Ik krijg de vlooien niet weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 7 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik weet het niet meer. Ik heb alles geprobeert bij de hond maar hij blijft vlooien houden spray, tabletten druppels. de banken ingesprayt alles heb ik eraan gedaan om het vlooi vrij te krijgen maar helaas nu vond ik net weer een vlo.
    Heeft er iemand nog een idee of een middeltje waardoor ik hem eindelijk vlo af kan krijgen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Welk merk heb je gebruikt? Toen ik Frontline probeerde was het met een paar dagen weg, ze vielen bij bosjes dood neer.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zowel ontvlooien als ontwormen tegelijk,
    Dat wil vaak wel helpen.

Maar komt hij vaak met andere honden in aanraking?

4. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    ik gebruik diagnos van beapher, voorheen hete dat program. ik heb nooit weer een vlooi gezien, dat gebruik ik voor de hond en kat. gaat gewoon door het eten heen.

5. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Oh bij ons bij de dierenarts zeiden ze dat je beter een week kon wachten met ontwormen als je ontvlooit had. Iig als je van die pipetjes gebruikt dan..

Ik gebruik als het nodig is ook Frontline. Of Advantage moet ook goed zijn.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb alle merken al geprobeert.

7. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik zou ff bij de dierenarts langs gaan om het te vragen.
    je heb er ook shampoo voor ik weet alleen niet hoe het heet. misschien is dat wat.

het kan ook zij dat de bosjes of de andere dieren in de buurt er vol mee zitten misschien moet je kijken of je hem ergens anders kan uitlaten.

en zit het niet in je spullen in je huis. vloerbedekking, bank, knuffels, kleding enz.

8. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik herken je probleem. Om gek van te worden!

Volgens mij moet t es flink gaan vriezen ofzo. (niet dat ik die hond dan n dagje in die vrieskou zet, maar dan heeft mn hond tenminste de kans t niet gelijk weer op te lopen als ik m net behandeld heb. Gebruik ook frontline trouwens.

9. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    bij ons zat het probleem toen bij de anderen dieren in huis. die hadden het ook.
    de konijnen zaten vol en daardoor kreeg de hond het steeds weer terug.
    dus alle diertjes ontvlooien.

ook kun je vlooien tegen komen die dood gaan en van de hond vallen. ze zijn dan erg sloom.
    het duurde echt een aantal dagen voordat ze allemaal dood waren, omdat het er zo veel waren.

liefs mamsie

10. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    in deze maanden als de kachel aan gaat komen ze juist weer opzetten!
    De eitjes liggen overal, (ook als je goed stofzuigt hoor ;) ) en als je dan gaat dweilen dan zorgen de vochtigheid en de warmte dat de eitjes juist gaan uit komen.
    Kans is dus groot dat je hond wel vlo vrij is, maar je huis nog niet.
    Ff geduld dus.

groetjes debby

11. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik geef mijn hond om de 3 maanden een pipetje van frontline, let er wel goed op dat je de juiste koopt ivm het gewicht.

Gebruik frontline pipetje, je hele huis stofzuigen, alles wat in de wasmachine kan in de was gooien en de andere dingen sprayen.

En vermijd tijdelijk andere dieren.

Succes

12. Niet meer actief

Hoi 90% zit in de omgeving, dus in het tapijt, mandje enzo dus de omgeving met Knockdown spray behandelen, inlaten trekken, ramen gesloten houden, en een paar dagen niet stofzuigen. En Frontline druppels iedere maand druppelen in de nek, dat zou wel moeten werken.!
    Altijd goed de omgeving behandelen daar zitten ze het meeste in en niet op het dier zelf. Wat een misvatting is. Ze zitten wel op het dier, maar het is een cyclus van pop tot volwassen vlo, en als die niet onderbroken word dan blijf je er last van houden. 1 vlo worden er al snel tientallen.. Vraag het anders aan je dierenarts. En ontwormen he, dat weetj je wel denk ik.
    Mijn katten hebben last van een vlo allergie als de vlo bijt dan krijgt hij last van jeuk. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    jennie72

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb geen hond, maar wel poezen. Zij krijgen 1x per maand een pipetje tussen de schouderbladen en 1x in de zoveel tijd spray ik de krabpaal, bankstel ed (de plaatsen waar ze liggen) in met omgevingsspray. Al jaren geen vlo gezien!

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb onze hond ook wel eens heel goed gewassen, in bad.
    Ik heb zelf een spuitbus, wel buiten doen.
    Ik zou het zelf niet doen, ivm je zwangerschap, je weet nooit wat voor rommel er in zit.

15. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wij gebruiken ook Frontline, naar tevredenheid.
    Je zou verder je hond knoflook door zijn voer kunnen geven. Honden vinden het heerlijk en de vlooien haten het. Succes!

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier ook Frontline!
    Pippetjes in z'n nek..1 x per maand (dit 3 x)
    Wel prijzig, maar het helpt wel!
    Zorgt dat er geen nwe eitjes kunnen uitkomen.

Mirre

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De lieve schat word altijd hartstikke ziek van frontline. loopt dan echt een paar dagen over te geven en wilt dan niks eten of drinken de schat.

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Oef :( nee dat is dan geen optie!
    Balen zeg , want dan weet ik het ook niet meer.
    Misschien eens met de dierenarts of assistente overleggen?

19. Niet meer actief

ik geef mijn hond af en toe karnemelk!Gaat op de een of andere manier een geur afscheiden waar vlooien niet van houden.Moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn hond(bijna 5) al ongeveer 3 jaar geen vlo meer gezien heb!

succes in ieder geval!

liefs donky

20. Niet meer actief

en die pipetjes geef ik hooguit 2 maal in het jaar!

Deel Deze Pagina