Hallo, Ik heb een vraag: Wanneer krijgt een baby een bsn nummer? Want ik wil dat mijn partner gelijk ouderlijk gezag aanvraagt wanneer het kind is geboren en dan heb je een bsn nummer nodig.. Ook heb ik dit nodig voor formulieren van de gemeente om werkgeversdeel van hun te krijgen omdat ik studeer en om kinderopvangtoeslag aan te vragen.. Alvast bedankt!!!
Bij mij stond het BSN (ook wel sofi-nummer) gewoon op het aangifteformulier . Dus die kan je al op de dag van de geboorte krijgen.
Hier kregen we het binnen twee weken na de geboorte. Ze is in een andere gemeente geboren als waar we wonen en van onze eigen gemeente kregen we de post waar ook het bsn op stond.
Hier ook meteen bij de aangifte. Zal wel weer iets zijn dat per gemeente verschillend is. Ik kan me ook niet heugen dat ik daar nog een aparte brief van heb gehad... (ik heb nog de brief van de belastingdienst met mijn sofinummer van toen ik geboren werd... Hoezo, "mijn-moeder-bewaart-alles?)
Ooh ik en ik zo iemand die dat soort dingen nooit weg kan gooien, hahaha! Mijn zoontje zal zich later ook wel afvragen waarom ik nog zwangerschapskaarten en notities van de vk heb, hahaha.