Mijn dochter van bijna 3 is nog niet zindelijk. Ze is een flinke meid en heeft ook de grootste pamper aan die er is, maar dat gaat tegenwoordig in de nacht erg fout! Ze wordt vaak wakker met een natte pyjama. Heeft iemand tips welke luier ik zou kunnen gebruiken voor de nacht?
Ik gebruik altijd de luiers van het Kruidvat. Daarmee lekken beide kinderen nooit. Ik heb wel eens pampers gekocht als die in de aanbieding waren, maar dan waren ze 's morgens altijd nat. Geen pampers voor mijn kinderen meer.
Ik gebruik die van Etos, een maat groter dan overdag en ze lekt nagenoeg nooit door! Werken hier ook beter dan pampers of andere merken. En 2 uur voor het slapen gaan geef ik niet zoveel drinken meer.
Hier ook drama: als ze in bed plast, niet vaak gelukkig, is eigenlijk altijd haar luier EN haar bed nat!! Wij hadden altijd naar tevredenheid pampers voor de nacht, en goedkopere voor overdag. Nu dus niet meer blij met de pampers. Kan nog komen doordat we een keer per ongeluk actifit (?) hebben gekocht nu, normaal hadden we baby dry.
Het probleem is ook dat ze niet tegen andere luiers kan. Haar billen zijn dan binnen no time knal rood. Helaas is er geen grotere maat (6). Was ze maar zindelijk.. Hihi
Overdag zou moeten kunnen lukken met bijna 3, `s nachts kun je het niet trainen/stimuleren. Hooguit de inname `s avonds in de gaten houden. Drinkt ze dan nog veel? Of je zou haar kunnen verschonen voordat je zelf naar bed gaat, lukt dat?
Hier ook zo'n dochter, maat 6 zit zeker niet te ruim en als ze teveel drinkt is 's morgens alles nat. Ik ga eens proberen om van die inleggers er in te doen die je in wasbare luiers gebruikt om zo extra absorbtie te krijgen Bamboe en Microvezel inleggers Wasbare Luiers maar ik moet me nog even verdiepen in wat goed absorbeert en past in de luiers
We zijn ook druk aan het trainen, maar ze is er nog niet aan toe. Ze wil niet en om haar dan te verplichten vind ik te ver gaan. Ze heeft ook wat problemen met de ontlasting, dus gaat een uitdaging zijn. Ik zie wel eens bij de kruidvat van die speciale luiers liggen voor de nacht. Iemand die wel eens gebruikt? Wij geven onze dochter na het eten geen drinken meer, maar dat helpt niets. Ondanks dat het een slechte drinker is plast ze veel!
Zou een maat kleiner geen optie zijn? Mijn zoontje zat met net 3 jaar in een vijf en groter zijn we nooit gegaan. Nu alleen voor de nacht nog een luierbroekje en dit is ook een vijf. Ow en dwingen om zindelijk te worden zou ik niet doen idd. Hier ook tot het moment gewacht dat hij er aan toe was en met behulp van een boekje had hij het binnen een paar dagen door.
zl van 4 was ook een zeer grote plasser, maar maat 5 van kruidvat hield zelfs deze buikslaper droog. ook de luierbroekjes deden het goed. (dl van 8 mnd heeft snachts al 4+ aan tegen het doorlekken )
Bij ons hielpen de luierbroekjes geloof ik (bij dochter) en ander zou ik die Underjams proberen inderdaad. Ook help het als er geen elastiek zit in de buurt van de luier, zoals bij een pyamabroek, of heeft ze dat niet aan? Bij ons is altijd alles nat als er druk op de luier staat. Nou is ons zoontje nog geen 3 maar ook hij heeft overvolle luiers maar ik doe de knoopjes van zijn romper niet dicht. Hij heeft romper met lange mouwen aan in bed met winterslaapzak (warm huis). Succes, Charlie
Nou onze dochter is nogal een flinke. Ze wordt in december 3 en is een flinkerd. Maat 6 past maar net om haar billen en kan er dus langsafgaan. Ik zal die underjams eens proberen. Ze heeft idd een pyjamabroek aan. Zonder is veel te koud. Bedankt voor de tips!
Wij hebben broekjes van pampers voor de nacht of wasbare luiers met een extra inlegger. Het is een goede drinker maar lekt niet door. Eerder wel en ik maakte dan van oude (vervilte) wollen truien broeken. Die namen het beetje extra vocht op waardoor het bed gewoon droog bleef. Je kunt ook kraamverband oid in de luier doen voor extra absorptie.