Mijn dochter heeft vandaag haar eerste ochtend gedraaid op het kdv en ik kreeg een dagschema mee. Daarop staat dat ze om 11.30u een boterham + drinken krijgen, daarna verschonen/potje en de kindjes die nog moeten slapen gaan naar bed. Dan krijgen ze pas om 15.30u weer een tussendoortje + drinken. Is dat niet erg lang zonder drinken voor de kindjes die wakker blijven? Ik ga het morgen sowieso even voorleggen aan de leidster, maar vroeg me af of hoe dit gaat op andere kdv-en
Wij hebben zelf gevraagd of ze onze kindjes wat vaker drinken wilden geven. Vooral ná 15uur. Ik kan ze soms pas om 17.30uur ophalen, en dan hebben ze om 15uur voor het laatst drinken gehad. Ze hadden enorme dorst alstijd als we in de auto zaten. Gewoon aangeven en vragen of ze ook drinken op verzoek willen geven. Tussendoor vaker water aanbieden en zo.
Bij ons krijgen ze zo ie zo 's ochtends voor het brood ook drinken en dan idd met het brood en 's middags. Als kindjes wat later worden opgehaald geloof ik 's avonds ook nog een keer, of later in de middag yoghurt. Ik zou het gewoon aangeven als je kindje wat vaker drinkt. Thuis drinkt Quincy ook echt niet meer als dit..
Dank jullie! Ja ik geef het morgen even door, ze drinkt erg veel! Ze zegt ook niet dat ze dorst heeft, wordt alleen stik chagrijnig
Hier is het om 9:30 - 11:30 - 14:30 -16:30. Als het heel warm is, dan doen we tussendoor nog wel eens wat. Maar tussen 11:30 en 14:30 slapen veel kinderen hier, dus dan kunnen we niet wat geven.
hier is het 9.30 fruit, tussendoor ergens drinken, 11.30 lunch, 15.00 drinken, 16.00 snackje (vooral voor de laatblijvers fijn). Nooit problemen mee gehad..
Als de opblijvers aangeven dat ze dorst hebben(wat ze best kunnen met +/- 3 jaar) dan krijgen ze gewoon wat drinken hoor. Op de kdv's waar ik werk is er trouwens een drinkmoment om 9.30-11.30-15.00-17.00 en dus tussendoor als kindjes dat aangeven.
bij ons is het 9.30-11.30-15.00 Op warme dagen geven we tussendoor ook wat en ook wanneer de kinderen erom vragen, maar dat zijn de oudsten natuurlijk. Ik heb voor mijn dochter altijd een spaflesje met water of sap bij voor in de auto, wij moeten nog een half uurtje rijden.
Ik vind dat niet weinig eigenlijk! Thuis krijgt ie ook niet de hele dag door drinken...en Finn is altijd erg dorstig! Als hij te veel drinkt eet ie niet meer. Hier is het ook 9.30 - 11.30 - 15.00 - 17.00 Ik heb niet het idee dat dat te weinig is. Het is ook niet zo dat ze dan maar 1 slokje krijgen. Als ze nog dorst hebben na een bekertje, krijgen ze nog wat. Als ze later op de basisschool zitten krijgen ze ook niet om het uur drinken.