Brutale vraag; hoeveel geef je uit aan verjaardagscadeau?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maria80, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind max 50 euro wel een mooi bedrag. Dochter kreeg voor haar 1ste verjaardag van ons een loopfiets van 43 euro. Maar als we nu voor zoonlief ies zien wat leuk is voor 35 euro is dat ook prima. Maar we moeten eerst maar eens iets zien te verinnen ;).

Verjaardagen koop ik iets nieuws, maar verder koop ik genoeg 2de hands speelgoed voor ze. En ook kleding hebben ze genoeg 2de hands. Net als dat ze op hun verjaardag nieuwe kleding krijgen, niet extreem duur en kleding die ze erna kunnen door dragen.

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier 1e verjaardag beide rond de 120 euro.

De oudste heeft met dr 2e verjaardag zo'n speelhuisje met glijbaan en schommel gehad dat was 300,- euro. Is duur maar veel plezier van. En anders zou je dat nooit kunnen kopen ;)

3e verjaardag een fiets van 170 euro.

Ik ben van plan om cadeaus te geven rond de 100 euro of ze moeten dus echt iets speciaals krijgen wat duurder is.

@ Mirell, errug leuk allemaal!!
    Hier met Lisa dr 2e verjaardag Kitty stijl en taart.
    3e verjaardag idd dora!
    Lot is ook helemaal gek van dora dus denk dat die het al voor dr 2e verjardag krijgt ;)

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit principe vieren wij geen verjaardagen, maar hebben we wel andere speciale dagen. Op die dagen zal ik dan ook het huis versieren met balonnen en vlaggen en natuurlijk een cadeautje.. het leuke is dat dus mijn omgeving dus dezelfde principe aanhoudt en het bij iedereen thuis dan feest is en vlaggen en balonnen hangen en allerlei lekkere hapjes voor de kids.. we gaan dan ook allemaal bij elkaar op bezoek dus voor de kids is het helemaaaal geweldig.. iedere x in een huis komen die helemaal op en top is omgetoverd tot speelpalijs haha

4. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja vergeet ik er bij te vermelden dat ik dan een cadeau geef naar op dat moment mijn vermogen. heb ik dan 100 euro en zie ik iets wat ik leuk (vooral voor haar ontwikkeling) vind dan zal ik het kopen, heb ik 20 euro.. dan wordt het iets van 20 euro.. kinderen worden al blij met een cadeau wat 5 euro kost.. dus daar maak ik me niet druk om..

5. Anice

Anice Niet meer actief

Is maar net wat ze vragen en wat ik denk dat ze wel kunnen gebruiken. Dus niet echt een budget

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    moeilijk om dat te pointen met een topic want iedereen zijn vermogen is anders
    wij hebben geen limiet voor ons kind, we kopen wat we leuk en mooi vinden
    en wat we betalen kunnen
    is dat 10, prima....is dat 500...ook goed....

we kijken meer naar het kado zelf dan naar het bedrag....het gebaar dat telt zeggen we altijd...
    nou snap ik ook dat dat niet voor iedereen is weg gelegd....

7. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Hangt er vanaf...Zit ik op dat moment ruim, dan koop ik wat meer.

Meestal geven we tot 50 euro aan uit speelgoed en vaak komt er dan nog iets 'bruibaars' bij, zoals kleding, haarspulletjes, rugtas etc..

Ook maak ik ieder jaar een taart.

Het is trouwens wel zo dat mijn kinderen 'tussendoor' spullen krijgen, wij geven een fiets wanneer ze daar aan toe zijn.
    Ook voor dingen zoals een zwembadje, knutselspullen, boekjes ed wachten we niet tot ze jarig zijn. Mijn kinderen krijgen tussendoor best veel.

Tweedehands kleding koop ik weleens, maar de rest nieuw.

