Vakantieveilingen: hoe stom kun je zijn

Discussion in 'De lounge' started by sjorsje, Aug 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik snap er af en toe helemaal niks van (en misschien mis ik ook iets hoor), maar ik ben aan het kijken voor de voetbalreis naar Barcelona.

Als ik kijk naar de bieding van nu staat ie op 606 euro en als ik dan kijk naar de werkelijke kosten op de site van de aanbieder is het 598 euro voor 2 personen :$. Dus ze betalen nu 610 euro en dus 12 euro meer dan dat ze het direct boeken.

Barcelona Sevilla

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    stom he,
    schijnt ook vaak te gebeuren met die acties voor sauna en beautydagjes.
    Bieden de mensen ook veel meer dan de normale toegangsprijs.

snap het eerlijk gezegd ook niet, ik heb weleens ergens op geboden maar van te voren toch uitgebreid die camping ff gegoogeld etc.

joyce

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hahaha ja zo werkt dat bij vakantieveilingen, de een biedt te weinig de ander teveel, verdienen ze uiteindelijk toch leuk aan

Niet bieden hoor :D

4. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Wat nog dommer is...gaan ze een uur voordat de veiling is afgelopen al 50 euro bieden bijvoorbeeld, terwijl het bod op 1 euro stond..dan denk ik: als je het zo goedkoop mogelijk wilt, bied dan nog snel in de laatste paar seconden, zoals ik zelf altijd doe ;)

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nee precies. Je moet gewoon voor jezelf bedenken wat je er aan uit wilt geven en ook echt niet verder gaan.

En pas op het laatste moment bieden.
    Soms duurt de veiling nog minuten en gaan ze enorm tegen elkaar op lopen bieden. Zo stom!!!

6. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    juist dat bedoel ik dus...

7. Duveltje82

May 27, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dat vind ik ook altijd zo irritant. Word er bijvoorbeeld 20 euro geboden, bied de volgende 60 euro terwijl de veiling nog een hele poos moet. Dan ga je er toch gewoon een paar euro's boven zitten?

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik denk dan altijd dat dat medewerkers zijn, want welke halve zool doet zoiets? :D

9. tulip

tulip Niet meer actief

haha, das idd niet zo slim. Ik zoek idd ook eerst uit wat het kost.

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Whahaha ja belachelijk hoor dit heel vaak! Zou inderdaad ook eerst even zoeken wat het normaal kost. Ze verdienen er geloof ik wel dik aan!

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    volgens mij zij het medewerkers die zo hoog bieden. want bv de pretparken zoals walibi enz gaan er nooit voor minder dan 40 euro uit. Ook word er vaak ineens een hoog bedrag geboden.

Ik vind vakantieveilingen soms echt irri.

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zeg niet te veel;)

maar je antwoord klopt aardig

13. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    1 hele grote oplichtersbende

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ja het ligt er inderdaad wel dik bovenop dat het niet eerlijk gaat. Maar ach, zolang het goedkoper is dan rechtstreeks boeken maakt het mij niet zoveel uit ;)

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Net als de kaartjes voor de K3 Alice in Wonderland musical.
    Ze vertellen 1ste rang, maar uiteindelijk zit je op het balkon in een hoekje (zie klacht.nl)

16. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Alice in Wonderland was niet rang 1...
    Ik heb niet geboden omdat het voor rang 3 was (stond op vakantieveilingen) en je moest bijna altijd net zo veel betalen (of nog meer) als de kaartjes via de officiele weg.

Ik vraag het me ook af hoe het nu werkt, heb het vandaag nog met een collega besproken.
    Zo heb ik kaartjes voor feest op de Goffert (90's party), ik heb ze voor 12 euro (+4). Maar als je 's avonds kijkt dan bieden mensen tot wel 30 euro... (Zonde van je geld dus hihihi) mijn schoonzusje heeft 7euro (+4) betaald.. Dus daar werkt het wel zoals het hoort!

Maar de pretparken, valt mij ook op dat het zo snel zo duur is.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    die feesten enz is gewoon als er veel over is dat ze zo toch de kaartjes kwijtraken volgens mij.
    een vriendin van me had 4 kaarten voor een feest in eindhoven met Koninginnedag en ze kreeg er uiteindelijk 12!!! omdat er zoveel kaarten over waren

18. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    De rang staat erbij als het goed is. Ik zat net te kijken, toen waren het kaartjes tweede rang, terwijl ze vanmorgen nog kaartjes 1e rang aan het veilen waren.

Er is onlangs aandacht besteed aan de 'onzin' biedingen en het gerucht dat het bedrag door medewerkers opgevoerd zou worden (weet niet meer welk tv programma:(). Dit werd ten stelligste ontkend door de baas/directeur(?) van vakantieveiling.nl
    Maar ik betwijfel dit ten zeerste.

Hoop desondanks nog aan kaartjes voor Alice in Wonderland te komen, maar wel voor een 'zacht prijsje';)

19. tulip

tulip Niet meer actief

ik had die reactie ook wel verwacht, had niet gedacht dat hij dat toe zou geven.;):D

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Er was toch laatst een medewerker van de Zwaluwhoeve (meen ik, kan ook Preston Palace zijn) die zich versproken had of het toegegeven? Is al een tijdje geleden hoor maar ik kan me nog zoiets herinneren.

Opbieders worden door de bedrijven gebruikt om de prijs op te drijven, zo krijgen ze toch een minimaal bedrag. Worden ze niet meer overboden dan wordt het geveilde item gewoon weer opnieuw aangeboden.

Grappig is om te zien dat die opbieders vaak ineens enorm verhogen en daarna nooit weer overbieden als ze zelf overboden worden, dat zegt wel genoeg.

Share This Page