Experiabox -Nu bedraad maar straks draadloos...HOE??

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.,

As zaterdag gaan we verhuizen.
    Onze internet/telefoon/televisieverbinding word de 24e omgezet.
    Maar ik loop tegen een probleempje aan.

Momenteel hebben we de experiabox op de computer staan. Die zit gewoon in de telefoonaansluiting. Verder is alles met kabels aangesloten.(Zit allemaal binnen 2,5m van elkaar)
    Maar in het nieuwe huis moet de experiabox in de meterkast, de televisie in de woonkamer, de computer boven en de telefoons ook 1 boven en 1 in de woonkamer.
    Dit zal dus draadloos moeten. Maar hoe moet dat???
    Ik zoek me suf maar kom of op computernerdforums uit(taal die ik dus niet begrijp) of bij de kpn die alleen vertelt over de voordelen van het wireless....Niet hoe je het voor elkaar krijgt...;)

Is er hier iemand die weet hoe dat moet en dat ik normaal nederlands kan uitleggen????

2. Revit

Revit Niet meer actief

Wij (bij mijn paps) hadden hier een boekje bij de experiabox.
    Dat gevolgd, ging niet draadloos. Monteur gebeld, 45 minuten aan de telefoon, ging niet draadloos. Monteur wou komen, hij zei dat de kosten voor ons waren. Vader kwaad, want het lukte niet, dus hij vond dat de kosten voor KPN zelf waren. Uiteindelijk monteur niet gekomen, omdat vader kosten zelf zou moeten betalen + al 45 minuten met het nummer gebeld = hele hoge kosten.
    Nog steeds kan mijn vader geen draadloos internet krijgen met de experiabox. Hoop voor jou dat het wel lukt, ik vind het persoonlijk wat dat betreft maar een onding.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb op de laptop wel draadloos...
    Maar die staat in netwerk met de pc, dus dat is logisch.

Volgens meerdere mensen moet het draadloos kunnen.
    Vrienden hebben het ook, maar de zwager daaro is computernerd(en die begrijpt dus al die rare taal wel:p)

4. Revit

Revit Niet meer actief

Kan die zwager niet even bij jou langs komen dan? Haha :p

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hahahahahahahaah dat zou nog een optie zijn :p

6. Revit

Revit Niet meer actief

Succes ermee iig!
    Hoop dat het bij jullie niet zo'n gerompslomp wordt als dat het bij ons was! :)

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ben ook niet echt technisch maar wij hebben internet van upc en zijn ook overgestapt op draadloos hier ging dat zo.
    Op de experiabox die in de kast gaat sluit je een router aan deze maakt draadloos verbinding met je computer.
    Weet dus alleen niet of het met die van jou ook kan want heb je nu ook nog een ander kastje wat je bij je tv zet?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    momenteel hebben we een experiabox en een harddiskrecorder voor de interactieve tv...Meer niet.
    Ook geen router geloof ik?

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh en hoe werkt dat met de telefoon dan????

10. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hoe heb je het nu dan? want volgens mij zit je dan alleen met je telefoon die draadloos moet. Internet heb je al draadloos dus heb je geen router nodig. De televisie gaat volgens een kastje, ws je harddiskrecorder ook tegenlijk je digitale tv. Dus dan is het alleen je telefoon die draadloos zou moeten zijn. Maar volgens mij als je je telefoon aansluit beneden, dan staat die toch weer in verbinding met je telefoon boven?

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Waarschijnlijk komen je telefoonaansluitingen in die kast uit die kan je daar aansluiten op de box en dan je telefoon in een normale telefoon aansluiting in huis.

Voor de tv zit even te twijvelen of die ook via de experiabox loopt of alleen via je harddisk recorder maar die gaat van je recorder met een cai kabel naar je kast en ik denk dan in de box. Je moet even kijken wat voor kabels je allemaal in die kast ziet en anders waar ze dan lopen, als je je tv in een hoek wil waar niks zit kan je cai onder de vloer doortrekken (kruipruimte)

Met dit soort dingen is het vooral belangrijk dat je weet waar het eerste aansluitpunt in huis zit waar de cai cabel binnen komt anders is het singaal niet goed.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Momenteel zit alles verbonden met de experiabox.
    De telefoon gaat met een kabeltje erheen, de tv ook en de experiabox zit ook met een kabel aan de computer verbonden.

Het enige wat we draadloos hebben is het internet op de laptop. En ik wil uiteraard ook gewoon op de pc kunnen internetten.

Oh en er is maar 1 telefoonaansluiting in het hele huis, daar moet de experiabox dus op....

Maar nu zit dus alles met kabeltjes verbonden en dat is straks dus niet mogelijk....AAAAAARGH Waarom is het zo moeilijk?????????????

13. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben draadloos internet via de experiabox voor zowel pc als laptop. Bij de Kijkshop heb ik voor 15 euro een usb-wifi ontvanger gekocht. Die steek je er in en kun je met je pc ook draadloos internetten.

Voor de telefoon hebben we een basisstation met draad op de experiabox aangesloten. We hebben een tweede dockingstation boven staan (woonkamer is op de 1e verdieping hier) die dus draadloos verbinding maakt met dat basisstation en dat 2e station is dus niet met een draadje aangesloten op de experiabox.

TV hebben we niet via KPN dus die hebben we niet op de experiabox aangesloten.

14. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fan.tv - Een thuisnetwerk via het stopcontact - De beste online video's

Is dat misschien wat? Kijk draadloos internetten wil prima, een telefoon wil ook wel met een basisstation in de meterkast. Maar de TV? Neen, dat moet echt bekabeld. Met die stopcontact dingen weet ik dat het KAN werken niet of het echt gaat werken, maar ik zie ze steeds vaker voorbij komen.

15. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
  16. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, de digitale tv ontvanger moet ook op het modem zijn aangesloten als het via KPN is.

17. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je echt geen loze leiding waar je nog een kabeltje doorheen kunt trekken..?

18. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    er komt een splitser die van af je telefoonaansluiting loopt naar je experiabox...

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    wij hebben hier ook wat dingen draadloos. Ik zal proberen het uit te leggen. Maar het was ook hier een heel gedoe.

De televisie beneden heeft een vaste aansluiting. Vanuit de experiabox gaat er een kabeltje naar de switch. Vanuit die switch gaat er een vaste kabel naar de televisie en een kabeltje naar een draadloze adaptor in het stopcontact.
    Dan het internet. We hebben twee internet aansluitingen 1 naar de computer boven en 1 naar de xbox. Daarvoor hebben we een splitter tussen de experiabox en de computers zitten. De laptop gaat (volgens mijn vriend) draadloos via wifi rechtstreeks op de experiabox. Je moet dan de code die achterop de experiabox staat als netwerksleutel invoeren bij het maken van een nieuwe verbinding. Als je zorgt dat je computer/laptop die code onthoudt kan je iedere keer zonder problemen weer inloggen.

De telefoon zit volgens mij gewoon rechtstreeks op de experiabox.

Deel Deze Pagina