Ik vind dat mensen hier wel heel makkelijk zijn met het zeggen dat je dan toch gewoon een vakantiedag kan opnemen. Er zijn ook beroepen, zoals leraar in het onderwijs, die niet zomaar een dag kunnen vrijnemen. Dus als de opvang dan dicht is, zit je wel degelijk met een groot probleem. Je moet dan wel een andere oppas zien te regelen.
Makkelijk praten, moet je wel over voldoende dagen beschikken om zo'n extra dag op te vangen. Ik neem er nu wel een middag vrij voor, maar dat gaat dan wel ten koste van een dag tijdens een vakantie waar ik veel liever een paar dagen achter elkaar met de kids vrij te zijn
Ze zijn er vaak genoeg? sorry, het zijn geen vrijwiligers, het is gewoon hun werk. Ik vrees dat mijn baas echt niet zegt, och.... je bent er vaak genoeg wel, dus pak maar vrij omdat je kinderen geen opvang hebben.
Pffff het is ook nooit goed.. Kwaliteit moet wel tiptop zijn maar een studiedag kan niet? Ik heb op een bso gewerkt en die studiedagen waren keihard nodig! We leerden omgaan met kinderen met gedragsproblemen, seksuele ontwikkeling, het herkennen van kindermishandeling... Die dagen waren 8 uur lang keihard werken! Wanneer moeten ze anders plaatsvinden? Blij dat onze ouders daar niet moeilijk over deden..
Hoe zie je dat voor?? Die teams zijn echt niet zo groot dat je ze zomaar kunt splitsen! Dan klopt je leidster-kind ratio niet meer en heb je de GGD op je dak. En bijscholen/werken in de avonden en weekenden deden we ook al genoeg, wanneer worden die activiteiten voorbereid denken jullie? BHV trainingen is ook in het weekend of savobds.. Jullie denken te makkelijk erover!!
Kan best dat ik te makkelijk denk. En het is ook niet naar jou persoonlijk bedoelt.. Maarrrr... mijn (klein) kdv lukt het blijkbaar wel. Is nog nooit 1 dag voor dit soort zaken gesloten en voldoen volgens het GGD echt aan de regels. Dus het is mogelijk om het geregeld te krijgen. Ik werk niet op een kdv, maar wel in een zeer klein team, waarbij geregeld bijscholing plaats vindt. En ook dan loopt onze hulpverlening gewoon door, want mijn manager redeneert: werk betekent geld en de klant betaald er voor. Ik geloof ook dat leidsters het zelf niet geregeld kunnen krijgen. Het moet van hogeraf goed geregeld worden, zodat leidster niet het idee hebben dat ze " gekke henkie" zijn wanneer ze in het weekend of s avonds voor scholing moeten komen.
Je mag er toch vanuit gaan dat een grote landelijke organisatie zulk soort dingen kan regelen. Waarom kon het tot vorig jaar met een kleiner bedrijf dan wel? Ik sluit me bij Dt aan wat betreft een kleind KDV. Bij de jongste gaan er best wel een paar leidsters overdag naar een cursus maar dan is het wel zo geregeld dat er voldoende leidsters op de groep blijven. Een opmerking als: ze zijn er al vaak genoeg voor de kids. ja ammehoela daar is een BSO toch voor. Niets dan lof voor de leidsters maar de organisatie is minder. Hoor ik ook van leidsters die bij de BSO en het bijbehorende KDV werken en ouders die kids bij het KDV hebben. het is er hier niet op vooruit gegaan na de overname.
Bij ons hoef je niet extra te betalen als de school een studiemiddag heeft dan is de opvang dus gewoon open. Ik werk zelf bij een grote organisatie maar wij hebben wel eens cursussen etc maar dat is s'avonds of overdag maar dan wordt je in ploegen verdeeld zodat de opvang voor de kinderen gewoon open blijft.
Ik vind dat een heel slechte zaak zeker omdat het tegelijk valt met de studiedag van de school. Het hele doel van de BSO schiet hiermee voorbij