A.s. woensdag is hier het verjaardagsfeestje van mijn zoon. Hij wordt 7 jaar. De weersverwachtingen waren eerst niet zo goed en ging ervan uit dat we het binnen moesten vieren. Nu ziet het weer er supermooi uit en wil graag de plannen wijzigen. Het idee is om een speurtocht uit te zetten en aan het eind (in een speeltuintje waar je enorm leuk kunt klimmen/klauteren) een schat te moeten zoeken. In die schat zit dan iets lekkers/leuks. Nog even bedenken. Maar ik zou ze onderweg nog wat opdrachtjes willen laten doen. Ook omdat de speurtocht dan wat langer duurt. Maar ik weet niet zo goed te bedenken wat voor opdrachtjes. Kids zitten in groep 3. Iemand die mss leuke ideetjes heeft?
Eens even denken.... Ik zou het aan een thema ophangen. Dan is het wat makkelijker. Bijv. piraten of zo. En dan daar vragen bijmaken... bijvoorbeeld open vragen waar ze het antwoord op moeten geven. Bijvoorbeeld wat heeft een piratenkapitein voor zijn oog (ooglapje). Wat werd er als straf gegeven aan verraders? (van de plank af lopen de zee in) Teken een doodskop. Zoek de 10 verschillen (2 plaatjes met er 10 verschillen tussen) Koop gewoon een spelletjesblok bijv. bij de Action en haal daar de opdrachtjes uit. Bij Action hebben ze ook leuke uitdeelzakjes, hoedjes, etc. van Piraten. En dan de kids smincken en laten verkleden. En klaar is je feestje
Bedankt voor jouw reactie. Vlgs mij heb ik nog wel zo'n spelletjesblok liggen. Zal even een 10-verschillenblaadje eruit halen. En doorbladeren voor nog meer leuke ideetjes. Leuk idee om ze zo samen opdrachten te laten doen.
Bij de verjaardag van mijn zoon hebben wij het dierenvriendjespad van Staatsbosbeheer gelopen. Dit is voor kinderen van 4-6 jaar maar volgens mij hebben ze ook een tocht voor oudere kinderen.
Zo'n pad lopen van Staatsbosbeheer is ook erg leuk om te doen. Maar dat is qua plek in de auto niet haalbaar. Bedankt voor de tips. Inmiddels heb ik op google 3 opdrachtjes geprint. Een doolhof-puzzel, een blad met plaatjes en woordjes wat ze dmv een lijntje bij elkaar moeten zoeken. En een zoek de 6 verschillen opdracht. Vanavond ga ik de route alvast uitzetten. Na elke opdracht (als ze die goed hebben uitgevoerd) krijgen ze van mij door welke kant ze op moeten. En na de laatste opdracht moeten ze de schat zoeken. Een doos in aluminiumfolie waar zakjes chips inzitten. Dat moeten ze in een speeltuintje zoeken. Ze mogen daar de chips opeten en ook lekker spelen. Mijn zus (die mij helpt) en ik gaan daar dan lekker een bakje thee drinken, haha. Daarna naar huis waar ze nog dropsleutel gaan happen (geblindoekt, variant op koekhappen). Als er nog tijd over is, mogen de jongens lekker spelen met de auto's en de autowegen. Meisjes mogen een knutselopdracht doen (of ook met de auto's spelen). Een bloem uitknippen en op papier plakken. Ze mogen dan propjes crepe papier erop plakken.