Wat zou dit toch zijn? Herkent iemand dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Voor iedereen gaat roepen dat ik ermee naar de dokter moet gaan, ja dat ga ik ook doen maar wil even weten of iemand het herkent.

Het is begonnen in mn zwangerschap, ergens halverwege denk ik.
    Ik kon dan uit het niets buikkrampen krijgen en dan hoorde je echt klonk, bing, boink (ging dus snel van boven naar beneden:)) en dan kon ik naar de wc en scheet ik mezelf helemaal leeg (diarree). Sorry voor de woordkeuze.

Dit had ik 2 a 3 keer in de week. Dit is zo gebleven tot nu toe eigenlijk.
    Een week of 3 geleden is er 1 ding veranderd. Ik heb nu geen buikkrampen meer voor ik naar de wc moet maar maagpijn! En vanmiddag sloeg alles. Ik lag helemaal dubbel en dat heeft echt een uur geduurd. Ik ga dus ook echt aan de diarree dan. Mn maag deed zo pijn dat ik daarna bang was om wat te eten.

Herkent iemand dit? Duurt nu ook al zo lang. Ik dacht eerst dat het aan eten lag maar eet heel gezond eigenlijk.

2. Within

Within Niet meer actief

Ik herken het wel, bij mij is het afgewimpeld met PDS. eerst hele erge krampen, wat geborrel en dan snel daar de wc. Daarna is het ook direct over..

3. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik herken het ook.. Ik heb een darmonderzoek gehad en daar is uitgekomen dat ik een spasctische darm heb en dit veroorzaakt het.. Na mijn eerste bevalling heb ik een totaalruptuur opgelopen en die is helaas niet goed genezen daardoor heb ik een kringspier van een vrouw van 65 en kan k het dus haast niet ophouden.. Heb wel eens een ongelukje als de wc niet snel in de buurt is..

Maar ik zou zeker even naar de dokter gaan! Sterkte!!

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    yep spastiche darm!overduidelijk

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat dacht ik ook eigenlijk. Maar wat doe je eraan?

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    het kan een spastische darm zijn inderdaad. Maar bij crohn heb je er ook erge last van...

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Moi aussie ;)

Ook spastische darm met zelfde kenmerken als jij omschrijft.

Is letterlijk opgekomen als poepen (net als de uitdrukking 'komt op als poepen;)').

Maak er nu een grapje om, maar het is o zo vervelend, en pijnlijk. Net weer een aanval gehad, zit net weer even rustig....

8. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik herken t wel een beetje.
    Alleen heb ik t niet wekelijks of maandelijks maar eens in de zoveel tijd!

Ik kan heel slecht tegen vet. Ik merk het bijv, als ik patat heb gebakken in oud vet.
    Ik laat het er niet om staan, maar kan er soms wel goed last van hebben.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Gisteren heb ik het nog gehad en dan ook wel een paar maanden geleden begonnen en dan ook een paar keer in de week soms minder.. Ik krijg uit het niet buikkrampen en dan komen er vreemde geluidjes uit mijn buik en dan moet ik ineens naar de wc en dan diarree.

ik ben niet naar de dokter geweest, ben wel van plan..

10. Jel

Jel Niet meer actief

Klonk mij idd ook in de oren als prikkelbare darmsyndroom. Ik heb dit ook een tijdje gehad jaren geleden, nog in mijn tienerjaren. En ging er toen mee naar de ha, en die zei dat er geen medicijnen tegen zijn, je moet er mee leren leven. Ik merkte dat het bij mij heel erg kwam door stress. Als er iets spannend gebeurde in mijn leven, kwam dat weer opzetten. Maar toen alles stabieler werd, ging dat prikkelbare darmsyndroom ook weer over. Dus ik denk ook dat het gewoon een bepaalde periode is, waar je wel weer uit komt.

11. Within

Within Niet meer actief

Stress, vet & sterk gekruid eten en voor mij ook teveel vezels en koolzuur zijn voor mij uitlokkers van een aanval. Kou ook trouwens. Zolang ik daar rekening mee houd, valt het aantal aanvallen goed in de hand te houden

12. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Inderdaad PDS. Je zou om een doorverwijzing van een mdl-arts kunnen vragen. Die hebben vaak wel goede tips enz.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde verhaal :(
    Ik baal er flink van maar er is niet zo veel aan te doen.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb eens op internet gekeken maar de dingen die je een beetje moet vermijden doe ik eigenlijk al redelijk. Hmmm gewoon heel vervelend. Vooral ook omdat ik het de laatste weken heel erg in m'n maag heb ipv darm.

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Crohn heb je in je slokdarm maag en darmen (kan in die 3 delen)

Ben benieuwd wat de dokter zegt!

16. Tese

Tese Niet meer actief

Nee crohn is het niet. Ik ken mensen met deze ziekte en dit lijkt er niet op.

Deel Deze Pagina