Ik irriteer me enkel aan "zeker dat het er geen twee zijn??" en "goh, wat is je buik ontzettend gigantisch" terwijl ik mooi zwanger ben (zeggen ook wel veel mensen jippie) en niet zo gigantisch ben als ze wel zeggen.. hallooooo...moet wel binnen dit en vier weekjes bevallen!!!!
hhaaaaa ow jaaaaa die heb ik ook heeel vaak te horen gekregen. veel mensen vinden me mooi zwanger. van achteren zie je niet eens dat ik zwanger ben pas als ik me omdraai zie je de buik. en het is niet eens zo een enorme buik! hahahaa oooww jaa die ken ik zo goed. tsjonge jonge
Wat ik trouwens bloedirritant vond.. Ik heb de eerste achttien weken praktisch alleen maar overgegeven en in bed gelegen. Kreeg bij werkelijk íeder telefoongesprek of bezoekje dezelfde opmerkingen: 'met twaalf weken is het wel over hoor!' (terwijl ik die twaalf weken dan allang voorbij was..) 'probeer eens 's ochtends te eten voordat je opstaat, probeer eens cola te drinken, dat helpt écht hoor!' (terwijl ik net had verteld dat ik alles al geprobeerd had, inclusief medicatie, maar dat niets hielp..) Op een gegeven moment werd het minder, maar met 29 weken was het overgeven weer terug (gelukkig is het nu veel minder heftig!). Mensen die ernaar vragen, vertel ik dat ook gewoon. Krijg ik wéér die reacties: 'goh dat moet toch met twaalf weken over zijn.' En eentje presteerde het zelfs om te zeggen: 'dat kan niet hoor!' Ohnee? Pff, het zal wel goed bedoeld zijn, maar toch Ohja, van het overgeven was ik afgevallen.. voor mijn gevoel was ik vooral heel veel vocht kwijtgeraakt, want mijn huid sprong al open als je ernaar wees. Goed, kilo of vijf was eraf dus. Toen ik een kilo meer woog dan mijn 'normaalgewicht' presteerde iemand het om te zeggen: 'dan moet je toch wat minder eten, want je bent dus al zés kilo áángekomen! Oppassen hoor!' Vond ik ook nergens op slaan..
nou ik maak me wel druk over die misselijke vragen. ik heb dat nog nooit en dan echt nog nooit bij iemand gedaan en vooral geen vreemde. heb alleen toen mijn zus zwanger was (40 weken) een keer gevraagd van Mens!!! ben je nou nog steeds niet bevallen? maar dat was omdat ik zoo nieuwsgierig was naar mijn nieuwe nichtje. ik wist dat zij al die vragen ook niet leuk vond. nee ik heb dat nog nooit bij iemand gedaan
ik kan die vragen alleen van dat meisje bij de patatzaak hier verdragen. dat is echt een heel aardig meisje en zodra ik daar langs fietst om naar de v.kundige te gaan wilt ze weten hoe het gaat enz. ik ken dr niet eens maar ze is echt een lieverd (en neee ik krijg geen gratis zak friet hihhiihihhi)
Nou, ik ben begin 20, en niemand heeft nog echt aan mij gevraagd of het een ongelukje was. Gelukkig maar, want dat is het dus niet!! Ik vind het eigenlijk abnormaler als vrouwen heel erg laat kinderen krijgen. Ik hoorde vroeger al leeftijdsgenoten: "Nou, ik wil echt pas kinderen als ik gestudeerd heb en werk heb enzo.. eerst een beetje carrière maken! Kinderen krijgen kun je altijd nog!" twintigers zijn er vaak heilig van overtuigd dat je altijd nog een kind kan "nemen". Maargoed, hier op dit forum zullen de meeste mensen wel weten dat het niet zo werkt haha! Dat ik nu zwanger ben beschouw ik als een groot wonder, het is zo snel gegaan! In het begin vond ik het echt bizar! Ik had natuurlijk al heel erg vaak met mijn man gevreeën.. maar altijd was ik aan de pil. En toen we dus voor het "eggie" gingen, was het heel vreemd dat door die zelfde handeling ik ineens zwanger kon zijn! Maargoed, ik denk dat mensen die mij kennen eigenlijk wel meteen wisten dat het nooit een ongelukje zou zijn. We waren een maand daarvoor immers getrouwd En mensen die mij niet kennen geef ik erg vaak te kennen dat we er héél erg blij mee zijn, voor ze er rare vragen over kunnen stellen haha! Veel vreemde opmerkingen heb ik dus niet gekregen. Mijn man maakt alleen af en toe een grapje (waar ik gezellig aan mee doe): "Nou, die special K werkt ook niet zeg! Ik zou een brief gaan schrijven, je wordt alleen maar dikker!"
