Ik ben tegenwoordig erg bezig met biologische voeding en vind de bio industrie echt walgelijk. Nu vroeg ik me gewoon uit nieuwsgierigheid af of jullie ook Biologisch vlees eten? Ik zal jullie er niet op veroordelen hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoeveel meiden ook met bio voeding bezig zijn.
Wij niet omdat we het te duur vinden. Als ik het geld had dan haalde ik alles bij de natuurslagerij maar ja helaas....
Ja het vlees dat we eten is biologisch ( groentes en fruit ook) Maar we eten niet zoveel vlees ( geen rood vlees sowieso)
Wij helaas ook niet, puur omdat het duur is. Als het precies hetzelfde zou kosten zouden we zeker biologisch vlees eten.
Nee hoor, veel te duur, ik leef op studentenbudget. Als het even duur was zou ik er zeker voor kiezen.
Enh gedeeltelijk, Wh hebben eigen kippen voor de eieren en mijn schoonvader heeft zelf slachtkoeien (Blonde d'Aquitaine) zal niet helemaal aan de biologische eisen voldoen want helemaal antibiotica vrij is hij niet, maar gebruik is minimaa. Verder haalt hij een a twee keer per jaar mesthaantjes op en fokt deze zelf af, zelf slachten. Grootste gedeelte is dus echt diervriendelijk, echter ik haal wel shoarma of kipfillet in de aanbieding en gewoon broodbeleg (ham worst etc)
Okee wij ook!!! Ik ben zelf vegetarisch, maar mijn man en kids eten af en toe weleens vlees, max 2 a 3 keer per week.
Ik neem heel graag alternatieven Bijvoorbeeld: Ik maak visballen van havermout, ei en vis ( meestal sardientjes). Heeft heel veel van een gewone gehaktbal maar dan 10x lekkerder
Ja dat is ook erg leuk om er zo mee bezig te zijn. Ik mis het vlees ook niet!! Als ik echt iets van vlees wil neem ik vaak iets van quorn.
Ja. We bestellen altijd een geslacht biologische schotse hooglander/limousine oid. Scheelt geld en we kunnen er dan weer een aantal maanden tegenaan.
Nee, ik geloof er helemaal niks van dat biologisch vlees zoveel beter is en dat die dieren wel een enorm fijn leven hebben. Kennissen van ons hebben een biologisch varkensbedrijf maar feit blijft dat dieren opgesloten zitten om daarna geslacht te worden.. Ja dan mogen ze één keer in de zoveel tijd door een modderpoel banjeren en hebben ze 50 cm meer ruimte maar eerlijk is eerlijk ik vind die biologische varkens er niet enorm veel beter bij zitten dan "gewone" varkens. Ook biologische varkens eten elkaars oren eraf en vervelen zich.. Dus persoonlijk vind ik dat er niet zo geweldig gedaan over hoeft te worden want zo veel fijner leven ze niet. Daarnaast worden er bij deze varkens ook gewoon medicijnen gebruikt.. Daarnaast zijn de eisen voor bv. gewone varkenshouderijen de laatste jaren ook enorm streng geworden. Het kost de boeren bakken met geld waarvan ze helemaal niks terug zien. Dus mijn persoonlijke mening; als je het echt allemaal zo walgelijk vind moet je helemaal geen vlees meer eten, of andere dierlijke producten gebruiken.
Nee, ik koop vlees zo goedkoop mogelijk (vaak ook helemaal niet), daar valt bio nooit onder, dus helaas..
Biologisch en scharrelvlees zit ook verschil in in scharrelvlees wordt meen ik wel antibiotica gebruikt in biologisch mag het echt niet, strikt gescheiden... Jammer is dat veel normaal goed nl vlees geexporteerd wordt, terwijl vlees vol vocht medc. Etc geimporteerd word , eet smakelijk Ik lust oo geen supermarktgehakt, biefstuk, etc etc meer bah..
ik klikte ja aan voordat ik alle opties gelezen had.. het moet eigenlijk soms zijn of beter nog .. meestal.. als ik ergen mee-eet laat ik het echt niet staan omdat het niet biologisch is en soms koop ik ook wel scharrelvlees ipv biologisch. Maar ik eet eigenlijk helemaal niet veel vlees. Als ik op mijn werk met de cliëntengroep mee-eet eet ik vegetarisch. Vis probeer ik ook volgens de viswijzer, maar dat vind ik een grotere puzzel. Daar zondig ik wel eens .. moet ook eerlijk bekennen dat ik vis meestal lekkerder vind dan vlees.
Overigens te duur snap ik wil, het is ook echt duurder, maar 1 of 2 keer biologisch of dan scharrel is en lekkerder ( vind ik ) en als je de rest vd week geen vlees eet kan ik me niet voorstellen dat het duurder is dan iedere avond gewoon vlees. Ik ben echt niet meer boodschappengeld kwijt nu ik wat beter op let op wat we eten. Advocado even opbakken is trouwens ook een lekkere vleesvervanger..
Ik zou het liefst vegetarisch worden eigenlijk. Verder eet ik nooit biologisch vlees. Dat verkopen ze niet eens waar ik nu woon. Ik koop wel soms andere biologische producten.