinden. Ik zou het direct gaan wijzigen en het waarderen dat die persoon het gezien heeft.

Succes met je sollicitatie.

17. Locusta

Locusta Niet meer actief

Is het daadwerkelijk een spelfout (werkwoordspelling)? Of een taalfout (letters omgedraaid, (mede)klinker vergeten, e.d.)? Daar zit nog wel verschil tussen ;)

Daarnaast zou ik zo'n opmerking ook alleen maar durven maken als ik er 200% van overtuigd zou zijn dat ik geen taal-, spel- of stijlfouten in mijn brief zou hebben staan. Anders sla je wel een modderfiguur ;) Moet ik wel zeggen dat ik de opmerking eigenlijk meer gepast vind voor in een gesprek dan in een brief.

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    absoluut niet

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zou direct denken: spuit elf! Ik ben communicatie adviseur voor diverse top 500 bedrijven en ook ik maak regelmatig een typefoutje. Het is slordig als deze in een advertentie staat en dat is mij nog niet overkomen maar als dat dan wel zo is hoef ik dit echt niet te horen van een dame die denkt dit te kunnen vermelden in een sollicitatiebrief. Maar goed, het is maar net wie je treft!

20. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ligt eraan wie de brief leest of het gewaardeerd wordt. Iemand met een beetje humor en wellicht zelfspot kan het wel waarderen denk ik. Is een risico, maar goed dat je hem genomen hebt ;)

Succes!

Share This Page