8. Tussen de 75 en 100 euro.
    Zit soms ook tweedehands speelgoed bij of kleertjes etc.

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Rond de 50 euro denk ik. En de taart was 15 euro ofzo?
    Ik kijk niet naar het bedrag, maar meer naar wat ik leuk vind om te geven. Hij kreeg een driewieler (40 euro) en wat kleine cadeautjes (puzzel enzo).

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb niet echt een heel vast bedrag... 't is net wat ik haar wil geven.

Voor haar eerste verjaardag kreeg ze het Rol- en dolpretpark van Vtech en de (kleine) boederij van Little People met wat extra diertjes. Zal zo rond de 60 euro zijn geweest oid?

Voor haar tweede verjaardag heeft een huisje voor in de tuin gehad. Die was duurder...maar ik wilde graag zo'n speelhuisje en ook eentje die ik nog een beetje leuk vond, dus ja...

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dit heeft Ryan vorig jaar met zijn 1e verjaardag van ons gekregen:
    Denk dat de waarde bij elkaar ongeveer EUR 75,00 was.

Bekijk bijlage 166294

Dit jaar krijgt hij van ons een fiets twv EUR 80,00.

12. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben ook een bedrag van ongeveer 100 euro. Vorig jaar kreeg de oudste een houten poppenwagen + popje. Dat was volgens mij iets goedkoper dan 100 euro. Nu krijgt ze een houten keukentje, wat ws. weer iets duurder is. Daarnaast krijgt ze een mooie jurk en laten we taarten maken! Vorig jaar hadden we een Oilily-taart en een bloementaart, nu worden het een Pip-taart en een poezentaart!! Twee taarten is trouwens ivm veel familie, dus feestje in twee delen!

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

rond de 100 euro ongeveer. alleen met pubers wordt dat lastiger en hebben we de grens enkele jaren geleden opgeschroefd naar 150 euro.

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

toen hij 1 werd, had hij boekjes en autootjes gekregen totale waarde van nog geen 30 euro
    nu wordt hij 2
    ik heb nu een wc bril verkleiner van cars 6 euro kruidvat
    2 neppe cars dvdjet 4 euro zeeman
    2 paar sokken van cars 2 euro bart smith
    en cars schoentjes 6 euro (korting bij de c&a)
    totaal: 18 euro

als we verhuisd zijn krijgt hij zijn echt kadootje een glijbaan in de tuin. nu was het meer om iets te kunnen uitpakken zeg maar en deze spulletjes kosten geen drol en vindt hij ook erg leuk.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ongeveer 60 euro en daarnaast natuurlijk taart

16. lennylenn

wij hebben de regel...kadootjes zijn leuk maar het moet niet belachelijk veel geld kosten. 50 euro vinden wij voor speelgoed e.d echt max.

17. lennylenn

oja en de taart ook van cars...dat kind is gek op cars

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wij hebben geen vast budget. We kijken naar wat ze nodig heeft en leuk vind. Vorig jaar was dat een Ikeakeukentje (100,-). Ik zou niet eens meer weten wat ze gekregen heeft toen ze 1 werd :(. Als ik dit jaar iets zie wat 20,- euro is maar wat ze wel erg leuk vind haal ik dat ook. Is niet budgetafhankelijk zeg maar.

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben in principe geen budget.

1e verjaardag € 120,- (meerdere verschillende speelgoed)
    En 2e verjaardag € 200,- (een step, glijbaan, speelgoed)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij geven gemiddelt zo voor rond de 50 euro.
    Dit jaar krijgt Ms K voor haar 2de verjaardag een loopfiets en Mr K wilde graag een skateboard voor zijn 5de verjaardag.

Dan krijgen ze met sinterklaas weer zo rond dat bedrag en de rest van het jaar sparen we samen kleingeld van vakantie tot vakantie.
    Dus toen we in april op vakantie gingen mochten ze het spaargeld delen en hadden ze ieders 50 euro om voor uit te kiezen.

Als we straks in augustus op vakantie gaan gaat de spaarpot weer op de kop en mogen ze het weer uitgeven.

Deel Deze Pagina