hihiihh en? heb je je brief al opgesteld ahahah dies wel grappig. tjah ieder zijn eigein keus wanneer ze aan kindjes begin. ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstaander van op latere leeftijd aan kinderen beginnen hoor maar het gaat natuurlijk niet bij iedereen even makkelijk. het was even schrikken toen we wisten dat we een kindje kregen maar ik ben toch heel blij dat we er "vroeg" bij zijn. niet te oud niet te jong en als we voor een tweede willen gaan zijn we ook rond de 27/28 nou mooie leeftijd toch?
Nou ja, das ook weer een beetje een rare opmerking hè, dat het abnormaal zou zijn als je "laat" aan kinderen "begint". Wat is laat? Ik was er op mijn 20e echt niet aan toe en bovendien moet ik er niet aan denken dat ik kinderen zou hebben gekregen met mijn toenmalige vriend. Je kunt het krijgen van kinderen vooraf niet echt plannen hoor..
het is vaak niet eens interesse tonen van die mensen, want het zijn vaak vreemden dus daarom is het zo vervelend. van die mensen die het gewoon niet kunnen laten om een opmerking te maken! en een paar keer de opmerking; hoe lang moet je nog? is niet erg, maar ik hoef maar de deur uit te gaan en ik hoor m al. in mn straat, in de supermarkt, overal! maar het is niet zozeer brutaal, meer irritant. wat ik veel heb gehoord: -weet je zeker dat het er geen 2 zijn? *zucht* -jeee wat een pens! (alsof ze het over een dikke duitser met bierbuik hebben) terwijl ik echt een normale zwangerschapsbuik heb, kijk maar in mn album -ooooh je draagt zo naar voren, het is vast een jongen -schreeuwend op de fiets: jij krijgt een dochter of niet?! -je hebt allemaal puistjes, dan krijg je een jongen of dan duurt het niet lang meer. men, wat een gelul allemaal.
De meest BELACHELIJKE opmerking kreeg ik gisteren van mijn schoonmoeder: "Nou het mag van mij wel komen hoor, het heeft nu lang genoeg geduurd, ik ben er nu wel een beetje klaar mee....." Ehhhh, wat moet ik dan wel niet!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Ik hoop toch echt dat ze gewoon bedoelde dat ze nieuwschierig is naar haar kleinkind.....
Ohh, wat heerlijk herkenbaar allemaal!! Het vreemdste vind ik dat je een soort van gemeenschappelijk bezit bent geworden ofzo. Opeens vindt iedereen wat en alles wordt je maar gevraagd. Hier ook de toppers: - Hoe lang moet je nog?? (de vorige is ruim 8 week te vroeg geboren, dus ik hoop nog heeeeeel lang...) - Weten jullie wel zeker dat het een meid is, ik hoorde laatst bla bla (yeahhh, 8 echo's later...) Maar goed, men bedoelt het vast goed hihi.
nee klopt vragen als hoelang nog e.d vind ik ook niet brutaal maar als je na het stellev na 30 vragen ook nog eens vraagt hoe hij gaat heten dan ga je wel te ver. bij familie vind ik het irritant dat zodra ze me zien elke keer vragen hoe hij gaat heten terwijl ik we daar best duidelijk in zijn geweest dat ze we dat pas zeggen als hij geboren is. ze weten het geslacht al dan hoeven ze de naam toch nog niet te weten. vooral mn zus! elke keer loopt ze wel bijna 20 min lang te zeiken of ik zn naam wil vertellen en nu begin ik het toch wel heel erg vervelend te vinden. dat heb ik gezegd en toch gaat ze door. nou dan maak je me boos. heb de naam alleen aan mijn broer verteld want hij voelde zich een beetje gepasseerd omdat hij steeds alles als laatste te horen kreeg. dus dat ik zwanger was kreeg hij als laatst, dat het een jongetje is hoorde hij als laatst. dat vond ik wel zielig dus heb toen alleen aan hem de naam verteld.
