Brutale vraag; hoeveel geef je uit aan verjaardagscadeau?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maria80, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland

Sorry dat ik hier op doorga, Mirell, maar dit lijkt meer op een (religieuze) feestdag dan op een 'verjaardag gevierd op een andere dag'. Het is op die dag bij iedereen feest, schrijft ze toch! Dus niet alleen voor één kind speciaal? Misschien zoiets als suikerfeest?

Bij Sinterklaas of kerst geven mensen vaak ook cadeautjes, dan zeg je toch ook niet dat dit een 'uitgestelde verjaardag' is???

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hebben zo'n big auto gekregen van vrienden omdat hun meisjes er niets meer mee deden.
    Ondertussen is hun dochter vorige maand 9 geworden het autotje is dus onderhand 8 jaar oud, is met de 4de eigenaar (lees onze dochter) bezig en alleen het toetertje is nu versleten/kapot.

De classic pink racer ziet er leuk uit maar is het ijzer of roestvrijstaal ? zou zo jammer zijn als het ding gaat roesten als het een keer in aanraking komt met water.

Het biggetje ziet er grappig uit maar lijkt mij buiten met die kleine wieltjes op de tegels niet zo goed/makkelijk rollen

3. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Volgens mij geen RVS, er staat 'gepoedercoat' metaal. Hij is wel voornamelijk bedoeld voor binnen, dus daarom zijn die zwenkwieltjes bij het biggetje denk ik wel handig, want daardoor is hij makkelijk wendbaar. Wat is een big car dan? Alvast bedankt voor het meedenken. Het is toch een hoop geld en dan is het zo zonde als je een miskoop doet!

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wij hebben niet echt een budget. We kopen wat we willen, dat kan 100,- kosten of 20,-. Net wat ze leuk vind :)

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Oh ja, dat is exclusief de taart van 50,- Overigens wel elke keer een super mooie taart! :)

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Als Mart 1 word zet ik geld op zijn spaarrekening en vraag ik de familie hetzelfde te doen.
    Dan daarnaast een klein kado, wat speelgoed ofzo. Hij heeft nu al belachelijk veel speelgoed en ik hoef geen halve intertoys hier te hebben.

Ik zou trouwens nooit voor 100 euro aan kado's kopen, zelf vind ik dat een veel te hoog bedrag. Als hij 1 word dan snapt hij nog nergens wat van. Dan zet ik liever 75 op zijn spaar en dan voor 25 een kadotje halen.

@ Mirell, dat hobbelpaard is zo leuk, hebben we van mijn sm gehad!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113

Loopauto's - BIG - - BIG BOBBY CAR NEW BLAUW

Dit is een B I G auto maar die zijn dus voornamelijk voor buiten volgens mij (al heeft onze zoon er binnen ook veel plezier mee gehad hoor ;))

8. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik sluit me helemaal aan bij violetriot, bij de eerste verjaardag (en vaak tweede ook nog) heeft het kind meer plezier in het scheuren van het kadopapier en de aandacht die ze krijgt dan in het kadootje. Ze krijgen hier dan ook wat kleine (of grotere goedkope danwel tweedehandse) kadootjes waar ze ook heel blij mee zijn.
    Ik vind 100,- erg veel, maar misschien ligt dat ook wel aan mijn inkomen?

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    kweenie wij verdienen niet erg veel maar ik zou wel 100 euro uit kunnen geven, maar vind het gewoon niet nodig.
    net als ik nooit een dure spelcomputer ofzo zou kopen voor een klein kindje..denk dat ze net zo blij zijn met ander speelgoed. Zelf hou ik meer van houten speelgoed en dingen als lego/duplo/little people

Daarom zet ik geld op zijn spaarrekening, denk dat hij er meer aan heeft als hij 18 is en kan studeren en rijlessen kan nemen. Heb zo'n rekening die echt gesloten is, kunnen we tot die tijd ook niet bij.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nee als je goed leest
    is het een andere dag waarbij iedereen komt en dan is het huis versiert en krijgen ze wel kadootjes
    en elke keer komen ze dan bij een ander vieren waarvan het huis versiert is en allemaal lekkere hapjes en drankjes

zo lees ik het

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar taart is toch ook geen kado eigenlijk.....

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nee dat tel ik ook niet mee
    dan kan je de hapjes en drankjes ook mee gaan tellen ja dan geef je al snel veel geld uit. Maar goed dat doe je ook als je zelf jarig bent.

Ik ga wel een leuke taart laten maken,zit zo'n hobby bakster hier in de buurt met een meptaartje voor Mart. Lijkt me zo leuk!

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien heb je wel gelijk. Ik las het als één dag waarop het bij iedereen feest is (zoals kerst, sinterklaas, suikerfeest) en waarop mensen ook bij elkaar op bezoek gaan en waarop alle kinderen cadeaus krijgen. Maar misschien staat dat er ook niet. Nou ja, het was off topic.

:) :)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    En om nu ook on-topic te reageren ;)
    Ik vind 100 euro ook veel voor een kind dat 1 wordt. Mijn dochtertje krijgt -denk ik- wat zij op dat moment kan gebruiken aan speelgoed, of dat nu 30, 50 of 100 euro is. Maar ze krijgt nu ook af en toe wat nieuws, als wij denken dat dit leuk is voor de leeftijd die ze nu heeft.

Deel Deze Pagina