Ben of word jij gepest? of je eventuele kinderen?

Discussion in 'De lounge' started by RosaLynn, Nov 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Helaas wordt mijn dochtertje "gepest"
    het zijn kleine dingetjes maar ze trekt zich er heel veel van aan.

Ook ben ik ongeveer heel mijn leven al gepest.
    de periode rond oud en nieuw vond ik dan ook dood eng.
    Mensen die op straat je na riepen, omdat je wat dikker was dan anderen.
    En vervolgens vuurwerk op je af gooide:$

Inmiddels ben ik een volwassen vrouw met 2 kinderen en doe ik sinds februari een BBL opleiding en word dagelijks gepest omdat ik "slimmer" ben dan de rest van de leerlingen.
    (lees in plaats van "slimmer", me meer inzet en een juiste beroepshouding uitvoer)

Hoe bizar eigenlijk, vandaar de vraag.
    Ben of word jij gepest? of je eventuele kinderen?

2. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Mijn dochtertje van bijna 5, wordt ook met kleine dingetjes gepest. Trekt het ook snel aan echt vreselijk. Begint al erg vroeg..

Ikzelf werdt ook soms gepest

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik werd vroeger gepest, op de MAVO. Ik was heeeel dun, had een bril, een beugel én puistjes...dus ja, toen was ik de sjaak.

Na de MAVO naar de HAVO gegaan en toen nooit meer gepest. Sinds ik werk heb ik nooit iets gemerkt van pestgedrag op de werkvloer. Ik zou daar ook zeker iets van gezegd hebben als ik wel zou merken dat iemand gepest werd.

Wat ontzettend kansloos dat er dus gewoon volwassenen zijn die pesten. Dan ben je toch echt een ultiem zielig persoon zeg.
    Hoe pak je het aan nu? Zeg je er iets van? In ieder geval sterkte voor jou TS.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik niet, mijn man vroeger wel.

Onze dochter vorig jaar even omdat zij hakkelde..daar heeft de meneer wel gelijk korte metten mee gemaakt.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ik ben zelf nooit gepest gelukkig, ml wel heel erg vroeger, de kids tot nu toe nog niet.

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,361
    0
    36
    Mijn zoontje van 4 1/2 wordt gejend, omdat ze zijn explosieve reactie wel leuk vinden. Mijn zoontje irriteert nogal heftig als ie zich machteloos voelt en dat is dus best zielig

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Dat is overigens wel zo ongeveer mijn grootste angst, dat mijn kinderen gepest zullen worden. Ik voelde me zo ellendig toen ze mij moesten hebben, ik wilde echt dood, wenste dat ik nooit geboren was. Ik hoop met heel mijn hart dat zulke gevoelens en gedachten mijn kinderen bespaart zullen blijven.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ja mijn dochter soms.
    Ze is erg moe (word onderzocht, nu verdenking van energie stofw ziekte) en word dan gezegd van "jij mag niet mee spelen want jij kan niet druk doen"
    En ze verdenken haar ook van hb en dat is natuurlijk ook 'anders'.
    Dubbel lastig

9. beccie

beccie Niet meer actief

Ik ben ook bijna mijn hele leven gepest.
    op de basis school begon het al. ik was gewoon heel verlegen en daardoor een makkelijk slachtoffer.
    niemand wou naast mij zitten er zei bv iemand dat ik aids had ofzo en dan ging iedereen wel uit de buurt.
    op latere scholen hoorde ik er ook nooit bij, heb ook nooit geleerd met mensen om te gaan omdat ik nooit echt vriendjes had. en thuis pratte ik er nooit over.
    op mijn 16e ben ik weg gelopen, zat smorgens in de bus en durfde niet naar school, ben toen doorgereden naar een andere stad. pas savonds laat mijn zus gebeld want ik was bang, haar man is me toen komen halen en toen pas werd het thuis bekend. en op school is er gepraat maar er verandere niks. op mijn 17e gestopt met school. eigenlijk omdat ik een spreekbeurt moest doen en dat durfde ik niet meer.

vanaf toen gaat het steeds beter met me. geen sec spijt van gehad. heb altijd werk gehad via uitzendbureaus en op het werk eindelijk normale mensen om me heen gehad. echte vrienden heb ik nog steeds niet op mijn man en zus nu. ik vind het gewoon nog moeilijk om dicht bij mensen te komen, en ben onzeker in groepen.

ik heb een paar jaar geleden een assertiviteits cursus gedaan en dat heeft me wel geholpen om wat meer voor mezelf op tekomen.

nu mijn kids zelf groter worden kom ik meer in contact met mensen en dat gaat nu goed. de eerste weken toen zoon naar school ging was ik zo nerveus om zelf weer naar die school te moeten. net als vroeger voelde ik me even.
    maar nu een jaar later ben ik zeer releaxt en mijn zoon doet het geweldig en heeft veel vriendjes.
    op school doen ze nu ook meer aan pesten hier, en ze hebben een soort kanjer training nu op school.