HAHAHAHAHAAAAAA OOWWWWW HAHAHA DIE IS LEUK!!!!!!! ik zou niet weten wat ik moest zeggen maar had haar dan echt met de grootste ogen aangekeken!
Ohhh en herinner me nog een leuke..... Was 2 weken geleden in de stad met een vriendin, lopen er 3 jongens voorbij die uitgebreid om keken... ik draaide me om en hoor een van die jongens zeggen "Nee jezus man, die is zwanger!". Hij schrok er zelf ook een beetje van en zei er gelijk achteraan "maar je ziet er nog goed uit hoor!!!"
Ik heb ook maar niets gezegd..... stond met mijn mond vol tanden.... en moest er eerlijk gezegd even over nadenken... huh zei ze dat nou echt....???
ik stoor me het meest aan de vraag of we weten wat het word, ik weet het en kan slecht liegen ik probeer wel te zeggen nee, en er metteen overheen te praten met maar het is gezond we zien het vanzelf wel, dan krijg je soms nog de reactie van oooh dat word een meid of jongen. Ik merk dat ik de laatste tijd sommige mensen toch probeer te ontlopen vooral de nieuwschierige aagjes
Met "laat" bedoel ik 42.. Die stoorde zich op zwangerschapsgym aan al die jonge meiden van 30 :s Ik vind het gewoon jammer dat 42 normaler gevonden wordt dan 22.. terwijl niet iedereen met 22 alleen maar aan uitgaan e.d. denkt. Niet iedereen is er aan toe met 20.. Maar als je dat wél bent, vind ik dat anderen dat net zo zouden moeten accepteren als iemand die met 42 aan kinderen begint. Hoewel ik wel vind dat je in elk geval een stabiele gezinssituatie moet hebben, en een huis om het kind in te stoppen natuurlijk Als je dat allemaal niet hebt kan ik me voorstellen dat je er nog niet aan toe bent.
Ik kreeg rond de 35/36 weken al weleens te horen; Nou, het mag van jou nu zeker wel komen? Uhh, nou liever nog even een paar weken wachten hoor, een zwangerschap duurt niet voor niks ongeveer 40 weken. En alle standaard dingen heb ik ook gehoord: - zijn het er geen 2? - je hebt echt een kleine buik! - wat een toeter! (de een vond mn buik dus blijkbaar groot en de ander vond hem inieminie) - je moet nu voor 2 eten (wie zegt dat?!) en idd wat je allemaal wel of niet zou mogen - ik zou toch maar geen hakken meer aan doen hoor! (why not, het loopt nog prima, was toen 25 wk oid) Of het gepland was is mij volgens mij nooit gevraagd, maar ik ben dan ook braaf getrouwd en al 9 jaar samen met mijn man. Wel heeft een vage collega gevraagd hoe oud ik was, 26 dus. Wel heeeeeeeeeeeeeeel irritant vond ik mensen die aan mijn buik gingen zitten! En dan bedoel ik natuurlijk niet mijn moeder of goede vriendin, maar een vage collega of vriendin van mn schoonzusje. Blijf van me af!
Heel herkenbaar, jammer genoeg. Wat ik de hele tijd te horen krijg is: - Zoooo aan je buik te zien hoef jij niet lang meer...(nee, nog ongeveer 4 weken) - 4 wekenZo dan ben je topzwaar(hou je bek, kassamedewerkster van de Gamma) - Jeetje van een dikke buik heb jij zeg Gaat het allemaal nog een beetje, je bent zeker wel veel aangekomen(nee 3 kilo....) En inderdaad, het zijn allemaal mensen die ik niet eens ken. Hou lekker je commentaar voor je ofzo:x:x Zo dat lucht op. Ben blij dat ik niet de enige ben die zich eraan stoort....
Naast alle domme vragen en opmerkingen vind ik het eerlijk gezegd ook vervelend dat mensen 'ervaringen met je willen delen'. En dan bedoel ik niet de goedbedoelde adviezen van andere moeders, maar mensen die ineens met allerlei horrorscenario's op de proppen komen. "Die en die was 10 weken te vroeg en toen is het kindje overleden", "De zus van vriend van de neef van mijn vriendin hebben ze tot 43 weken door laten lopen en toen is ze uitgescheurd van haar neus tot haar tenen", "Mijn collega heeft een driedaagse weeënstorm gehad" en ga zo nog maar even door. Alsof ze je bang willen maken... daar zit ik nu echt niet op te wachten hoor!