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    mijn dochtertje is ook 5 en sinds ze in groep 2 zit heeft ze dus de pech gehad om bij een bekende "pester" in de klas te komen zitten.
    zo sneu...ze heeft vanaf het begin van het schooljaar slecht gegeten op school, tot een paar weken geleden ze eindelijk vertelde waarom:(

inmiddels word er extra op gelet en eet ze weer redelijk op school.

Ik liep in het begin altijd weg voor de persters, werd regelmatig in mijn gezicht op mijn lange haren gespuugd.
    Ik zorgde dus dat ik met mijn vrienden geen moment alleen had met de pesters.

Maar met deze mensen nu op school... elke dag zet ik de stap om weer naar school te gaan, maar het is zo vaak raak...
    dat inmiddels de leraren mij ook gewoon alleen opdrachten laten uitvoeren, wat normaal samen gedaan moest worden.... zoals werkstukken/presentaties omdat ook hun weten en zien dat het niet aan mij ligt... ze kunnen zeggen en doen wat ze willen op school laat ik er zo min mogelijk van merken.
    Maar merk wel dat ik me er steeds meer van aantrek en thuis ook emotioneel dood op thuis kom.

maar nog een paar maanden school gelukkig.

binnenkort hebben we kerstontbijt op school en heb ik zodra dat bekend was al METEEN gezegd daar ga ik niet heen.
    en heb ik totaal GEEN behoefde aan, kerst is vrede op aarden en met liefdevolle mensen om je heen en niet de medeleerlingen die ik nu dagelijks om me heen heb...gelukkig stemde de juf daarin mee en gaf me groot gelijk!

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Rosa lynn,

Weet niet wat ik lees dat je op volwassen onderwijs nog gepest wordt? Heel vreemd! En kinderachtig ook. Dat had ik echt niet verwacht..

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik ben jarenlang gepest. vanaf groep 3 tot aan het einde van mavo:(
    tot aan op wachten aan toe. leraar die naar de pesters op het plein ging en ik die via de achter uitgang er vandoor moest gaan.
    alle medeleerlingen die met hun handen op de tafels aan het slaan waren en te gelijkertijd dikzak riepen op het ritme, tassen van fietsen aftrappen enz.

en dit alles heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben. weinig zelfvertrouwen of vertrouwen in mensen, nooit een relatie gehad en weet niet of ik dat uberhoupt ook ooit zal willen. voordeel, zo kan niemand mij pijn doen:)

als ik er ooit achterkom dat iemand mijn kind pest (of dat de mijne een kind pest), dan is diegene nog niet jarig:x

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ja, als kind flink gepest. De ene dag mocht ik meespelen, de andere dag werd ik gepest door hetzelfde groepje. Wel erg onzeker van geworden, maar ook sterker.
    Nooit zo de behoefte (gehad) om bij de grote massa te horen en dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. Heb en behoudt mijn eigen meningen. :D

14. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik ben op de basisschool gepest en later op de middelbare school werd ik niet meer structureel gepest maar de 'coole' klasgenoten moesten nog wel vaak erg neerbuigend doen en moedwillig dingen vernielen. Op de basisschool was het structureel en vanaf ongeveer groep 4.

Het was heel erg en het heeft grote gevolgen gehad. Dat zal ik je hier besparen.
    Het lijkt me heel lastig als je kind gepest wordt. Uit eigen ervaring wens ik dat niemand toe en ik denk dat ik kapot zou gaan als ik zou horen dat een van mijn kinderen gepest zou worden.

15. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Ik doe nu MBO vanwege prive omstandigheden nu "pas" maar heb leerlingen in de klas van 18 tot 30 jaar en BIJNA allemaal MOEDER:$

echt je kijk je ogen uit daar... de hoeveelheden junkfood dat er naar binnen gewerkt word sochtends vroeg.
    hoe vaak er wel niet met K. gescholden/gepraat word en naar elkaar gepraat word als ze het ergens niet mee eens zijn.
    Ze hebben al meerdere keren een lerares overstuur de klas uit gekregen en zijn daar ontzettend trots op en laten dit duidelijk blijken...

hoor wel vaker dat MBO zo is....maar nu ik dit heb meegemaakt ben ik echt "bang" geworden om verder te gaan leren en weer fulltime naar school te gaan na deze opleiding.

16. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Onze dochter is bijna 17 en wordt al 4 jaar gepest op het vmbo. Het is een knappe meisje om te zien, maar ze is erg onzeker en het mikpunt van pesterijen. Heel veel gesprekken geweest, verandering van klas etc. Maar ze trekt zich alles aan. Via whatsapp en Facebook heeft ze nu bijna iedereen geblokt.
    Hoofdpijn, buikpijn tot overgeven aan toe. Echt enorm triest.
    Soms gaat het heel even goed, en dan begint het weer van voren af aan.
    Dit jaar liep het echt uit de hand, en hebben wij contact met de directeur opgenomen. Van school af halen kan eigenlijk niet, ze zit in haar examen jaar. Ze heeft in het derde leerjaar ook al examen wegende cijfers gehaald. En andere school zou beteken leerjaar 3 en 4 overdoen. Nu hebben we goede gesprekken gehad, ook gedreigd met hogerop zoeken, dat vinden ze niet zo leuk..;)
    Verschillende "bedreigingen" uitgedraaid, en er op gestaan dat ouders van de pesters worden ingelicht. Het is nu al 3 weken rustig, en er wordt zelfs aardig gedaan tegen haar. Hopelijk kan ze de laatste maanden haar examen rustig afmaken.
    Ze krijgt psychische hulp, die pesters snappen echt niet wat ze aanrichten.
    Van mij mogen ze het strafbaar maken, volgens mij zijn ze daar ook mee bezig.

Over de streep is daar ook op school geweest, helpt geen ruk, ja 2 dagen.. echt triest..

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, ik ben als kind verschrikkelijk gepest. Alles aan mij was verkeerd. Ik was te groot (extreem lang voor mijn leeftijd als kind), ik had rood haar, verkeerde kleren, ik was te slim, ik had sproeten, en weet ik wat meer. Het ging maar om 1 heel vervelend rotjoch, maar die stookte heel veel kinderen tegen me op, ook uit de buurt die niet in mijn klas zaten, wat me dus nog jaren na de basisschool achtervolgd heeft. Ik kreeg zelfs briefjes in de brievenbus (anoniem), waarom ik geen zelfmoord pleegde. Echt dappere helden, die lui. De aanstichter is nu trouwens een loser van 34 die nog steeds op straat rondlummelt en mensen het leven zuur maakt, en ik woon inmiddels zo'n 250 km verderop. Maar toch. Je wenst het niemand toe, wat dat met je kan doen.

Heel verdrietig, ik ben ook als jongvolwassene nog erg gevoelig voor uitsluiting en pesten geweest. Nu niet meer. Ik kan nu weer beter onderscheiden wie ik ben en wat het pesten (tijdelijk) met me gedaan heeft. Maar als tiener ben ik erg verstrikt geweest, mede hierdoor (anorexia, depressies, angsten).

Mijn oudste gaat naar school en heeft een zee van vriendinnen. In de eerste maanden bleek wel dat een meisje dat nu in groep 3 zit (ze hebben combinatieklassen 1/2) haar 'stom' en 'sloom' noemde. Dat is meteen opgepakt, op school en ik heb mijn kleuter ook altijd gezegd dat ze me alles mocht/kon vertellen wat er op school gebeurde. De juf heeft de meisjes samen gesproken, en het betreffende meisje heeft toegegeven dat ze dat gezegd had en sorry gezegd. Verder heb ik het laten rusten, het meisje zat ook bij haar op de BSO, maar ik heb daar verder niet in gemengd (wel aan de leiding gevraagd of ze erop wilden letten). Het lijkt opgelost en ze is zelfs vrij populair op school. Gelukkig :) Het is best een puntje als je zelf zo'n verleden hebt he?

18. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hartverscheurend :(

Het doet gewoon pijn om het te lezen, je arme meisje.

19. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

May 4, 2012
    1,137
    21
    38
    .
    Ja ik ben vroeger gepest.. en was dood ziek om naar school te gaan vanaf groep 4 tot groep 7 in groep acht kwam ik bij de pesters in de klas .. en werdt ik uitgemaakt voor spijbelaar enzovoort was best mollig in die tijd heel onzeker van geworden en tja kan der niets aan doen dat ik zoveel ziek was /ben heb ik nu nog last van Veel vrienden heb ik nog steeds niet 2 :) vind het prima

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Vroeger op de basisschool nooit echt gepest, maar door mijn extreme verlegenheid was ik bijna altijd alleen tijdens speelkwartier.
    De anderen vonden me denk ik gewoon te saai om mee te laten doen.

Tijdens mijn werk als bloemiste ben ik 6 jaar lang door zowel bazen als collega's als zwart schaap behandeld. Ik had eerder weg willen/moeten gaan, maar ik kon het niet. Ik kon het werk dat op zich verder wel leuk was niet "loslaten" Op een gegeven moment stond ik zo stijf van de stress dat ik een zenuwinzinking kreeg en toen was de emmer echt vol en heb ik ontslag genomen.

Share This Page